کد خبر: ۸۵۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۹

رأی دادگاه: پسر اسیدپاش، از هر دو چشم کور شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرونده پسر جوانی که با پاشیدن اسید به صورت دختری به نام آمنه او را از دو چشم نابینا کرده است به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران سپرده شد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، روزنامه اعتماد نوشت: «مجید متهم است بعد از شکست عشقی و جواب رد هم دانشگاهی‌اش به او برای ازدواج، در اقدامی کینه‌جویانه آبان ماه سال 83 در مقابل پارکی در حوالی سیدخندان به صورت دختر جوان اسید پاشید».

پس از این حادثه آمنه در ایران و اسپانیا تحت درمان قرار گرفت و بارها جراحان او را عمل کردند ولی وی از هر دو چشم نابینا شد. بعد از طی مراحل مقدماتی تحقیقات قضایی در نهایت پرونده اتهامی مجید در اختیار شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزالله نورمحمدی قرار گرفت و روز 16 آذرماه این جوان پای میز محاکمه رفت.

در این جلسه آمنه خواستار قصاص مجید شد و با شرح زجرهایش گفت؛ خواستگار کینه جو نیز باید از هر دو چشم نابینا شود. مجید نیز در حالی که جرمش را قبول کرد، گفت: «با قصاص موافق است اما چون امکان دارد آمنه بعدها با عمل جراحی بهبود یابد باید هر دو آنها را به اتاق عمل ببرند و تخلیه کامل چشم کنند».

در نهایت هیات قضات رای دادند مجید باید به شیوه درخواستی شاکی اسیدپاشی از هر دو چشم کور شود و بابت سایر جراحات نیز دیه بپردازد. پس از آن قضات دیوان عالی کشور به بررسی مجدد پرونده پرداختند و رای صادره را مطابق با قانون تشخیص دادند.

سرانجام صبح دیروز پرونده در اختیار واحد اجرای احکام دادسرای جنایی قرار گرفت. عصمت الله جابری دادیار این واحد در این باره گفت: «اگر صلح و سازش در این پرونده برقرار نشود قطعاً رای را اجرا خواهیم کرد تا بازتاب این مجازات سبب کاهش چنین پدیده‌‌ای شود».

این پرونده دیروز در حالی برای اجرای حکم به مسوولان قضایی مربوطه سپرده شد که گشوده شدن پرونده‌ای دیگر در دادسرای ناحیه 10 تهران از ریشه دار بودن مشکل دختران جوان در برابر تهدید خواستگاران کینه جو حکایت دارد.

در حادثه اسیدپاشی آمنه چند روز پیش از آنکه مورد حمله قرار بگیرد علیه مجید به اتهام مزاحمت به نیروی انتظامی شکایت کرد اما بنا بر مستندات ثبت شده در پرونده مسوولان کلانتری اعلام کرده بودند چون هنوز جرمی اتفاق نیفتاده است آنها نمی‌توانند دخالت کنند ولی این بار دختر پیش از آنکه در آتش خشم هم دانشگاهی خود بسوزد علیه او به دادسرا شکایت کرد و خواستار برخورد با خواستگار کینه‌جو شد.

پسر جوان که کریم نام دارد بعد از اینکه دختر مورد علاقه‌اش به او جواب رد داد تهدید کرد وی را در آتش می‌سوزاند. پس از آن بود که دختر به همراه پدرش به شعبه 11 دادسرای ناحیه 10 رفت و طی شکایتی گفت: «چند ماه پیش به طور اتفاقی با پسری که از هم دانشگاهی‌های سابقم بود آشنا شدم و او بعد از مدتی از من خواستگاری کرد ولی وقتی جواب رد دادم تهدید کرد مرا در آتش می‌سوزاند».

به دنبال طرح این شکایت کریم بازداشت و معلوم شد او دارای سوابقی در زمینه مزاحمت و تهدید دختران است. متهم اکنون در بازداشت به سر می‌برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۲
0
0
باید این موجود نفهم رو زجر کش کنند و تمام اعضای بدنش رو یکی یکی از هم جدا کنن تاشاید یک ذره از دردهایی رو که اون دختر کشید رو درک کنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
1
واقعا چطوری این عکسها رو شما می تونید اینجا بگذارید,شما از اون پسر بدتر هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
من فکر میکنم باید این جورافرادرا در قیر داغ بیاندازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
قصاص بهترین شیوه دردنیای به ظاهر متمدن امروزیست تا مانع شیوع این نوع جنایات وحشیانه و حیوانی شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
واقعا اگر با درد و رنج اين احق را از بين نبرند براي ديگران درس عبرت نميشود تازه اين دانشگاهي بوده و به اصطلاح از فرهنگ چيزي حاليش بوده به نظر من در ملا عام بايد وكيل امنه خانم در برابر ديدگان تمامي اقشار مردم به چشمها و صورتش بايد اسيد بپاشند تا درس عبرتي براي همه باشد از اين [...] در هيچ كجاي دنيا رسم نيست كه دختري را به خاطر عدم پذيرش ازدواج با اسيد زندگي ان را تلف كنند چقدر در سطح پايين قرار گرفتيم كه به همين راحتي دست به چنين اقدامي ميزنيم به نظر من تمامي اين مشكلات به مملكت برميگردد حتي اگر طرف دنيا را پر پول به اين خانم دهد نبايد از حقش بگذرد نبايد دستگاههاي قضايي وساطت كنند كه طرف با دريافت پول يا هر چيزي رضايت دهد هر گونه رضايت به اين فرد جنايتكار راه را بر ديگران باز خواهد كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
اگر به این پسر یاد میدادند که مفهوم عشق چیه و مفهوم میل سادو-مازوخیستی وابستگی چیه اون دست به چنین اقدام نفرت انگیز و وحشیانه نمیزد.اگر او واقعا عاشق دختره بود باید رهاش میکرد تا با هر کی که دوست داره زندگی کنه. در عشق طلبکاری و انتقام وجود نداره. هنوز به حقوق طبیعی افراد در نظام اموزشی ما اشاره ای نمیشه و برای فردیت انسانها ارزشی قائل نیستیم. به ما یاد ندادند که فرد وسیله نیست وهدف است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
با چه وقاحتي يك انسان را براي هميشه بدبخت كرده حالا مي گويد چشمش را هم بايد تخليه كرد.
قصاص كمترين مجازات اين انسان نماهاست .
اينها را بايد اعدام كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
من خیلی متاثر شدم. ولی من فکر نمی کنم که با قصاص کردن مشکلات این چنین ریشه کن شود. بارها و بارها از این دست اتفاق افتاده. پس چرا تاثیر نداشته.
باید فرهنگ سازی بشه. این دست مشکلات بعد انقلاب زیاد شده. قبل انقلاب به نظرم چنین مشکلاتی وجود نداشته. یا اگر وجود داشته در این سطح نبوده. به نظرم مسئولین در آموزش جوانان دچار اشتباهات فاحشی شده اند.
کمترین کتابی در طول تحصیلم به یاد دارم که در باب جوانان، مسائل عاطفی جوانان ... پرداخته باشد.
خیلی متاثر و متاسفم. نمی دونم چرا ما آدمها این همه نسبت به هم بی رحم شده ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۵
0
0
قصاص کمترین مجازات اینگونه افراد خود خواه وجنایتکار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
0
قصاص کمترین چیزی هست برای عبرت آن مرد ...، او و امثال او باید ذره ذره سوزانده شوند تا بدانند در حق دختران بی‌گناه چه‌ها کرده‌اند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین