کد خبر: ۸۵۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۲

دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با رهبر انقلاب

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی چهارشنبه‌شب در دیدار آقای امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، سازمان همکاری اقتصادی (اکو) را سازمانی بسیار خوب خواندند و با اشاره به موقعیت حساس، ویژگیها و ظرفیتهای متنوع کشورهای عضو اکو، خاطرنشان کردند: «باید با استفاده کامل از این ظرفیتهای تکمیل کننده، این مجموعه منطقه‌ای را فعالتر و قوی‌تر کرد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، ایشان مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و تاجیکستان از جمله دین اسلام و زبان فارسی را، فرصتهایی گرانقدر برای توسعه و تعمیق همکاریها دانستند و تأکید کردند: «جمهوری اسلامی ایران آماده است پیشرفتهای چشمگیر خود را در عرصه‌های گوناگون از جمله «هوا-فضا»، پزشکی و صنایع مختلف در اختیار کشورهای دوست و برادر قرار دهد و از این طریق به توسعه همگون و متوازن منطقه کمک کند». 

در این دیدار که آقای احمدی نژاد نیز حضور داشت رئیس جمهور تاجیکستان با ابلاغ سلام‌های گرم و درودهای قلبی ملت تاجیکستان گفت: «جهانیان شاهد پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران هستند و این پیشرفتها همه مسلمانان و فارسی زبانان را در همه جای جهان مفتخر و سرافراز کرده است». 

آقای امام علی رحمان سطح مناسبات دو جانبه را بسیار خوب دانست و با اشاره به اجرای طرحهای مشترک گفت: «ما همیشه به حمایت ایران امیدوار بوده و هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین