کد خبر: ۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۵

کمیته مستقل مردمی صیانت از آرا اعلام موجودیت کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «کمیته مستقل مردمی صیانت از آرا» اعلام موجودیت کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، «کمیته مستقل مردمی صیانت از آرا»، که توسط جمعی از فعالان سیاسی، صنفی و اجتماعی تشکیل یافته، قرار است تا در دو سطح تشکیلاتی و سازماندهی نیروی انسانی و همچنین سطح آموزشی و اطلاع‌رسانی، در برگزاری انتخاباتی نسبتاً سالم همکاری و تلاش نماید.

متن کامل بیانیه اعلام موجودیت این تشکل به شرح زیر است:

«وضعیت خاص و مخاطره‌آمیز امروز کشور عزیزمان ایران چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و کمتر صنف، فرد یا گروهی است که بر این نکته صحه نگذارد.

ایران در مسیر چندین هزار ساله تاریخ خود، امروز در یک پیچ مهم تاریخی قرار گرفته است، آنچنان که یک انتخاب درست یا غلط تصمیم‌گیران (اعم از مردم یا حاکمان)، می‌تواند عقب‌گردی سهمگین و غیر قابل جبران، یا پیشرفتی نسبی و رو به جلو را برای این مرز پر گهر به ارمغان آورد.

به گمان ما شرایط پیچیده و نه چندان مساعد داخلی و خارجی، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را تبدیل به یکی از انتخابهای سرنوشت‌ساز و حائز اهمیت نموده است.

پر واضح است که وقتی سخن از سرنوشت می‌شود منظور سرنوشتِ گروه، جناح یا صنف و طبقه خاصی نیست بلکه سرنوشت همه اقشار جامعه از زن و مرد، پیر و جوان، سیاسی و غیر سیاسی و خلاصه همه مردم ایران زمین مطرح است. چه آنها که برای از سر نوشتن سرنوشت خویش ساعی‌اند و چه آنها که به سرنوشت محتوم باور دارند.

در کشور ما ایران، انتخابات غیر آزاد و مخدوش همواره پاشنه آشیل حرکت‌های آزادی‌خواهانه مردمی بوده است؛ لذا به گمان ما حراست از سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم، وظیفه ملی، دینی و روشنفکری تک‌تک ایرانیان است و معتقدیم تلاش برای برگزاری انتخاباتی که حداقل، پارامتر سالم بودن را داشته باشد، گامی است برای نیل به دموکراسی.

از این روی بر آن شده‌ایم که به جای بر جای نشستن و نظاره‌گر بودن، گامی به پیش نهیم و خود به صیانت از آرای خویش بپردازیم.

«کمیته مستقل مردمی صیانت از آرا» گروهی مستقل است که توسط جمعی از فعالان سیاسی، صنفی و اجتماعی تشکیل یافته تا در دو سطح تشکیلاتی و سازماندهی نیروی انسانی و همچنین سطح آموزشی و اطلاع‌رسانی، به سهم خود در برگزاری انتخاباتی نسبتاً سالم همکاری و تلاش نماید.

دو موضوع اساسی که خلاء آن در خصوص انتخاباتهای برگزار شده تا کنون، احساس می‌گردیده و قطعاً می‌تواند در سلامت انتخابات و نتیجه نهایی انتخابات آتی نیز تاثیر منفی بگذارد، اولاً عدم حساسیت و در ثانی عدم آشنایی گروه‌های مختلف اجتماعی، اعم از گروه‌ها و تشکل‌های صنفی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی، نسبت به روندهای قانونی و مکانیزم گزینش و تشکیل ارکان برگزاری انتخابات است.

لذا این کمیته محور اصلی فعالیتهای خود را، انگیزش و آموزش گروه‌های مختلف اجتماعی در این زمینه، و استفاده از پتانسیل‌های خاموش این گروه‌ها در راستای صیانت از آرا قرار داده است.

«کمیته مستقل مردمی صیانت از آرا»، دو اصل مهم و اساسی را تکیه گاه حرکت خود‌جوش خود قرار داده است:

1. استقلال گروه از احزاب:
ما خود را مستقل از همه احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های موجود می‌دانیم و معتقدیم از آنجا که موضوع سلامت انتخابات و صیانت از آرا بحثی فرا حزبی، فرا جناحی و ملی است، لذا واجب است هر شخص و گروهی فارغ از طرز فکر و گرایشات خود، به این موضوع بپردازد و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ ننماید.

اعتقاد راسخ داریم که برگزاری انتخابات سالم، صرف نظر از ایرادات و اشکالاتی که به ماقبل و مابعدِ انتخابات وارد است، خود گامی به جلو در جهت رشد، توسعه و تحکیم دموکراسی در کشور بوده، و به هر میزان که خروجی انتخابات به آرای واقعی مردم نزدیک تر باشد، به گفته امام علی (ع) افاضل بر مسند امور اجرایی قرار خواهند گرفت.

2. فعالیت گروه در قالب ظرفیت‌های قانونی:
این کمیته تلاش و فعالیت خود را در بحث سلامت انتخابات، در قالب نهادها و ظرفیت‌های قانونی موجود پیگیری نموده و تاکید می‌نماید که بنا نیست نهاد سومی خارج از نهادها و ارگانهای قانونی موجود در پروسه برگزاری و نظارت انتخابات دخیل گردند.

لذا اعلام می‌دارد که تمام خواست و هدف این کمیته این است که در راستای تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و همچنین اطمینان‌بخشی و اثبات سلامت انتخابات، در گزینشِ ارکان اجرایی و نظارت انتخابات، اعم از «معتمدین هیات‌های اجرایی»، «اعضاء شعب اخذ رای» و «ناظرین هیات نظارت شورای نگهبان» از نمایندگان گروه‌های مختلف اجتماعی که همگی بهترین مصادیق و شایسته‌ترین‌ها برای عنوان «معتمدین محلی»، هستند، نیز استفاده شود.

ما به عنوان بخشی از فعالان سیاسی، اجتماعی و صنفی کشور که در این مقطع به دلیل شرایط خاصی که برای کشور متصور هستیم، این گروه را پایه گذارده‌ایم، تنها و تنها هدف‌مان اعتلای میهن عزیزمان ایران از طریق همکاری و هم‌فکری با تمامی کسانی است که قلبشان برای این مرز و بوم می‌تپد.

لذا امیدواریم بتوانیم در سایه همکاری و برخورد توأم با حسن نیت نهادهای برگزار کننده انتخابات و همت و همراهی تمامی گروه‌های اجتماعی، بخشی از دین خویش را به این کشور از طریق کمک به برگزاری انتخاباتی سالم، که در مقطع فعلی ضرورتی انکارناپذیر یافته است، ادا نماییم.

دست یاری تک‌تک هموطنان عزیز را می‌فشاریم.

در پایان به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که سایت اینترنتی کمیته، به آدرس www.seyanat88.comبه زودی جهت پوشش اخبار گروه در دسترس خواهد بود.


کمیته مستقل مردمی صیانت از آرا»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۴
0
0
از آنجا که در این کشور همه نهادها دارای نامی زیبا و لی خالی از محتوا هستند لذا با یک جشم گریان و یک جشم خندان ورود شما را بفال نیک میگیرم و به امید آنکه پس از انتخابات هر دوچشمم خندان باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین