کد خبر: ۸۵۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۱:۳۰
اشتباه عجیب یک شبکه آلمانی

صورت حساب اشتراک تلویزیونی برای ریاضیدان قرن شانزدهم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک ریاضیدان آلمانی که 450 سال پیش فوت کرده، نامه‌ای دریافت کرد که در آن از او خواسته شده نسبت به پرداخت صورت‌ حساب اشتراک تلوزیونی‌اش اقدام کند. این خبر را افراد ساکن در محلی که وی در قرن شانزدهم آنجا زندگی می‌کرد اعلام کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، مسئولان شبکه رادیویی و تلوزیونی GEZ آلمان صورت حساب حق اشتراک خود را به آخرین آدرس «آدام رایس» ریاضیدانی که در قرن شانزدهم می‌زیست ارسال کردند. این در حالی است که چهار قرن بعد از فوت وی، در محل منزل این ریاضیدان بنیادی برای گرامیداشت او بنا نهاده شده است.

رئیس کنونی این بنیاد اظهار می‌دارد: «نامه‌ای به نام آقای "آدام رایس" دریافت کردیم که از وی خواسته شده بود صورت حساب اشتراک تلوزیون و رادیو خود را پرداخت کند».

وی می‌گوید نامه را به همراه یادداشتی که در آن شرح داده بود آقای رایس در سال 1559 فوت کرده، به این شبکه برگردانده است اما پس از چند هفته نامه دیگری برای یادآوری موعد پرداخت بدهی دریافت کرده است.

این نخستین باری نیست که GEZ صورت حساب خود را برای درگذشتگان ارسال می‌کند. 

سال گذشته، مدرسه‌ای که به افتخار شاعری به نام «فردریش شیلر» نامگذاری شده، نامه‌ای دریافت نمود که در آن از آقای شیلر خواسته شده بود تعداد دقیق تلویزیون‌ها و رادیوهای منزلش را اعلام کند و بدهی خود را تسویه نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین