کد خبر: ۸۵۷۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

شولتس: نمی‌خواهیم بحران اوکراین به درگیری بین روسیه و ناتو تبدیل شود

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت که غرب باید چندین سال به حمایت از اوکراین ادامه دهد.
شولتس: نمی‌خواهیم بحران اوکراین به درگیری بین روسیه و ناتو تبدیل شود
آفتاب‌‌نیوز :

شولتس در سخنانی  افزود که بخش کوچکی از جامعه آلمان با ارسال تسلیحات به کی‌یف مخالف است. وی ابراز اطمینان کرد که اکثریت شهروندان از اقدامات و تصمیمات مقامات حمایت می‌کنند.

به گزارش روسیا الیوم، وی ادامه داد: می‌ترسم برای مدت طولانی مجبور به حمایت بیشتر از اوکراین باشیم که تا چندین سال طول می‌کشد، اما انجام این کار مهم است و در این مورد لازم است که همه تصمیماتمان را با دقت بسنجیم."

شولتس تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم درگیری بین روسیه و اوکراین تشدید شود و به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل گردد و بنابراین هماهنگی دقیق و سنجیدن دقیق مسائل برای آینده مهم است.

وی با اشاره به اینکه آلمان از نظر میزان کمک‌های نظامی به اوکراین پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد، گفت: اگر برلین به قول برخی از خشم مسکو می‌ترسید، این میزان تسلیحات و تجهیزات نظامی را به کی‌یف نمی داد و کاملاً متفاوت عمل می‌کرد.

وی گفت که علی‌رغم موارد فوق، "عاقلانه خواهد بود که همه تصمیمات را با دقت و به طور جداگانه مورد بحث قرار دهیم و همه احتمالات ممکن برای استفاده از سلاح های ارائه شده به کی‌یف و میزان تأثیر آنها و میزان تمایل ما به تحمل پیامدهای آن، با هماهنگی با متحدان و شرکای‌مان را بررسی کنیم".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین