کد خبر: ۸۶۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۵

ابطحی: انصراف خاتمی تقدیر بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام سید محمدعلی ابطحی اخبار مربوط به احتمال انتشار بیانیه رسمی اعلام انصراف سید محمد خاتمی از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، ابطحی روز دوشنبه در وبلاگ شخصی‌اش خبر از آن داد که در جلسه شب گذشته خاتمی و میرحسین موسوی، موسوی بر ادامه کاندیداتوری‌اش تاکید کرده است.

وی در ادامه نوشت:«[به این ترتیب] به نظر می‌رسد که آقای خاتمی در ساعات آینده و بعد از شرکت در جلسه مجمع روحانیون مبارز بیانیه انصراف خودش را از کاندیداتوری ریاست جمهوری به نفع اصلاحات منتشر کند».

ابطحی دلیل انصراف خاتمی را "عدم امکان اجماع در جبهه اصلاح طلبان" اعلام کرده و این امر رادر شرایطی که " خاتمی به اتفاق نظر همه تحلیل‌گران، به ‌خصوص بعد از سفر تاریخی شیراز و یاسوج و بوشهر به عنوان کاندیدای پیروز این انتخابات شناخته می‌شد"، نشانه توجه هوشمندانه به آینده ملت ایران می‌داند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح می‌کند که "از این پس در صورت اعلام رسمی انصراف، آقای خاتمی صحنه رقابت را برای آقایان مهندس موسوی و کروبی باز می‌گذارد تا آنان تلاش کنند که خود به اجماع برسند و هدف تغییر را که خواسته جامعه امروز ایرانی است تحقق بخشند".

از نظر ابطحی "طبعا بعد از این انصراف، رای دهندگان به آقای خاتمی به سمت آقایان کروبی و موسوی تقسیم خواهند شد".

مسؤول اسبق دفتر خاتمی در دوره ریاست‌جمهوری، ضمن تأکید بر این‌که "اگرچه می‌توان آقای خاتمی را درک کرد و می‌شود پذیرفت که در وضعیت جدید اخلاقی‌ترین کار ممکن آن است که آقای خاتمی انجام داد" اما در عین حال افزوده است "نمی‌توان انکار کرد که شوک حاصل از کناره‌گیری آقای خاتمی خیلی فراگیرتر از تصور بود".

ابطحی با بیان این‌که "معنای سیاسی این شوک، همان مفهومی است که از سفر شیراز و بوشهر و یاسوج می‌شد فهمید" می‌افزاید: «اگر دوستان آقای خاتمی برخوردهای عاطفی، عقلانی، و احساسی از دیروز تا حالای خودشان را جمع آوری کنند، تکان دهنده خواهد بود».

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه با بیان این‌که "کاش قدر این فرصت تاریخی که فرصتی برای کشور و مردم بود شناخته می‌شد"، در عین حال از انصراف احتمالی خاتمی با عنوان "تقدیر" نام برده و در پایان تصریح کرده است: «در هرحال گرم کردن فضایی که در پی ‌آب سرد ریخته شده بر حوزه سیاسی و انتخاباتی کشور صورت گرفته است کار بسیار سختی است که از این پس وظیفه آقایان کروبی و مهندس موسوی است که آن را –اگر می‌شودـ بازسازی کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۶
0
0
in kare khatami yanii bi ehterami be haghe entekhab yek melat va harkat dar khalafe jahate shoar hayash......baraye in eslahat vaghean moteasefam ke namad an gharar ast fardi bashd ke hata siasat haye modiriati va eghtesadi an be marateb badtar az dolate feli mibashd........khatami ost_oreye dost dashtanie yek melat booooood vali mesle inke alan bekhatere in melat hata nemitav_and fesharhaye 2stan ra tahamol kond che bresad be raghiban..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
به نظر من كار درست وسنجيده به دور از احساس خود برتر بيني بود و گرچه با آمدن ايشان كفن پوشان از خدا بي خبر دوباره سر از لاكشان در مياوردند وبراي مردم ايجاد مزاحمت ميكردنند . اميد مردم با آمدن ايشان و برد انتخاباتي سر بلندي ايران وايراني را در جهان باز ميافت و آبروي از دست رفته باز ميگشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
خاتمی محبوب همیشه قلبها. واقعا دوستت داریم خاتمی چه رئیس جمهور باشی یا نباشی.مطمئنا از این به بعد از دوست و دشمن طعنه های زیادی خواهی شنید اما ای سید حسنی چون جدت امام حسن ثابت قدم باش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
به نظرحقیر انصراف خاتمی یک لطف بزرگ الهی به ملت ایران بود.گرچه اگرمی ماند هم بیقین رای نمی آورد.خداوندریشه کفرونفاق راازسرنظام وانقلاب برای همیشه قطع فرماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۸
0
0
با توجه به انصراف سید محمد خاتمی از کاندیداتوری اگر بنا باشد در انتخابات شرکت کنم ورای بدهم حتی اگر به احمدی نژاد رای بدهم به آدم [...]مثل میرحسین موسوی رای نمیدهم خدا میر حسین را نیامرزد که هزاران وصدها هزار ایرانی از کنار رفتن خاتمی آزرده ورنجیده شدند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین