کد خبر: ۸۵۷۷۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

انتقاد یک خاخام از رویکرد ضد اسرائیلی مصری‌ها

خاخام ارشد ریاض با انتقاد از مردم مصر مدعی شد، مصری‌ها بیشترین نفرت را از دولت اشغالگر و یهودیان در منطقه خاورمیانه دارند، اما سعودی‌ها برای توافق عادی‌سازی آماده هستند.
انتقاد یک خاخام از رویکرد ضد اسرائیلی مصری‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

یعکوف یسرائیل هرتزوگ، خاخام ارشدی که از دو سال قبل ساکن ریاض است، در گفتگو با روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شد، «در عربستان هیچ اثری از نفرت از یهودی‌ها و یهودستیزی نیست و این ثابت می‌کند که عربستانی‌ها کاملا برای امضای توافقی با اسرائیل آماده هستند».

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، یسرائیل هرتزوگ در ادامه مدعی شد، «اردن نمونه‌ای از کشور متنفر از اسرائیل است اما یک حالت شدیدتر نیز وجود دارد و آن مصر است، در آنجا نفرت واقعی از اسرائیل و یهودستیزی علیه ما وجود دارد».

خاخام ارشد ریاض گفت: انجام گفتگوهای مستقیم میان عربستان و رژیم اشغالگر در سطح سران و بدون میانجی می‌تواند به توافقی میان دو طرف منجر شود و اسرائیل به راه خود برای رسیدن به توافقی تاریخی با عربستان جهت عادی‌سازی روابط با نظارت آمریکا ادامه می‌دهد.

او افزود: قطعا آنها خواهند توانست شکاف‌ها را پر کرده و به نتایج مثبتی برای همه طرف‌ها برسند و ارزش افزوده‌ای برای دو طرف وجود خواهد داشت.

یسرائیل هرتزوگ پس از تاسیس اولین مرکز در عربستان برای خدمت به یهودیان ساکن این کشور، به خود لقب خاخام اول ریاض را داد.

او از حضور تعداد زیادی از یهودیان در عربستان برای اشتغال خبر داد و گفت: از میان ۷۵ هزار آمریکایی که  در عربستان مشغول به کار هستند، حدود یک درصد یهودی هستند، در مجموع حدود ۱۵ هزار یهودی در عربستان با قراردادهای مختلف مشغول به فعالیت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین