کد خبر: ۸۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۲
روزنامه آمریکایی بوستون گلاب خبر داد

اوباما مستقیماً به رهبر ایران نامه می‌نویسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احتمال می‌رود دولت اوباما پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، پیشنهاد دیپلماتیک قابل توجهی به ایران ارائه دهد.
 
به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، روزنامه آمریکایی بوستون گلاب در خبری که چهارشنبه منتشر کرد به نقل از دو دیپلمات بلندپایه اروپایی که اخیراً دیدارهایی با مقامات کلیدی وزارت امور خارجه آمریکا داشته‌اند، عنوان کرده: «اوباما ممکن است پیش قدم شده و نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران ارسال کند». 

تهیۀ پیش‌نویس نامه‌ای خطاب به ایران از سوی دولت اوباما [کلیک کنید]
توضیح سخنگوی کاخ سفید درباره ارسال نامه به رهبران ایران [کلیک کنید]

به نوشته این نشریه، دیپلمات‌های اروپایی به شرطی حاضر به ارائه اطلاعات شدند که نامشان فاش نشود. 

مسئولین وزارت خارجه آمریکا هرگونه اظهار نظر در این مورد را به پس از تکمیل و بررسی طرح‌هایشان موکول کرده‌اند. اما «رابرت وود»، سخنگوی این وزارتخانه روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود: «دست خود را به طرف دولت ایران دراز کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با آنها در مورد مسائل مختلف به گفتگو بپردازیم. اما بخش عمده کار به تمایل ایران برای مذاکره و اصلاح رفتارش در مورد برخی مسائل وابسته است».

بوستون گلاب در ادامه مدعی شد که «دنیس راس»، مسئول بخش ایران در وزارت خارجه آمریکا و «ویلیام برنز»، معاون این وزارتخانه با تعدادی از دیپلمات‌های اروپایی برای بررسی اتخاذ مناسب‌ترین رویکرد در قبال ایران گفتگو کرده‌اند.

پیش از این نیز هیلاری کلینتون از ایران برای حضور در کنفرانس بازسازی افغانستان دعوت کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین