کد خبر: ۸۶۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

ملاقات خاتمی و آمریکایی‌ها به سرانجام رسید

مرحوم آیت الله هاشمی‌رفسنجانی روز هفدهم شهریور به نحوه انتشار کتاب خاطرات سال ۱۳۶۱ و تذکر نسبت به مصاحبه نماینده رفسنجان اشاره کرده‌است.
ملاقات خاتمی و آمریکایی‌ها به سرانجام رسید
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

در خانه ماندم. بخشی از کتاب «تاریخ علم و نقش اسلام در توسعه علوم» را خواندم. عصر، محسن [مدیر دفتر نشر معارف انقلاب]آمد. پیشنهاد‌هایی برای نحوه انتشار [کتاب]خاطرات سال ۱۳۶۱ [پس از بحران]داشت، به علی اخوی‌زاده [نماینده رفسنجان]، تذکر دادم مصاحبه‌ای که از او در روزنامه‌ها آمده، در مورد اینکه «من نسبت به آینده انقلاب احساس خطر دارم» را اصلاح کند؛ چون چنین احساسی ندارم و انقلاب را پایدار می‌بینم.

آمریکا، اطلاعاتی در کیفیت غرق‌شدن زیردریایی اتمی کورسک روسیه به روس‌ها داده است؛ یک زیردریایی آمریکایی که ناظر مانور بوده، دو انفجار در کورسک را ضبط کرده که دومی، ده برابر اولی بوده. به هرحال حیثیت نظامی روسیه، با این حادثه مخدوش شده است.

[علی‌رغم]تلاش [آقای کوفی عنان]دبیرکل سازمان ملل و سایرین، موفق نشدند که ملاقاتی بین آقای [سیدمحمد]خاتمی و آمریکاییان در سازمان ملل ترتیب بدهند؛ گرچه توانستند ترتیبی بدهند که آقای‌خاتمی [رئیس‌جمهور]، در موقع سخنرانی‌آقای [بیل]کلینتون حضور داشته باشد و برعکس. سخنرانی آقای خاتمی را که قرار بود، نفر ۳۳ باشد، به نفر چهارم منتقل کردند که کلینتون در جلسه بماند. بعضی منابع غربی گفته‌اند که در مقر اندونزی، آقای خاتمی و خانم آلبرایت، به هم رسیده‌اند و مطالبی ردوبدل شده، ولی دلیلی بر آن ذکر نشده است.

در فرانسه، چند روزی است که کامیونداران و کشاورز‌ها و تاکسی‌ها، به عنوان اعتراض به گران شدن قیمت سوخت، مانع سوخت‌رسانی شده و بحران ایجاد کرده‌اند و امروز نخست‌وزیر رسماً خواسته‌های آن‌ها را ردکرده و احتمال تشدید بحران، زیاد است. در روسیه، در روز‌های اخیرا انفجار‌هایی رخ داده که می‌تواند کار گروه‌هایی مثل چچنی‌ها باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین