کد خبر: ۸۵۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

تسنیم: اینترنت مقر منافقین در آلبانی قطع شد

این دومین ضربه اساسی دولت آلبانی در ماه‌های گذشته به یگان سایبری منافقین است.
تسنیم: اینترنت مقر منافقین در آلبانی قطع شد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت آلبانی در جدیدترین اقدام خود برای محدودسازی فعالیت‌های تروریستی و سایبری منافقین، شبکه اینترنت مقر اشرف۳ را قطع کرده است.

دولت آلبانی در جدیدترین محدودیت خود برای منافقین در تیرانا، شبکه اینترنت مقر اشرف ۳ را قطع کرده است.

یک منبع آگاه امنیتی گفت که این اقدام برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی منافقین صورت گرفته و در پی آن، اعضای این گروهک مجبور به استفاده از اینترنت سیم کارت و برخی روش‌های غیر قانونی دیگر شده‌اند.

این دومین ضربه اساسی دولت آلبانی در ماه‌های گذشته به یگان سایبری منافقین است.

پلیس ضدشورش این کشور، خردادماه سال جاری نیز با ورود به مقر اشرف ۳، تعداد زیادی از کامپیوترها، سرور‌ها و هارد‌های متعلق به یگان سایبری منافقین را با خود بُرد.

منافقین پس از اخراج از عراق و انتقال به آلبانی که موجب دور شدن آن‌ها از مرز‌های ایران و محدودیت شدید آن‌ها برای انجام عملیات‌های تروریستی در داخل کشور شد، بیشترین تمرکز خود را بر روی اقدامات سایبری و فعالیت‌های جاسوسی و جذب در فضای مجازی قرار دادند.

گفته می‌شود، سرور‌هایی که از این گروهک توقیف شده، حاوی اطلاعات زیادی خصوصاً درباره رابطین منافقین در داخل کشور بوده که بنا بر گفته برخی منابع، این اطلاعات به ایران نیز منتقل شده است.

با توقیف تجهیزات یگان سایبری منافقین، اعضای این گروهک ناچار به شیفت‌بندی برای استفاده از تعداد محدود سیستم‌های باقی مانده شده‌اند.

اقدام مردم آلبانی علیه منافقین
علاوه بر این، در پی اعتراضات شدید مردم آلبانی به خصوص در شهر دورس و روستای مانز که از حواشی امنیتی حضور منافقین در خاک خود نگران هستند، برخی اقدامات خودجوش علیه منافقین صورت گرفته که در نتیجه آن، پلیس آلبانی اقدام به مراقبت‌های ۲۴ ساعته در قالب گشت‌های ۴-۵ نفره در این منطقه کرده است.

طی روز‌های اخیر، پلیس آلبانی با نصب کیوسک‌هایی در ورودی‌های اشرف ۳، تردد در این اردوگاه را هم به شدت محدود کرده و همه رفت و آمد‌ها باید زیر نظر پلیس انجام شد.

به سمت فروپاشی
وضعیت منافقین خصوصاً پس از حمله پلیس آلبانی به مقر آن‌ها در خردادماه که منجر به افشای اسنادی مبنی بر برنامه‌ریزی جهت اقدامات تروریستی در خاک ایران و اقدامات تروریسم سایبری با همکاری موساد علیه ایران شد، اوضاع را برای کنترل اعضای این گروهک بسیار سخت کرده و سران منافقین با یک بحران بی‌سابقه مواجه شده‌اند.

برخی مقامات ارشد منافقین اخیراً در جلسه‌ای محرمانه، با اشاره به وضعیت پیش آمده و همچنین افزایش بی‌سابقه انتقادات صریح از سوی نیروها، از تعبیر «فروپاشی تشکیلاتی» استفاده کرده‌اند.

این فروپاشی بویژه پس از فرار «بیجار رحیمی» از اعضای قدیمی این گروهک و افشاگری وی علیه منافقین، روند تندتری گرفته و بسیاری از اعضای رده پایین و حتی برخی مقامات رده بالا خواهان جدایی هستند و همین امر فشار و سخت‌گیری بیشتر بر روی بدنه را افزایش داده است.

اخیراً فرشته شجاع عضو شورای مرکزی منافقین در یکی از نشست‌های این گروهک با هدف ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از فرار‌های دیگر عنوان کرده که هرکسی مانند بیجار رحیمی از مقر فرار کند با دولت آلبانی هماهنگ می‌کند که عنصر فراری را به عنوان یک عضو غیرقانونی شناسایی و تحویل ایران دهند.

این سخنان البته نتوانست اعضای ناراضی و مسئله‌دار منافقین را قانع کند و برخی از آن‌ها گفته‌اند که "اگر روابط سازمان با دولت آلبانی در این سطح بود، حداقل گشت‌ها و ایست و بازرسی‌های اطراف و داخل مقر تعطیل می‌شد. "

وضعیت بحرانی گروهک منافقین البته با مرگ‌های مشکوکی در هفته‌های اخیر نیز همراه بوده است.

ازجمله فرادی که به این شکل کشته شدند، «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» بود که در جریان حمله پلیس آلبانی به قتل رسید و برخی معتقدند او به دلیل برخی اختلافات با سران گروهک و با صحنه‌سازی توسط آن‌ها کشته شده است.

فرجی از اعضای باسابقه منافقین و از اعضای تیم ترور شهید حسن آیت در دهه ۶۰ بود.

عذری طالقانی، اسماعیل علیپور و منیز تژ نیز از دیگر اعضای بعضاً باسابقه بودند که به دلیل اختلافات با سران منافقین به طرز مشکوکی کشته شدند.

کانادا مقصد بعدی منافقین
محدودیت‌های دولت آلبانی برای گروهک منافقین ازجمله حکم ممنوع الورودی و ممنوع الخرودی مریم رجوی به/از این کشور و هشدار نخست وزیر آلبانی مبنی بر اینکه به منافقین اجازه استفاده از امکانات این کشور در جنگ تروریستی علیه ایران را نمی‌دهد، موجب شده تا سران این گروهک به فکر انتقال اعضای خود به خارج از آلبانی بیفتند.

سران منافقین در ابتدا قصد انتقال مقر خود به یکی از پایگاه‌های کشور فرانسه را داشتند که به دلیل عدم موافقت این کشور، کانادا به عنوان مقصد بعدی این تروریست‌ها انتخاب شده است.

سران منافقین به کادر‌های خود هشدار داده‌اند تا تعیین تکلیف وضعیت آینده، به هیچ وجه با پلیس و عوامل دولت آلبانی وارد درگیری و حتی مشاجره نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین