کد خبر: ۸۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۱:۲۷

دومین جلسه کمیسیون تلفیق درمورد کسری بودجه و قیمت حامل‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بخش هزینه‌ای هدفمند کردن یارانه حامل‌های انرژی در مجلس مطرح اما تصمیم نهایی اتخاذ نشد. بحث حذف آثار هدفمند کردن یارانه‌ها به میزان 8 هزار و 500 میلیارد تومان از لایحه بودجه سال 88 و تعیین تکلیف یارانه حاملهای انرژی، ساعتی قبل در صحن علنی مجلس مطرح شد و به دلیل ابهام، برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه بازگردانده داده شد. 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، بر این اساس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر خود بخش هزینه‌ای بند الحاقی 31 در خصوص هدفمند کردن یارانه حامل‌های انرژی را جهت بررسی در کمیسیون تلفیق مراعا گذاشت. 

در این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر احمد توکلی نماینده تهران که بند پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه را برای جایگزینی در بخش هزینه‌ای مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها، عنوان کرد، گفت: «پیشنهاد من هم این است که کمیسیون تلفیق امروز تشکیل جلسه دهد تا این پیشنهاد را بررسی نماید». 

رضا عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز پیشنهاد داد بخش هزینه‌ای بند مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها که بخش درآمدی آن پیش از این حذف شده بود به این صورت تغییر کند: 

1- برای بخش برق، واردات بنزین و گازوئیل یارانه‌ای پرداخت نشود.
2- در تعیین واصلاح قیمت‌ها، مصارف دهک‌های کم درآمد جامعه با حداقل افزایش انجام شود.
3- بخش های صنعت، کشاورزی و حمل و نقل عمومی آسیب نبیند.
4- درباره حامل های انرژی شمارش پذیر، قیمت های متفاوت و ترجیهی با توجه به نوع و طبقات مصرف کننده، مناطق جغرافیایی و فصول مختلف سال تعیین شود. 

کمیسیون تلفیق در جلسه شب سه شنبه شب تصویب کرده بود تا 8 هزار و پانصد میلیارد تومان از سر جمع بودجه سال 88 کسر و به این ترتیب درآمدها و هزینه‌های بودجه در سال آینده تراز شود. از طرف دیگر دولت هیچ یارانه‌ای برای حامل‌های انرژی نپردازد. در این ارتباط برخی نمایندگان معتقدند با حذف یارانه‌ حامل‌های انرژی اقتصاد ایران دچار نوعی شک تورمی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین