کد خبر: ۸۶۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۰

اولتیماتوم عمرالبشیر به نیروهای امدادرسان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور سودان روز دوشنبه از همه امدادرسانان بین‌المللی خواست ظرف مدت یک سال کشورش را ترک کنند. وی در مقابل پیشنهاد داد که نهادهای بین‌المللی می‌توانند کمک‌های خود را در فرودگاه‌ها و بنادر این کشور تخلیه کرده و اداره امور را به سودانی‌ها بسپارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، عمر البشیر تا کنون 13 سازمان بین‌المللی امدادرسان را از سودان اخراج کرده که بیشتر آنها در منطقه بحران‌زده دارفور فعالیت می‌کردند. رئیس‌جمهور سودان معتقد است که این سازمان‌ها به جاسوسی برای دادگاهی مشغول بودند که حکم جلب وی را به اتهام جنایت جنگی صادر نمود.

وی همچنین 3 گروه امدادرسان محلی را منحل کرد که یکی از آن‌ها از بزرگترین گروه‌های امدادی دارفور بوده است. سازمان ملل هشدار داده که این اقدامات، میلیون‌ها نفر را در خطر یک بحران عظیم انسانی قرار می‌دهد.

عمر البشیر که در اجتماع طرفدارانش در خارطوم سخن می‌گفت، تاکید کرد که قصد دارد روند امدادرسانی را «سودانی» کند. وی گفت: «ظرف یک سال آینده نمی‌خواهیم هیچ گروه امدادی خارجی مشغول فعالیت در سودان باشد. اگر می‌خواهند کمک کنند، می‌توانند محموله‌هایشان را در فرودگاه‌ها و بنادر تخلیه کرده و اجازه دهند سازمان‌های سودانی به اوضاع رسیدگی کنند».

پیش از این، دادگاه بین‌المللی جنایی در دانمارک حکم جلب رئیس‌جمهور سودان را به اتهام جنایت علیه بشریت در دارفور صادر کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین