کد خبر: ۸۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۴

ایجاد نخستین موزه هوانوردی کشور در رشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت گفت: «نخستین موزه هوانوردی کشور در فرودگاه رشت راه‌اندازی می‌شود».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، عباس رحمتیان در مصاحبه‌ای  با  ایرنا گفت: «در این موزه که در ساختمان برج قدیم این فرودگاه راه‌اندازی می‌شود، تاریخچه هواپیمایی، تجهیزات مرتبط با هوانوردی و هواپیمایی و مشاغل مرتبط با آن به صورت ماکت، صوتی و تصویری در چهار طبقه به نمایش گذاشته می‌شود».

وی افزود: «طراحی ماکتی از هواپیما و تجهیز آن، به منظور آشنایی بازدیدکنندگان از فضای یک هواپیما، از دیگر بخش‌های این موزه خواهد بود».

وی یادآور شد: «در زمان حاضر تنها یک نمایشگاه دایمی هواپیمایی در تهران وجود دارد که در آن انواع هواپیماها به نمایش گذاشته شده است».

رحمتیان در خصوص اهداف راه اندازی این موزه، گفت: «این موزه با هدف آشنایی عموم مردم وعلاقه مندان به مباحث هوانوردی، نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعت هوانوردی کشور و فرودگاه رشت، ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان هوایی راه اندازی می‌شود».

وی ادامه داد: «با راه‌اندازی این موزه علاوه بر درآمدزایی برای فرودگاه، امکان بازدید دانش آموزان، دانشجویان رشته‌های تحصیلی مرتبط و گردشگران از بخش‌های مختلف آن فراهم می‌شود».

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت با اشاره به هزینه بالای راه‌اندازی این موزه، خواستار مساعدت و همکاری استاندار گیلان و مسوولان ذیربط شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین