کد خبر: ۸۵۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳

مرعشی: تخریب هاشمی نتیجه حسادت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید حسین مرعشی گفت: «تخریب‌های اخیر و مقاله روزنامه ایران پاسخی است به توفیق اخیر آقای هاشمی در سفر به عراق. دیده تنگ و حسادت‌ها به جای آنکه افتخارات را ببیند و آن را به پای نظام بگذارد شخص را می‌بیند و او را تخریب می‌کند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در گفتگویی که با شماره روز چهارشنبه روزنامه اعتماد انجام داده است با اشاره به مشی و منش معتدل و میانه‌رو هاشمی رفسنجانی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون گفت: «هاشمی رفسنجانی از ابتدای انقلاب یا حتی پیش از آن در دوران نهضت مورد وثوق گروه‌ها و تفکرات مختلف دلسوز نظام و انقلاب و از این رو مورد حمایت امام خمینی (ره) بود به طوری که می‌توان گفت امام یکی از جدی‌ترین و بزرگ‌ترین حامیان آقای هاشمی بود».

وی افزود: «بنابراین تمام کسانی که اندیشه‌ها و رفتارهای امام را به خاطر دارند یا به آن باور دارند باید این نکته را هم بدانند که زیر سوال بردن سوابق و زحمات آقای هاشمی به نوعی نفی و انکار آن تاییدات و حمایت‌های امام نیز محسوب می‌شود».

مرعشی با اشاره به این نکته که "هاشمی قادر است اسلامیت نظام و جمهوریت نظام را در کنار هم قرار دهد بدون آنکه یکی فدای دیگری شود" این خصوصیت وی را از جمله دلایلی دانست که مخالفان و دشمنانی را برای هاشمی به وجود آورده است.

وی با اشاره به سابقه تخریب هاشمی رفسنجانی در دوره‌های مختلف پس از انقلاب، از سوی گروه‌های متفاوت، افزوده است: «در هر دوره گروه‌های رادیکال و تندرو مهم‌ترین مانع خود را آقای هاشمی می‌دانند زیرا از نظر آنان این شخصیت مخل برنامه‌های بی‌منطق و غیراصولی تندروانه است. آقای هاشمی هم در حوزه سیاست داخلی و خارجی قائل به میانه روی هستند و هم در حوزه‌های اقتصادی».

سخنگوی حزب کارگزاران در همین زمینه افزود: «حمله به هاشمی در زمان‌های متفاوت شیوه‌های متفاوتی داشته است مثلاً در گذشته گروه طبرزدی هم از منظری دیگر به هاشمی حمله می‌کرد. تفکرات افراطی در هر دوره هاشمی را سیبل خود قرار می‌داد اما آقای هاشمی همواره بر اصول خود تاکید می‌کردند؛ با مشی معتدل و به دور از شیوه‌های افراطی. یک زمان که اسلامیت نظام در خطر بود آقای هاشمی با قاطعیت و جدیت هر چه بیشتر مدافع اسلامیت نظام بود و در حال حاضر که جمهوریت نظام مورد تهدید قرار گرفته است و مردم زدایی می‌شود ایشان بر جمهوریت نظام تاکید می‌کنند».


به اعتقاد مرعشی تفکر و جایگاهی که هاشمی داشته و دارد در مواجهه با کسانی قرار می‌گیرد که به سیاست‌های آرام و معتدل به هر دلیلی اعتقاد ندارند. لذا این گروه به غیر از مقام معظم رهبری هر کس دیگری را که مقابل خود ببیند، سعی می‌کند به نوعی آن شخص را از میان بردارد.

سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید :«این عده مقام معظم رهبری را نیز نه از روی عقیده که از ضرورت می‌پذیرند چرا که ایشان هم هر وقت از نفی تخریب و لزوم میانه روی می‌گویند از جانب آنها توجهی نمی‌شود. این گروه بعد از رهبری، آقای احمدی نژاد را نماد جمهوری اسلامی می‌دانند و هیچ یک از گروه‌ها و شخصیت‌های نظام و انقلاب را اعم از گروه‌های سیاسی چپ و راست قبول ندارند و تمام نظام را در شخص آقای احمدی نژاد خلاصه می‌کنند».

مرعشی در این مصاحبه با اشاره به نقش اساسی مناصب رسمی هاشمی یعنی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان در ساختار سیاسی کشور، گفت: «آنهایی که ادعای تبعیت از رهبری دارند باید بدانند این دو نهاد مهم‌ترین نهادهای حامی و مشاوره‌ای رهبری به حساب می‌آیند. از نگاهی دیگر هم می‌توان گفت عده‌ای که به تخریب هاشمی می‌پردازند علاوه بر تخریب شخصیت حقیقی ایشان در عین حال دو جایگاه مهم و حقوقی نظام را هم مورد حمله خود قرار داده‌اند که این نیز با ادعای حمایت و پشتیبانی از نظام سازگاری ندارد».

وی افزوده است: «این عده انگار از روابط دوستانه مقام معظم رهبری و آقای هاشمی هیچ نمی‌دانند، ضمن آنکه آقای هاشمی جزء لاینفک نظام هستند».

به اعتقاد سید حسین مرعشی کسی که بدون ذکر نام در مقاله‌ای هاشمی را متهم به عبور از نظام می‌کند معلوم است هیچ سابقه‌ای از هاشمی نمی‌داند یا می‌داند و اغراض سیاسی دیگری را دنبال می‌کند که در هر دو صورت جای آن در روزنامه دولتی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۱
0
0
مرعش پس تخريب احمدي نژاد ناشي از چيست؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین