کد خبر: ۸۶۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

سرنوشت عجیب بازیکن پرسپولیس که قاتل النصر عربستان شد!

قاتل پرسپولیسی النصر عربستان، به شکلی عجیب از تیم یحیی گل‌محمدی دور و دورتر شد!
سرنوشت عجیب بازیکن پرسپولیس که قاتل النصر عربستان شد!
آفتاب‌‌نیوز :

حدود سه سال پیش پرسپولیس ایران و النصر عربستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه به پایان رسید و پرسپولیس موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز میدان شود. این در حالی بود که پرسپولیس ۲۰ دقیقه آخر بازی را ۱۰ نفره بازی کرد و عیسی آل‌کثیر ۳ ساعت قبل از شروع بازی از سوی AFC به مدت ۶ ماه محروم شد. عبدالرزاق حمدلله برای النصر از روی نقطه پنالتی و مهدی عبدی برای پرسپولیس گلزنی کردند.

در ضربات پنالتی، حامد لک موفق شد پنالتی چهارم النصر را که توسط مایکون زده شد مهار کند تا پنالتی آخر سرنوشت بازی را معلوم کند. زننده آخرین پنالتی پرسپولیس کسی نبود به جز علی شجاعی. این بازیکن پس از ۱۰ نفره شدن پرسپولیس، در دقیقه ۱۱۴جانشین سعید آقایی شده بود. علی شجاعی که در رقابت‌های لیگ سابقه زدن حتی یک پنالتی را نداشت، مهم‌ترین پنالتی تاریخ پرسپولیس را به ثمر رساند.

علی شجاعی در مدت کوتاهی که در پرسپولیس حضور داشت، به رغم فرصت اندک برای بازی کردن، عملکرد خوبی از خود نشان داد. هافبک سرخپوشان که با گل خود در ضربات پنالتی برابر النصر، پرسپولیس را راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا کرد اما...

قاتل النصر عربستان در نهایت مجبور به جدایی از پرسپولیس شد. علی شجاعی با انتشار پستی از پرسپولیسی‌ها خداحافظی کرد و به تیم قبلی خود نساجی پیوست. شجاعی در پرسپولیس یک بار قهرمان لیگ شد. این بازیکن در مجموع تمام رقابت‌ها، ۴۰ بار برای پرسپولیس به میدان رفت که حاصل آن ۲ گل و ۳ پاس گل بود. علی‌رغم اینکه شجاعی کمتر در ترکیب اصلی پرسپولیس به کار گرفته شد از او ۲ تصویر به یادماندنی در پرسپولیس ثبت شد.

او یک قاب تماشایی دیگر هم در پرسپولیس به ثبت رساند؛ در لیگ بیستم یحیی گل‌محمدی مهم ترین پیروزی خودش را در دربی برگشت کسب کرد. این پیروزی با سیو استثنایی علی شجاعی میسر شد. این بازیکن در این بازی هم به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و در دقیقه ۸۲ جانشین شهریار مغانلو شد. این بازیکن در شرایطی به میدان رفت که پرسپولیس که با تک گل عیسی آل‌کثیر از حریف پیش بود و برای کاستن فشار حملات حریف به علی شجاعی امید داشت.

استقلال در بدو ورود این بازیکن صاحب ضربه کرنر شد که کرنر ارسالی آبی‌پوشان با ضربه سر سیاوش یزدانی در آستانه ورود به دروازه بود که روی خط توسط علی شجاعی برگشت داده شد. پرسپولیس بعد از آن توانست بازی را اداره کند و برنده از زمین خارج شد. پرسپولیس با این برد جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد و در نهایت قهرمان شد.

اما عجیب بود که علی شجاعی در نساجی مازندران نتوانست هرگز روزهای خوب گذشته را تکرار کند و البته سکوهای ورزشگاه وطنی نیز خیلی با او خوب تا نکرد! سپس علی شجاعی به تراکتور پیوست اما خیلی زود پاکو خمس سرمربی اسپانیایی حکم به جدایی اش داد تا در نهایت به فولاد خوزستان ملحق شود.

علی شجاعی که می‌توانست با همان پنالتی بازی با النصر عربستان یک شبه ره صدساله را طی کرده و به یک ستاره در پرسپولیس تبدیل شود و پیراهن تیم ملی را بپوشد حالا در فولاد خوزستان نیز روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین