کد خبر: ۸۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۸
از سوی سخنگوی کاخ سفید اعلام شد:

پیش‌شرط‌های آمریکا برای گفتگو با حماس و حزب‌الله

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاخ سفید اعلام کرد هر دو جنبش حماس فلسطین و حزب‌الله لبنان باید پیش از آن که بتوانند انتظار داشته باشند حتی در تعامل سطح پایین با آمریکا وارد شوند ، خشونت را کنار بگذارند و اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این واکنش کاخ سفید درحالی مطرح می‌شود که انگلیس به عنوان هم پیمان نزدیک آمریکا هفته گذشته این مطلب را تائید کرد که تماس‌های سطح پایین با شاخه سیاسی حزب‌الله را به منظور تاکید بر ضرورت منحل کردن شاخه نظامی این گروه مجاز برشمارده است.

«رابرت گیبس»، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس جمهور در مناسبت‌های متعددی عنوان کرده است که برای این که چنین وضعی اتفاق بیافتد، مسئولیت‌های معینی وجود دارد که برعهده آن سازمان‌های انفرادی است».

وی با اشاره به گروه فلسطینی حماس افزود: «این ضرورت‌ها ، به رسمیت شناختن حق موجودیت اسرائیل و رد فعالیت‌های تروریستی را شامل می‌شود».

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: «فعالیت‌ها و مسئولیت‌هایی وجود دارد که این سازمانها باید به خوبی به آنها جامه عمل بپوشانند».

وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا برای پیروی از اقدام انگلیس، آمادگی ندارد.

انگلیس از سال 2005 تاکنون، هیچ‌گونه گفتگوی رسمی با حزب الله نداشته است و ژوئیه گذشته نیز شاخه نظامی این جنبش را در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی قرار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۱
0
0
حماس كدام سرزمين اسرائيل به رسميت بشناسد سرزمينهاي اشغال شده سال 48 يا 67 .اگر به رسميت شناخته شود و سلاح كنار بگذارد آنوقت حماسي براي مذاكره روي ميز و چانه زني چيزي ندارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین