کد خبر: ۸۵۹۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

دیدار وزیران خارجه اسرائیل و بحرین

«سمدار بیری» خبرنگار اعزامی روزنامه آحارونوت به بحرین مدعی شد، «دیدار کوهن و الزیانی گرم و دوستانه بود، آن دو راحت نشستند و درباره بهبود روابط دوجانبه، همکاری میان منامه و تل‌آویو و گردشگران اسرائیلی در بحرین صحبت کردند، در این دیدار یکی از معاونان کوهن، با بیان اینکه گردشگران بحرینی به اندازه کافی به اسرائیل نمی‌آیند، الزیانی را مورد سرزنش قرار داد».
دیدار وزیران خارجه اسرائیل و بحرین
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به‌رغم رسوایی اخیرش به دلیل دیدار با وزیر خارجه لیبی و با وجود اعتراضات در منامه، در فضایی که رسانه‌های این رژیم آن را «مثبت» توصیف کردند، با همتای بحرینی خود دیدار کرد.

به گزارش روزنامه عربی ۲۱، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر دو روزه خود به بحرین، امروز دوشنبه در منامه با عبداللطیف الزیانی، همتای بحرینی خود دیدار کرد.

کوهن ضمن ابراز خرسندی بسیار خود از این دیدار، از وزیر خارجه بحرین به علت تعداد بسیار اندک گردشگران بحرینی در اراضی اشغالی انتقاد کرد.

بیری در ادامه گزارش خود از این دیدار مدعی شد، «دیدار کوهن و الزیانی به دنبال ماجرای فرار وزیر خارجه لیبی از کشورش پس از برکناری به علت افشای دیدارش با کوهن در رم و همزمان با تظاهرات در بحرین انجام شد، اما این مسائل در دیدار دو وزیر مطرح نشد، کوهن روز پر برنامه‌ای را خواهد داشت که با بازدید از پایگاه دریایی آمریکا در منامه آغاز شد، او در حال حاضر برای دیدار با پادشاه بحرین و چهار تن از وزرای این کشور در پایگاه مانده است و در دومین جشن هانوکا در مقر دائم سفارت اسرائیل در بحرین که کمتر از یک سال قبل افتتاح شد، شرکت خواهد داشت».

خبرنگار اعزامی آحارونوت افزود، «سفر فعلی کوهن با تعویق انجام شد، قرار بود این سفر هفتم اوت انجام شود اما تقریباً در لحظه آخر به دلیل مسائل فنی به تعویق افتاد»، در حالی که دلیل اصلی آن یورش «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بود.

۱۵ سپتامبر، دو کشور امارات و بحرین توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید با مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین