کد خبر: ۸۶۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶
یک انبوه‌ساز با انتقاد از سیاست ضد تولید دولت:

قیمت ‌مسکن سرسام‌آور می‌شود

انفجار گرانی در انتظار سرپناه مردم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان ایران درباره وضعیت بازار مسکن و ساخت و سازها در سال 87 و پیش‌بین سال 88 می‌گوید: «آنچه که دولت کاهش قیمت مسکن می‌نامد ناشی از رکود بازار مسکن است نه اجرای برنامه و اقدامات مهم از سوی آن».

محمدعلی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «اگر در یک بازار پول نباشد بالاخره به ناچار فروشندگان آن قیمت اجناس خود را پایین‌تر می‌آورند».

وی تصریح کرد: «مشکل اصلی گرانی مسکن و بازار سیاست‌گذاری‌های نادرست دولت است اما هیچ منفعتی از رکود بازار حاصل اقتصاد کشور نخواهد شد».

ربانی تاکید کرد: «رکود کنونی بازار مسکن تنها صنوف مختلف و مرتبط با مسکن را فلج می‌کند و نتیجه دیگری ندارد».

عضو انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: «سیاستهای دولت سال آینده اقتصاد کشور را فلج می‌کند. صنعت ساختمان و انبوه‌سازی به یک حرفه وابسته نیست و از نفت تا شیشه و مصالح را در بر می‌گیرد که همه از ساختمان منتفع می‌شوند اما با ادامه این رکود سنگین وضع آنان در سال آینده مشخص نخواهد بود».

ربانی تصریح کرد: «دولت حتی به اهداف و سیاست‌های که خود طراح آن بوده نرسیده است این درحالی است که به گفته مسئولان باید یک میلیون و 500 هزار واحد برای برطرف کردن نیاز کشور ساخته شود».

وی افزود: «دولت متعهد به ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر شده در حالی که تنها پروانه 25 هزار واحد مسکونی از این طرح صادر شده است».

قائم مقام انجمن صنفی انبوه‌سازان قم ادامه داد: «به گفته وزیر مسکن در طرح مسکن مهر تاکنون 600 هزار نفر مبلغ یک میلیون تومان آماده‌سازی را پرداخت کرده‌اند. این خبر یک پیام در خود نهفته دارد، یعنی یک میلیون تومان پرداخت شده تا دو سال دیگر تازه پروانه ساخت صادر شود! پس تعهد دولت در طرح توسعه واحدهای مسکونی چیست تنها پروانه 25 هزار از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی؟!».

پاسخ به رئیس اتحادیه مشاوران املاک
وی در پاسخ به اظهارات مصطفی قلی خسروی در خصوص نقش انبوه‌سازان در گرانی مسکن گفت: «انبوه‌سازان، تولید کننده و عرضه کننده مسکن، تامین کننده نیاز جامعه و تقاضای بازار، عامل گرانی مسکن است»؟! 

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال 88، گران‌می‌شود یا ارزان؟ [+]

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان ایران ادامه داد: «انبوه‌سازان هزاران واحد مسکونی را در مدت محدود تحویل بازار و متقضایان می‌دهد به دلیل اینکه فردی سازی هیچگاه به چنین آماری نمی‌رسد».

وی افزود: «حتی 5 درصد تعهدات دولت در زمینه مسکن 99 ساله مهر اجرا نشده است. این نشان می‌دهد که در ساخت و ساز مسکن شعار نتیجه ندارد بلکه این ارقام ریاضی و اقدامات جدی است که حرف اول را می‌زند».

ربانی اظهار داشت: «یک اصل اساسی اقتصاد رابطه عرضه و تقاضا است و همه می‌دانند که هر چه عرضه بیشتر باشد قیمت کاهش می‌یابد. اما دولت با سیاستهای خود در زمینه مالی باب تسهیلات را بر روی انبوه‌سازان بسته و برای بانکها دستور عدم پرداخت تسهیلات ساخت را صادر کرده است».

عضو انجمن انبوه‌سازان تصریح کرد: «دولت با سیاستهای خود تمام توان و پتانسیل ساخت مسکن را به سمت مسکن مهر یا 99 ساله برده تا انبوه‌ساز در شرایط عدم حمایت دولت رغبت و میل ورود به ساخت و ساز را از دست بدهد».

وی افزود: «تبلیغات مسکن مهر کار را به جایی رسانده که متقاضایان پروانه‌های ساخت در شهرداری‌ها را باطل می‌کنند به تصور اینکه مسکن مهر سرمایه‌گذاری آنان در ساخت و ساز را به خط می‌اندازد».

ربانی تاکید کرد: «روشن است که این سیاستها به انفجار قیمت مسکن در اثر کاهش شدید عرضه به دلیل تورم مسکن مهر منجر خواد شد». 

عضو انجمن انبوه‌سازان تصریح کرد: «آقای وزیر توجه داشته باشند و اعلام کنند در سال 87 و 86 چند واحد مسکونی مهر ساخته شده که انبوه‌سازان را تحت فشار قرار می‌دهند؟ آنچه مشخص است با این سیاستها قیمت مسکن سرسام آور خواهد شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
بسیاری ازانبوه سازان به خون آشام تبدیل شده اند
ان شا الله مسکن ارزان وارزان تر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
اینهمه مسکن بلا استفاد و حتی نصف قیمت رها شده در اطراف تهران و حتی خود تهران را مگر خبر ندارید که باز خبر از گرانی مسکن می زنید؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
پس از دوره ركود يك ساله و افت قيمت ايجاد شده قطعا با سياستهاي دولت در اقتصاد كشور شاهد كاهش ساخت و ساز و طبعا افزايش قيمت خواهيم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
شما و دار و دسته ی شما یک مشت مزدور روانی هستید.
سایتتان را تعطیل کنید.
به جای اینکه همراه با ارزان شدن مسکن به کاهش بیشتر قیمت کمک کنید دوباره تیتر زدید که "قیمت مسکن سرسام آور میشود"

من خودم شاهدم که مسکن در اصفهان چهل درصد کاهش قیمت داشت و ادامه داره.
چرا به موج بی اعتمادی ها دامن میزنید.شما به فکر مرد هستید؟؟؟
ولله قسم به فکر منافع خودتان هستید.
به فکر بازیهای سیاسی و زمین زدن جناح مقابل خودتون هستید.اسم مردم را یدک نکشید.مردم در ذهن شما کوچکترین ارزشی ندارند.
وای برشما که نه دنیا دارید و نه آخرت.
وای برشما
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
اميدواريم مسئولين محترم براي ايجاد رفاه مردم ودر چارچوب قانون اساسي به فكر ايجاد محيطي كه سودگران از آن بهره برداري نمايند، نباشند و شرايطي را در زمينه مسكن و ساخت وساز و معاملات آن فراهم نمايند تا همه مردم بتوانند در بازار مطمئن و ثبات و پايداري قيمت ها نياز اوليه خود يعني يك سر پناه را براي خود وخانواده تهيه نمايند.
به نظر مي رسد همه آنان كه پول و سرمايه سرگردان دارند منتظرند تا شرايطي فراهم گردد تا نسبت به افزايش قيمت مسكن اقدام واز اين بازار به نفع خود بهره برداري نمايند.
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
دراین که در این کشور پول وجود دارد شکی نیست برای این پول باید بازاری وجود داشته باشد تا سرمایه گذاران رغبت به سرمایه گذاری پیدا کنند عملا در ایران با سیاست گذاریهایی که میشود ومیبینیم درتولید والباقی بازارها انگیزه ای برای سرمایه گذاری وجود ندارد وریسک و بازده اصلا اصلا اصلا منطقی نیست و از طرف دیگر نیاز به مسکن که دومین نیاز هر انسانیست روز به روز افزایش پیدا میکند خیلی راحت میتوان برآورد کرد بعد از مدتی رکود مصنوعی و آتش زیر خاکستر چه اتفاقی میافتد . راه جلوگیری آن فقط و فقط انگیزه برای تولید است و ایجاد انگیزه و سود وامنیت در تولید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
انشالله که با دعا مشکل مسکن هم حل شود اما تجربه تاریخی ما نشان داده اگر از یاد ما نرفته باشد که [...]سلاحهای امریکای شیطان بزرگ ازاد کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
انبوه سازان به قدری خون مردم را در شیشه کرده وسواستفاده نموده اند که رکود بخش مسکن تاثیری درانان ندارد .این حرفها هم ازروی خیرخواهی برای مردم نیست بلکه از کم شدن سودشان ناراحت هستند امیدوارم دولت به برنامه هایش ادامه دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
دوستان توجه داشته باشید که مسکن مهر یک شوی تبلیغاتی و یک حرکت سیاسی برای دولت احمدی نژاد بود و اثرات خود را نیز بجای گذاشت افراد زیادی با دریافت وام و فروش وسائل خانه سان 1 میلیون را واریز کردن تا آقای احمدی نژادبه انها خانه بدهد اما زهی خیال باطل .
امروز هر واحد 75 متری حداقل در هر جای ایران 30 میلیون تومان هزینه لازم دارد . چند در صد از متقاضیان کاملا به هزینه ها توجیه بودن؟ همه با خیال واحد 1 میلیون نقد بقیه وام آمده بودن ولی افسوس که این موضوع کابوسی بیش نبودو با بازنده این بازی سیاست کثیف ملت بودند.
قبول کنیم که مسکن مهر با 3 میلیون متقاضی و 3 تریلیارد اندوخته ی قرض الحسنه برای ملت و سود 300 میلیاردی ماهانه برای صندوق تعاون یا هر کس دیگر

حرف آخر اینکه الان 60 -70% ملت از خواب خرگوشی بیدار شدن و دارن سپرده هاشونو پس میگیرن و این یعنی دور جدیدی از تقاضای مسکن و این انفجار قیمت ها .
نتیجه ی اخلاقی : به زودی در سایه سپرده ی مسکن مهر بانک تعاون وارد میشود . آنهم برای خدمت به ما ملت هوشیار و بیدار ( هوشیار بیدار برنامه کودک و نوجوان ها نه هوشیار بیدار عقلانی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
آقایmahdi12th@yahoo.comخوش به حال شما که هم دنیا دارید هم آخرت!!!!!وای بر ما!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
ای خدا یه کاری کن مسکن بیاد پائین من زندگیم داره از هم میپاشه خیلی سخت شده این زندگی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین