کد خبر: ۸۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۱
لاریجانی و مالکی تاکید کردند:

لزوم سرمایه گذاری ایرانیها درعراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر عراق روزگذشته در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بر فراهم نمودن تسهیلات لازم برای زائران ایرانی در سفرشان به عتبات عالیات تاکید کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ نوری‌المالکی نخست وزیر عراق روزگذشته در دفتر خود با علی لاریجانی دیدار و رایزنی کرد.

دراین دیدار نخست وزیر عراق علاوه بر آنکه شرکت‌های ایرانی را به سرمایه گذاری در عراق دعوت کرد، از این شرکت‌ها خواست تا الگو و سرمشقی برای دیگر شرکت‌های بین‌المللی در چارچوب بازسازی عراق باشند.

نوری‌المالکی همچنین در خلال دیدار خود با علی لاریجانی بر اهتمام ویژه بغداد به بازسازی عتبات مقدسه عراق تحت نظارت مسئولان عراقی تاکید کرد.

فراهم نمودن کمک‌ها و تسهیلات لازم به زائران ایرانی و زائران دیگر کشورهای اسلامی در خلال سفرشان به عراق به منظور زیارت از عتبات عالیات از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید نوری‌المالکی قرار گرفت.

علی لاریجانی هفته گذشته طی سفری غیر رسمی وارد عراق شد و سه شنبه گذشته چهارم فرودین ماه از کربلا وارد نجف شد و فردای همان روز با آیت‌الله علی سیستانی در نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.
 
لاریجانی بعد از دیدار با آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان عراق ضمن تاکید بر آنکه سفرش به عراق سیاسی و رسمی نبوده است، عنوان کرد: «هدف از سفرش به عراق زیارت عتبات عالیات بود و در دیدارش با آیت‌الله سیستانی مسائل مهم مربوط به جهان اسلام، منطقه و جهان را بررسی کرد».

وی همچنین مذاکرات خود را با آیت‌الله علی سیستانی خوب و سودمند خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین