کد خبر: ۸۵۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

انتقاد وزیر بلژیکی از اسرائیل

وزیر همکاری و توسعه بلژیک گفت، از بیش از یک دهه قبل به ویژه با کشته شدن ۳۴ کودک فلسطینی، سال ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال در نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطین بوده است.
انتقاد وزیر بلژیکی از اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

کارولین جینز، وزیر همکاری و توسعه بلژیک در مصاحبه با عربی ۲۱ اعلام کرد که بلژیک همچنان راهکار دو دولتی را تأیید می‌کند. زمانی که دموکراسی و حقوق بشر در معرض تهدید قرار بگیرد، ما باید حرف بزنیم.

این وزیر بلژیکی ادامه داد: در چند ماه گذشته شاهد تخریب زیرساخت‌ها و مدارسی بودیم که با حمایت جامعه جهانی ساخته شده است و این امر کل جمعیت کرانه باختری را مجبور می‌کند خانه‌های خود را ترک کنند؛ در نتیجه آن‌ها از یک زندگی عادی محروم می‌شوند و این چیزی است که ما می‌خواهیم آن را محکوم کنیم.

وی عنوان داد که "سفیر اسرائیل را برای گفتگوی آزاد در هفتم سپتامبر دعوت کرده است" و همچنین هفته آینده این موضوع را با شرکای اروپایی در شورای روابط خارجی مطرح خواهد کرد.

پیشتر اظهارات این وزیر بلژیکی درمورد نقض‌ها و خشونت‌های رژیم اشغالگر در حق فلسطینی‌ها باعث بحران دیپلماتیک میان دولت اشغالگر و بلژیک شد.

کارولین جینز در مصاحبه با روزنامه «دی مورگان» به شهادت فلسطینی‌ها، حذف کامل روستا‌های فلسطینی از نقشه، تخریب مدارس و محله‌هایی اشاره کرد که با بودجه اتحادیه اروپا تامین می‌شدند.

به گزارش وبسایت روزنامه بلژیکی HLN، جینز به این اظهارات خود پایبند است که موجب بروز بحران دیپلماتیک میان کشورش و رژیم صهیونیستی شد.

این روزنامه نوشت، وزیر بلژیکی در این مصاحبه خود اعلام کرد، کشورش در نزاع بین رژیم صهیونیستی و فلسطین از راهکار دو دولتی حمایت می‌کند و اگر دموکراسی و حقوق بشر در هر جایی از این دنیا نادیده گرفته شود، بلژیک با آن مخالفت خواهد کرد.

وزارت خارجه فلسطین از این اظهارات وزیر بلژیکی استقبال کرد و آن را کاملا همسو با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی دانست که از راهکار تشکیل دو دولت و اصول حقوق بشر همانطور که وزیر بلژیکی اشاره کرد، حمایت می‌کند.

این وزارتخانه حمله وحشیانه و ناموجه رژیم صهیونیستی علیه این وزیر بلژیکی در پی اظهارات مذکورش را محکوم و اعلام کرد، این حمله در چارچوب تبلیغات گمراه‌کننده و ترساندن طرف‌هایی است که از دولت اشغالگر انتقاد می‌کنند و تلاش می‌کند واقعیت بی‌عدالتی تاریخی که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند از سرکوب گرفته تا آزار و اذیت و تبعیض نژادی را پنهان کند که بسیاری از سازمان‌های معتبر حقوق بشری و بشردوستانه از جمله سازمان‌های صهیونیستی، آمریکایی و اروپایی درباره آن صحبت کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، شامگاه پنج‌شنبه نوشت، کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات وزیر بلژیکی «جان لوک بودسون» سفیر بلژیک را به جلسه‌ای توبیخی احضار کرد و همزمان سفیر رژیم صهیونیستی در بروکسل نیز پیامی اعتراضی به وزارت خارجه بلژیک تحویل داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین