کد خبر: ۸۵۸۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

کامالا هریس: آمریکا درگیر «اپیدمی نفرت» است

در پی کشته‌شدن سه سیاه‌پوست آمریکایی در تیراندازی در فلوریدا، معاون رئیس‌جمهوری این کشور گفت که آمریکایی‌ها باید به «اپیدمی نفرت» در این کشور اعتراف کنند.
کامالا هریس: آمریکا درگیر «اپیدمی نفرت» است
آفتاب‌‌نیوز :

 کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تیراندازی روز جمعه در شهر «جکسون‌ویل» در فلوریدا را «جرمی از روی نفرت» و «اقدام افراطی و خشونت‌آمیز» خواند.

به گزارش وبسایت روزنامه دیلی‌میل، ضارب ۲۱ساله که روی اسلحه‌اش نماد صلیب شکسته را کشیده بود، پیش از قتل سه سیاه‌پوست در فروشگاهی در جکسون‌ویل بیانیه‌ای به پلیس، رسانه‌ها و خانواده خود فرستاد که در آن نفرت نژادی خود را شرح داده بود.

به گفته مقامات محلی، این تیراندازی با «انگیزه‌های نژادی» روی داده و ضارب که از «سیاه‌پوستان متنفر» بود، قصد داشت «کاکاسیاه‌ها را بکشد».

هریس در بیانیه‌ای درباره این تیراندازی گفت: مقامات اجرای قانون فدرال تحقیقاتی با محوریت حقوق مدنی درباره این حمله آغاز کرده‌اند و آن را به‌عنوان یک پرونده جرایم از روی نفرت و اقدام افراطی خشونت‌آمیز داخلی بررسی می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هم‌زمان با پیشروی این تحقیقات، بیایید همچنان درباره حقیقت لحظه حال صحبت کنیم: آمریکا یک اپیدمی نفرت را تجربه می‌کند. جرایم ناشی از نفرت و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز جوامع بسیاری را درنوردیده است.

این تیراندازی که به قتل دو مرد و یک زن سیاه‌پوست منجر شد، یک روز پیش از شصتمین سالگرد راهپیمایی واشنگتن روی داد که در آن مارتین لوترکینگ سخنرانی معروف «من رویایی دارم» را ایراد کرد.

این تیراندازی در نزدیکی «دانشگاه ادوارد واترز» روی داد که در گذشته دانشگاه سیاه‌پوستان بود. ضارب لحظاتی پیش از آغاز تیراندازی در حال آماده‌سازی در محوطه این دانشگاه دیده شد و نگهبانان آن سعی کردند که او را بازداشت کنند، اما موفق نشدند و ضارب گریخت.

این فاجعه در حالی روی داد که خشونت مسلحانه در سرتاسر آمریکا افزایش یافته و دموکرات‌های این کشور خواستار اعمال اصلاحات سفت‌وسخت‌تر درباره قوانین حمل سلاح شده‌اند؛ اما جمهوری‌خواهان می‌گویند که این محدودیت‌ها متمم دوم قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کنند.

کامالا هریس در بیانیه خود اعلام کرد: تمامی افراد در تمامی جوامع آمریکایی باید از خشونت مسلحانه مصون باشند. کنگره باید با ممنوع کردن تسلیحات تهاجمی و تصویب قوانین معقولانه درباره امنیت سلاح‌ها، این مصونیت را تضمین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین