کد خبر: ۸۶۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵

رویانیان جاده های خطرساز را معرفی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: «محورهای سعادت شهر، قائمیه و آباده در استان فارس، پر خطرترین محورهای مواصلاتی در روزهای گذشته بود».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سردار سرتیپ رویانیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: «همچنین در استان کرمان محورهای بم به زاهدان، چترود، سیرجان و ماهان پرحادثه‌ترین راههای ارتباطی بود».

وی با بیان اینکه محور اصفهان به نائین و اصفهان به شهرکرد در استان اصفهان بیشترین حوادث این استان را به خود اختصاص داده است؛ محور قم به سلفچگان را نیز بسیار خطرناک برشمرد.

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: «در گیلان نیز محور رشت به قزوین و رشت به بندر انزلی، پر حادثه ترین محور به لحاظ تلفات جانی در این استان به شمار می‌آید».

رویانیان، محورهای آزاد شهر به مینو دشت در استان گلستان و بندرعباس به سیرجان در استان هرمزگان را با توجه به حجم زیاد مسافران نوروزی، بسیار خطرناک برشمرد.

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، با بیان این که محور تهران به مشهد و ساوه به همدان از محدوده دوغان به ساوه از محورهای پرخطر روزهای گذشته به شمار می‌آید، از رانندگان خواست با رعایت اصول ایمنی به ویژه در محورهای ارتباطی پر خطر کشور به سلامت خود و دیگران بیاندیشند.

توصیه های پلیس راهور به رانندگان نوروزی

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی عجله، سرعت، شتاب و سبقت غیر مجاز را از مهمترین عوامل مرگ آفرین، هنگام رانندگی به ویژه در جاده ها اعلام کرد.

سردار سرتیپ محمد رویانیان گفت: «نامتعادل بودن راننده، نامتعارف رانندگی کردن، بزرگترین خطر پیش روی رانندگان و سرنشینان خودروهاست».

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خستگی و خواب آلودگی را از دیگر عوامل بروز حوادث منجر به مرگ در رانندگی دانست و افزود: «پارسال علت60 درصد حوادث رانندگی منجر به مرگ، واژگونی خودرو بود».

رویانیان گفت: «علت اصلی واژگونی در این سوانح، خواب آلودگی، بی‌توجهی به جلو و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بوده است».

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از هموطنان خواست با رعایت اصول ایمنی به هنگام رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز، جان اعضای خانواده خود را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که سختی سفر نباید تمرکز رانندگان را برهم بزند، از آنان خواست به هنگام رانندگی درجاده‌ها، گاهی اوقات با هدایت خودرو به ایستگاه های آماده شده، استراحت کنند.

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین گفت: «به رانندگان ماجراجو هشدار می‌دهم از حرکت با سرعت بالا در جاده‌های خلوت و فرعی پرهیز کنند».

وی افزود: «این رانندگان تصور می‌کنند چون پلیس در این جاده‌ها حضور ندارد می‌توانند با سرعت زیاد رانندگی کنند در حالیکه با این اقدام، جان خود و دیگر سرنشینان خودرو را بــــــــــه مخاطره می‌اندازند».

رویانیان، همچنین از رانندگان خودروهای عمومی و باربری خواست با دقت خود، مانع از بروز حوادث خطرساز شوند.

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به یکی از حوادثی که در روزهای گذشته بر اثر بی توجهی راننده یک دستگاه اتوبوس در تعمیر نکردن ترمز خودرو رخ داد، اشاره و اضافه کرد: «براثر خواب آلودگی راننده، سرعت زیاد و عمل نکردن ترمز، اتوبوس واژگون شد و بر اثر آن 8 تن کشته و بیش از 20 نفر مجروح شدند».

وی همچنین از رانندگان نوروزی خواست، زمان بازگشت خود از سفر را به آخرین روزها و دقایق ایام تعطیلات موکول نکنند.

سردار رویانیان با بیان این که پلیس راهنمایی و رانندگی در تعطیلات نوروز در همه معابر و جاده‌های کشور حضور دارد از رانندگان خواست به هنگام مواجهه با ترافیک سنگین، از رفتن به شانه خاکی اطراف جاده، حرکت در جهت خلاف مسیر پرهیز کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
اقاي رويانيان گويا جاده طلسم شده استارا -تالش را از ياد برده اند كه سالانه جان عزيزان هموطن را به قرباني مي گيرد جاده ترانزيتي كه هيچ كس به ياد ان نيست تنها زماني كه مسئولي مي خواهد از ان بازديد كند پيمانكار ماشين الات را در انجا به صف مي كند و........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین