کد خبر: ۸۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳
در نخستین روز سال 88؛

همسر حضرت امام خمینی (ره) درگذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همسر گرامی‌ حضرت امام خمینی (ره) به جوار رحمت خداوند سبحان شتافت و دوستداران امام عظیم الشان را داغدار خویش نمود.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در پی درگذشت بانو خدیجه ثقفی، همسر گرامی‌حضرت امام خمینی (ره) حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نوه حضرت امام (ره) بیانیه ای بدین شرح منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

سرانجام پس از عمری صبر و استقامت و ماه ها بیماری، همسر گرامی‌و محترمه امام خمینی (سلام الله علیه) به جوار رحمت خداوند سبحان شتافت و دوستداران امام عظیم الشان را داغدار خویش نمود.

ناگفته پیداست که همسری و همراهی با رهبر کبیر انقلاب اگر سعادت و افتخار را نصیب وی ساخته بود، سختی غربت، تبعید، شهادت فرزند، رنج مبارزه و هجران امام و یادگار امام (رحمه الله علیهما) را نیز به همراه داشته است. بی‌شک تحمل کم نظیر، واقع بینی ستودنی و ایمان به خدای متعال در کنار روح و روان آرام و ضمیر مطمئن، جلوه‌هایی مثال زدنی در وجود «مادر انقلاب اسلامی» یافته بود.

علاقه وافر امام به ایشان که در جای جای وصیت‌های حضرت امام مشهود است و احترام و تکریم بی‌نظیر امام نسبت به همسر خویش نشانه‌های کوچکی است که این بزرگی و وقار را به اثبات می‌رساند.

زندگی همسر گرامی ‌امام در همه دوران‌های عمر به گونه‌ای رقم خورده بود که همگان را به اذعان به کرامت و بزرگی وی وا می‌داشت.

بدون تردید موفقیت نهضت اسلامی ‌و استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ‌مرهون فداکاری همه ملت ایران به ویژه کسانی است که در حلقه نزدیکان امام حضور داشتند و در این میان هرگز نمی‌توان از نقش همسر محترمه امام غفلت ورزید.

در سرتاسر دوران مبارزه و تبعید و غربت و هجرت، و در کشاکش رنج‌های پدید آمده از ناحیه مغرضان و متحجران و مخالفان نهضت، و در طوفان حوادث سهمگین پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ و دشواری های دوران دفاع مقدس، این مادر نمونه انقلاب اسلامی ‌با بزرگ منشی و مناعت طبع موروثی، و شرح صدر و مهربانی و بردباری مثال زدنی خویش آنچنان فضایی سرشار از آرامش و امنیت خاطر در محیط بیت امام پدید آورده بود که تحمل سختی ها و مرارت ها را بر امام و فرزندان امام ممکن می‌ساخت.

بدون تردید تجلیل از این بانوی بزرگ تجلیل از امام راحل ماست.

خداوند ایشان را مشمول غفران واسعه خویش قرار دهد و به همه ما در عزای ایشان ثواب صابران و مصیبت زدگان عطا فرماید.

سید حسن خمینی
اول فروردین 1388
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین