کد خبر: ۸۵۸۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

مشاور زلنسکی: امسال انتخابات نداریم

مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد که این کشور امسال انتخابات نخواهد داشت.
مشاور زلنسکی: امسال انتخابات نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیش‌تر گفته بود که می‌خواهد انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری را در ۲۰۲۴ برگزار کند، آن هم به شرطی که پارلمان اوکراین تغییرات قانونی لازم برای به تعویق‌انداختن انتخابات را تحت حکومت‌نظامی تصویب کند، آمریکا و اروپا حمایت مالی لازم را به عمل آورند و ناظران بین‌المللی هم حاضر باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین امروز گفت: رئیس‌جمهوری بسیار محتاطانه در این باره صحبت می‌کند، اما من می‌توانم واضح‌تر در این باره صحبت کنم. امسال هیچ انتخاباتی نخواهیم داشت.

این مقام اوکراینی پنج دلیل بیان کرد که به گفته او برگزار انتخابات را در سال جاری غیرممکن می‌کند، ازجمله برقرار بودن حکومت‌نظامی، دشواری در سازماندهی انتخابات در مناطق جنگی، نقض حقوق شهروندان بسیج‌شده که می‌خواهند در انتخابات نامزد شوند، هزینه برگزاری انتخابات و میلیون‌ها مردم آواره در سرتاسر این کشور.

مقامات اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ همزمان با جنگ اوکراین، حکومت‌نظامی اعلام کردند. در ماه گذشته میلادی پارلمان اوکراین حکومت‌نظامی را تا ۱۵ نوامبر تمدید کرد. به همین دلیل، برگزاری انتخابات پارلمانی که قرار بود در اواخر اکتبر برگزار شود، به‌تعویق‌افتاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین