کد خبر: ۸۵۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۱
با تأکید بر لزوم سیاست‌مدار بودن رییس مجلس خبرگان بیان شد

ناطق نوری: از خبرگان برای انتخاب دوباره هاشمی تشکر می‌کنم

مجلس خبرگان مانند یک آتش نشانی عمل می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی روز پنجشنبه در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در این مراسم گفت: «حضرت امام (ره) دو پسر داشت که هر کدام ویژگی‌های خاصی داشتند و برکاتی برای انقلاب به همراه داشتند. حاج آقا مصطفی یک عالم برجسته علمی و یک فقیه و فیلسوف بود و حاج احمدآقا نیز یک شخصیت مدیر، مدبر، باهوش، متدین و عارف بود».

وی افزود: «فوت حاج آقا مصطفی باعث شد که انقلاب سرعت بگیرد. بعد از فوت ایشان بود که با برگزاری مراسم‌های ختم و چهلم، انقلاب سرعت گرفت. حضرت امام (ره) در اولین سخنرانی بعد از فوت حاج‌آقا مصطفی گفت که این اتفاق از الطاف خفیه خداوند بود. امام (ره) بر اساس دید مبارزاتی و انقلابی خود این را گفته بود؛ در حالی که ما فکر می‌کردیم امام بر اساس نگاه عرفانی به این قضیه نگاه می‌کند».

وی در ادامه به نقش حاج احمدآقا اشاره کرد و گفت: «حاج احمد آقا در انقلاب مانند یک مشاور امین و یک بازوی امام رفتار کرد. حاج احمد آقا همان نقشی را که هارون برای حضرت موسی (ع) ایفا کرد، برای پدرش حضرت امام ایفا کرد. نقش حاج احمد آقا در انقلاب بسیار بالاست. زمانی که من در زندان قزل قلعه بودم حاج آقا مصطفی را نیز دستگیر کردند و روحیه شجاعت و صداقت او باعث شد که زندانیان روحیه بگیرند. وقتی امام (ره) به ایران آمد در آن مواقع خطرناک حاج احمد آقا فقط به فکر سلامت امام بود و بعد از استقرار حضرت امام (ره) در جماران نیز حاج احمد آقا دفتر ایشان را به خوبی اداره می‌کرد؛ محال بود چیزی را فراموش کند و یا درخواست دیداری را بی‌جواب بگذارد».

ناطق نوری افزود: «زمانی برخی علیه حاج احمد آقا جوسازی می‌کردند تا ذهن امام را نسبت به او مکدر کنند، اما امام به این حرف‌ها گوش نکرد و خاطرش نسبت به فرزندش جمع بود. فرزند امام (ره) مطیع پدرش بود و محال بود که امام به او دستوری بدهد و او اجرا نکند. مواضع او در دوران جنگ در شورای عالی امنیت ملی بسیار روشن و شفاف بود. او یک اصولگرای روشن فکر و ارزشی به معنای واقعی بود. بعد از حضرت امام نیز نقش حاج احمد آقا در انتخاب مقام معظم رهبری بسیار سرنوشت ساز بود. ایشان و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سخنانی که از حضرت امام (ره) نقل کردند نقش بسیار سرنوشت سازی در انتخاب مقام معظم رهبری داشتند و معلوم نبود اگر این دو بزرگوار نبودند وضع به کجا کشیده می‌شد».

ناطق نوری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر نقش پر اهمیت خبرگان رهبری گفت: «این مجلس مانند یک آتش نشانی عمل می‌کند و ما امیدواریم که سالهای سال لازم نباشد که آژیر خود را بکشد و بیاید و اگر آن روز پیش بیاید خبرگان است که می‌تواند نقش اساسی ایفا کند».

رییس دفتر بازرسی رهبری در پایان سخنان خود از خبرگان رهبری به خاطر انتخاب دوباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سمت ریاست این مجلس تشکر کرد و گفت: «این هوشیاری اعضای مجلس خبرگان را نشان می‌دهد و من از آنها به خاطر این انتخاب تشکر می‌کنم. رییس مجلس خبرگان باید فردی سیاستمدار باشد. هم چنین من از همین جا به روح ملکوتی حضرت امام (ره) درود می‌فرستم که همه چیز را حل کرد و رفت و شما مردم نیز بسیار قدرشناس هستید که بعد از 14 سال اینگونه در مراسم حاج احمد آقا شرکت کرده‌اید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
بسمه تعالی - جای دارد ما هم از خبرگان رهبری و همچنین جناب ناطق نوری تشکر کنیم .
خداوندا ترا به عظمتت قسم - به نبوت نبی مکرم اسلام که این روزها مولود ان بزرگوار است قسم و به ولایت مولا علی و به صداقت زهرای مرضیه و فرزندانش قسم وبه روح پر فتوح امام خمینی و فرزندانش قسم که این اسوه های تقوا و تلاش ( یاران قدیمی و واقعی ) امام را تا رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه اعلای درجه و تعین جانشینان انها / اینان را برای این مملکت اسلامی محافظت بفرما . انشا الله .با تشکر
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۴
0
0
بنظر من ایرانیان واقعی باید سپاسگذار این رژیم باشند.چراکه هویت واقعی اسلام را که در طول 1400سال رژیمهای مختلف نتوانستند به ما ایرانیان نشان دهند این دولت کاملا آشکار کرد.آشکار کرد که اسلام واقعی چیست و به نوعی ملت 1400 سال خواب را بیدار کرد. بنده شخصا از بنیانگذار ج.ا. و افرادی که 30 سال برای بیداری ما شبانه روز زحمت کشیدند تشکر میکنم.هر چند که 30 سال پر ازسختی بود اما چون از خواب 1400 ساله بیدار مان کرد ارزش تحمل رنجش را داشت. به امید سربلندی ایران و ایرانیان. متشکرم احمدی نژاد عزیزو تمامی[...
]!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین