کد خبر: ۸۵۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تبلیغات

هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۲

آگاهی از هزینه ارتودنسی یکی از مهم‌ترین عوامل در تصمیم گیری برای شروع درمان ارتودنسی برای بیماران محسوب می‌شود.
هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۲
آفتاب‌‌نیوز :

ارتودنسی دندان یک روش درمانی طولانی مدت و همچنین هزینه بر است. به جز مدت زمان طولانی درمان، عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی تاثیر دارند. این عوامل ممکن است باعث کاهش تمایل برخی افراد به انجام ارتودنسی شود.

با هزینه ارتودنسی به صورت منصفانه دیگر هیچ کس به دلیل هزینه‌های زیاد، از انجام درمان ارتودنسی باز نمی‌ماند. لبخند ما به عنوان یک جزء اساسی از هویت ما محسوب می‌شود. لبخند زیبا تاثیر بسزایی بر روی اعتماد به نفس ما و نیز نگاه اطرافیان به ما دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که افراد در هر دوره از زندگی، در صورتی که دندان‌های سالم و منظمی داشته باشند، به طور معمول در موقعیت‌های اجتماعی مختلف، نسبت به افرادی که با نامرتبی دندانی دست و پنجه نرم می‌کنند، از احترام و مقام بیشتری برخوردار می‌شوند.

در ادامه این مطلب به موضوع هزینه‌های درمان ارتودنسی پرداخته ایم و عوامل تاثیرگذار بر آن را بررسی می‌کنیم.

هزینه ارتودنسی یک فاکتور مهم در درمان

یکی از فاکتور‌هایی که ممکن است تصمیم شما درباره شروع درمان ارتودنسی برای اصلاح دندان‌ها را تحت تاثیر بگذارد، هزینه ارتودنسی است.

با وجود اینکه در ابتدا هزینه درمان ارتودنسی ممکن است بالا به نظر برسد، اما حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که این هزینه در مقابل فواید و بهره‌های فراوانی که ارتودنسی ارائه می‌دهد، بسیار معقول است. در واقع، ارتودنسی می‌تواند به طور معنا داری به کاهش هزینه‌های درازمدت مرتبط با مشکلات دهان و دندان کمک کند.

به عنوان مثال، دندان‌های شلوغ و ناهماهنگ یا دندان‌هایی که به دلیل نقص‌های فک نیاز به ارتودنسی دارند، اگر به موقع و با روش مناسب درمان نشوند، ممکن است در آینده باعث مشکلات جدی تری مانند پوسیدگی دندان‌ها و از دست رفتن بیشتر دندان‌ها شوند.

علاوه بر این، بیماری‌های مزمن دهان و دندان می‌توانند در آینده منجر به بروز مشکلات جدی تری برای سلامتی از جمله چاقی، تغذیه نا درست، دیابت و بیماری‌های قلبی و... شوند.

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی

مواردی هستند که می‌توانند بر هزینه نهایی ارتودنسی تاثیر گذار باشند از جمله:

مدت زمان درمان ارتودنسی

پیچیدگی‌های درمان ارتودنسی و نیاز به آماده سازی و مراحل دندانپزشکی مختلف ممکن است مدت درمان کامل ارتودنسی شما را طولانی‌تر کند و به طبع، هزینه بیشتری ممکن است در این راستا پرداخت کنید.

به طور کلی، هرچه تعداد مراجعات به دندانپزشک بیشتر باشد، هزینه درمان ارتودنسی نیز بالاتر خواهد بود. توصیه می‌شود به علت نیاز به مراجعات متعدد، به یک متخصص ارتودنسی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنید. برای مثال اگر ساکن کرج هستید به یک متخصص ارتودنسی در کرج مراجعه کنید.

معمولا مدت زمان استفاده از براکت‌ها حدود ۲۳ ماه است، اما با توجه به شرایط خاص شما، این مدت ممکن است بیشتر گردد. بنابراین، بهتر است درباره مدت زمان موردنیاز برای درمان خود با دندانپزشک خود در این زمینه مشورت کنید

پس از نصب براکت‌های ارتودنسی در دهان، به طور معمول نیاز خواهید داشت که هر ماه یک بار جهت تنظیم و تعدیل آن‌ها به دندانپزشک مراجعه نمایید. برای راحتی در مراجعات و کاهش هزینه‌های رفت و آمد بهتر است متخصصی را انتخاب کنید که دسترسی به او برایتان راحت باشد مثلا اگر در محله سعادت آباد تهران هستید به یک متخصص ارتودنسی در سعادت آباد مراجعه کنید.

هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۲

اقدامات قبل از ارتودنسی

در مراحل ارتودنسی، علاوه بر نصب براکت‌ها و تنظیم الاینر‌های ارتودنسی (که معمولا هر ماه یک بار انجام می‌شود)؛ ممکن است قبل از نصب بریس‌ها در دهان، لازم باشد دندان‌ها به منظور ارتودنسی آماده شوند.

مراحل آماده‌سازی دندان‌ها در قیمت ارتودنسی تاثیر گذار است. در برخی موارد، قبل از شروع درمان با براکت‌های ارتودنسی، احتمالا نیاز به انجام عملیات ساده‌ای همچون پاکسازی عمقی دندان‌ها یا پرکردن پوسیدگی‌های سطحی داشته باشید.

همچنین در بعضی موارد، عملیات زیر هم همراه با ارتودنسی یا پس از آن انجام می‌شود و می‌تواند تاثیری بر هزینه نهایی درمان داشته باشد:

۱. کشیدن برخی از دندان‌ها جهت ایجاد فضای لازم برای حرکت دندان‌های دیگر.

۲. استفاده از هدگیر در برخی موارد.

۳. استفاده از نگهدارنده پس از اتمام درمان ارتودنسی و برداشتن براکت ها، به منظور جلوگیری از انحراف دوباره دندان‌ها به موقعیت اولیه شان.

هزینه ارتودنسی و قیمت ارتودنسی دندان ۱۴۰۲ (پرداخت قسطی و بیمه) - دکتر قریشی

سایر عوامل موثر در هزینه ارتودنسی

به طور معمول، قبل از آغاز درمان ارتودنسی، شما باید هزینه‌های مرتبط با ارتودنسی از جمله قالب گیری و عکسبرداری دندان‌ها را به صورت مجزا پرداخت نمایید. در برخی موارد، بسته به وضعیت دندان‌های شما، لازم است که بعضی از دندان‌ها قبل از شروع ارتودنسی کشیده شوند یا پوسیدگی آن‌ها را ترمیم شود.

انجام هر یک از این مراحل، تاثیر مستقیمی بر هزینه درمان ارتودنسی شما دارد. یک عامل مهم دیگر که بر هزینه‌های ارتودنسی تاثیر می‌گذارد، مربوط به لوازم و ابزار‌های ویژه‌ای است که متخصص ارتودنسی از آن‌ها در جریان درمان شما استفاده می‌کند.

کلام آخر

هزینه‌های ارتودنسی در فرآیند بهبود موقعیت دندان‌ها و فک‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. پیش از شروع درمان، هزینه‌های مرتبط با قالب گیری، عکسبرداری دندان‌ها و ... ممکن است لازم شود. این مراحل به طور مستقیم تاثیری بر هزینه نهایی دارند. عوامل دیگری نیز مانند تعداد مراجعات به دندانپزشک، درمان‌های پیشین مورد نیاز و استفاده از لوازم و تجهیزات خاص در درمان تاثیرگذار هستند.

هرچند هزینه ارتودنسی ممکن است در ابتدا به طور ظاهری بالا به نظر برسد، اما ارزش و تاثیر مثبت آن در بهبود زیبایی چهره، بهبود عملکرد دهانی و جلوگیری از عوارض آینده، اهمیت آن را نشان می‌دهد. همچنین، در طولانی مدت، هزینه ارتودنسی می‌تواند به صرفه جویی در هزینه‌های دندانپزشکی آینده و بهبود سلامت دهان و دندان‌ها منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین