کد خبر: ۸۵۹۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

رئیسی: می‌خواستند عاشورا پایان باشد، اما آغاز شد

رئیس جمهور اجتماع میلیونی در کربلا را جلوه عشق و دلدادگی به سیدالشهد دانست و گفت: دشمنان میخواستند نام حسین نماند، اما خدا خواست تا این نام بماند.
رئیسی: می‌خواستند عاشورا پایان باشد، اما آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم بیرجند در همایش جاماندگان اربعین با بیان اینکه امروز میلیون‌ها ایرانی امروز دل در هوای کربلا دارند، اظهار داشت: اجتماع میلیونی در کربلا جلوه عشق و دلدادگی به سیدالشهداست. این اجتماع عظیم عشق به کربلاست و میخواهند بگویند اگر در کربلا نبودیم و دشمنان تو را به شهادت رساندند و یاران تو را به شهادت رساندند، اما فریاد تو را شنیدیم و امروز فریاد می‌زنیم لبیک یا حسین. این اجتماع با نام ابا عبدالله بوده و برای عرض تسلیت به امامزادگان واجب التعظیم و اعلام میثاق به دلدادگی به ابا عبدالله و عاشوراییان آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه این اجتماع عظیم، اجتماع دلدادگان به حسین (ع) است، گفت: این اجتماع می‌خواهد اعلام کند که اگر در عاشورا و کربلا نبودیم و دشمنان امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را به شهادت رساندند، فریاد استقاثه وی را شنیدیم.

رئیسی با بیان اینکه دشمن امام حسین (ع) را شهید کرد تا عاشورا نماند، اما اراده خدا بر آن شد که عاشورا روز آغاز باشد، گفت: به جای اینکه عاشورا در عاشورا بماند، از عصر‌ها به نسل‌ها منتقل شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زین العابدین قریب به چهل سال اشک ریخت تا عاشورا بماند و عاشورا را به قلب‌ها پیوند داد، افزود: بهترین ایام با یاد امام حسین (ع) رقم می‌خورد و رمز لیله القدر توسل به نام ابا عبدالله است.

وی با بیان اینکه اربعین نماد و نمودی است که عاشورا گم نشود، افزود: اربعین نمادی است که عاشورا در عاشورا نماند و برای تمام نسل‌ها پیام انسانیت و آزادی و استقلال داشته باشد.

رییسی بیان کرد: اربعین برای ان است که انسان بداند همواره باید با حسین زندگی کند و زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مهم انسان سالک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین