کد خبر: ۸۵۹۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

سرمربی آلمان کنار می‌رود؟

نقش هانسی فلیک به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که او بعد از بازی‌های دوستانه بعدی در تیم خواهد ماند یا خیر.
سرمربی آلمان کنار می‌رود؟
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش‌ها، آینده هانسی فلیک در هدایت تیم ملی آلمان می‌تواند به موفقیت مقابل فرانسه و ژاپن بستگی داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال آلمان پس از عملکرد ناامیدکننده در جام جهانی قطر روز‌های پر فراز و نشیبی را گذراند. آلمان پس از شکست در مرحله گروهی در میان انتقادات شدید مبنی بر اینکه تمرکز تیم به جای فوتبال حول محور سیاست بوده است، در مسابقات بین‌المللی بعدی هم موفق نشد.

آلمان به عنوان میزبان مسابقات یورو ۲۰۲۴ مجبور به بازی در مسابقات مقدماتی این رقابت‌ها نیست، اما در مقابل حریفان مختلف نتایج بسیار بدی را شاهد بوده است. این تیم از دسامبر تنها دو پیروزی مقابل پرو و بلژیک کسب کرد و به کلمبیا و لهستان باخت و همچنین با اوکراین به تساوی ۳-۳ رسید.

به گزارش نشریه بیلد، ناتوانی فلیک در کسب برد‌های متوالی برای تیم می‌تواند منجر به این شود که اتحادیه فوتبال آلمان به دنبال مربی دیگری بگردد. گمان می‌رود که این سازمان در حال بررسی جایگزین‌هایی است، از جمله مربی سابق بایرن مونیخ یولیان ناگلزمن.

در حالی که ناگلزمن پس از اخراج توسط قهرمان بوندسلیگا در ماه مارس بیکار است، اتحادیه فوتبال آلمان همچنین الیور گلاسنر از اینتراخت فرانکفورت را هم در نظر دارد که تا ماه مِی ۲۰۲۴ با این تیم قرارداد دارد. گفته می‌شود که ماتیاس سامر که در حال حاضر مشاور بوروسیا دورتموند است نیز گزینه دیگری است.

اما فلیک می‌خواهد بماند و در حالیکه برای بازی‌های دوستانه این هفته و هفته بعدی مقابل ژاپن و فرانسه آماده می‌شود تصمیمات بحث‌برانگیزی گرفته است. یکی از این موارد شامل حذف نام لئون گورتسکا از تیم است و گمان می‌رود فلیک شخصاً به باشگاه این بازیکن یعنی بایرن سفر کرده تا او را از تصمیم خود مطلع کند. ظاهراً فلیک برای تصمیم‌گیری با توماس توخل، مربی باشگاه گورتسکا، صحبت کرده است، اگرچه سرمربی به گورتسکا و تیمو ورنر اطلاع داده که در به روی هیچکدام بسته نیست.

سرمربی همچنین تصمیم به فراخوانی توماس مولر گرفت که انتظار نمی‌رفت تا بازی‌های دوستانه اکتبر، زمانی که آلمان به مصاف ایالات متحده می‌رود، در مسابقات بین‌المللی شرکت کند. مولر به جای نیکلاس فولکروگ که دوران ریکاوری پس از آسیب‌دیدگی تاندون را می‌گذراند، وارد خواهد شد.

گورتسکا به گفته خودش از اینکه در ترکیب سپتامبر قرار نگرفته شوکه و ناامید شده است. این بازیکن ۲۸ ساله با به اشتراک گذاشتن بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت: «می‌دانید که چقدر به بازی برای آلمان افتخار می‌کنم. من از تصمیم غافلگیرکننده برای حضور نداشتن در تیم در ماه سپتامبر بسیار ناامید شدم. به ویژه در چند هفته گذشته دوباره احساس بسیار خوبی داشتم و واقعا مشتاق بودم که سهم خود را در تیم ملی ایفا کنم تا بتوانیم به عنوان یک تیم به مسیر موفقیت بازگردیم. همه شما لیاقتش را دارید، تمام آلمان لیاقتش را دارد! در عین حال، باید تصمیم مربی را بپذیرم و هر روز به سختی کار خواهم کرد تا شروع خوبی را در فصل ایجاد کنم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین