کد خبر: ۸۶۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴
برخی منابع خبری مایلی کهن را جانشین دایی می‌دانند

کفاشیان تأیید کرد: علی دایی برکنار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از این سمت برکنار شده است.

به گزارش سرویس ورزش آفتاب، هرچند علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران ظهر یکشنبه در گفت‌وگویی کوتاه با "ایسنا" این خبر را تایید نکرده و تمام تصمیمات را به پس از جلسه‌ ویژه‌ فدراسیون موکول کرده بود، اما خود کفاشیان تنها چند ساعت بعد با تأیید این خبر گفت: «پس از شکست مقابل عربستان اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیدند که کادر فنی تیم ملی نیاز به تغییر و تحول دارد».

علی کفاشیان در گفت و گو با خبرگزاری فارس تصریح کرد: «شرایط تیم ملی حساس است و پس از شکست برابر عربستان به این نتیجه رسیدیم که علی دایی به کارش ادامه ندهد». 

وی ادامه داد: «با دایی صحبت و از او تشکر کردم. او زحمات زیادی کشیده اما شرایط به گونه ای رقم خورد که نتوانستیم با وی کار را ادامه دهیم». 

کفاشیان با بیان اینکه تا زمان اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی روته مولر هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت تاکید کرد: «فعلا از روته مولر خواسته‌ایم تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. ما در حال رایزنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی هستیم و چند گزینه مد نظر داریم». 

وی یادآور شد: «حضور مربی خارجی در این مقطع زمانی منتفی است و بررسی شرایط نامزد‌های تیم ملی هستیم تا بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنیم».

هرچند نام جانشین علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران هنوز به صورت قطعی مشخص نیست اما، رایزنی فدراسیون فوتبال در این راستا ادامه دارد. بر اساس برخی اخبار دریافتی محمد مایلی‌کهن یکی از جدی‌ترین گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی ایران است.

برکناری علی دایی، یک روز پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران در یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌ها، از سری بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2010 فوتبال در آفریقای جنوبی، آن هم در یک دیدار خانگی مقابل عربستان، صورت گرفته است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، از نزدیک شاهد این بازی بود ولی همچون فینال بازی‌های جام جهانی کشتی که کمتر از یک ماه قبل و با حضور احمدی‌نژاد به شکست تیم ایران انجامیده بود، تیم ملی فوتبال ایران هم نتیجه را 2 به یک، به عربستان واگذار کرد.

علی دایی روز گذشته پس از شکست در مقابل عربستان در پاسخ به سوالی پیرامون استعفایش از تیم ملی گفته بود: «شما نمی‌توانید برای من تصمیم‌گیری کنید، مگر من به پیشنهاد شما سرمربی تیم ملی شدم که اکنون به پیشنهاد شما استعفا دهم. ضمن آنکه امروز علی دایی شکست نخورد، بلکه تیم ایران بازی را واگذار کرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
مغرضانه نچاپانید
آره راست می گی اگر دکتر احمدی نژاد نمی آمدند می بردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب خائنانه احمقی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
چرا شما می خواهید باختها وشکستهای تیم های ملی را به احمدی نزاد ربط دهید بی لیاقتی و تنبلی بعضیها که به ایشان ربطی ندارد...منصفانه وبی طرفانه گزارش تهیه کنید..حسن نیت داشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
بركناري بايد نصيب كساني شود كه در لحظه آخر راي كميته فني فدراسيون (افشين قطبي) را وتو كردند و دايي جوان و از همه جا بي خبر را به فدراسيون تحميل كردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
این آقا فکر میکنه که کیه که اینطوری از موضع قدرت و دیکتاتور معابانه با همه صحبت میکنه , و به هیچکس پاسخگو نیست؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
فوتبال با سیاست بهتر از این نمیشه/[...]علی دایی و احمدی نزاد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
البته نباید با یک باخت سر مربی تیم ملی را سریعا عوض کرد
اگر افشین قطبی هم بود شاید مت نتیجه نمی گرفتیم همواره حامی تیم ملی خود باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
آقاي محترمي كه براي رييس جمهور سينه چاك ميكني! مگر نديدي كه همين ها بودند كه در اقدام غير كارشناسانه و مداخله جويانه قرارداد با كلمنته و انتصاب افشين قطبي را وتو كردند و در لحظه آخر علي دايي را كه هيچ مدرك مربيگري ندارد را از كلاه خود بيرون آوردند.
در ضمن كسي كه اينقدر بي تدبير است كه براي راي جمع كردن به استاديوم مي آيد، بايد فكر اينجايش را مي كرد كه اگر تيم ببازد در موردش چه خواهند گفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
واقعا كه مگه افتاب چي نوشته كه سياست رو به ورزش ميكشوني بد شانسي رئيس جمهور كه پرواضح بود مثل اينكه خود رئيس جمهور هم خودش فهميد چه برسه به شما نظر دهنده خائن [...]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
درود بر مايلي كهن حالا با امدن مايلي كهن صعود ميكنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
رییس جمهور [...] و سرمر بی بی غیرت و بازیکنان بی فکر و بی تعصب همینه
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
I hope with Mayeli kohan Team Melli can perf_orm once again the beautiful games it played against Saudi Arabia _and South K_orea in 1996.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
حقش بود كه بركنارش كنند.
مگه سرمربي گري بچه بازيه كه دست هر تازه به دوران رسيده اي بدند.انشاءالله همان بلايي كه سر آقاي ميلي كهن درآورد سر خودش هم بياد.
راستي در جواب اون [...] كه به دكتر احمدي نژاد توهين كرد بگم.شمارش معكوس زندگيت شروع شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
ahmadinejad maye [...] tamami iranihast[...]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
آفتاب نوشت: «محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، از نزدیک شاهد این بازی بود ولی همچون فینال بازی‌های جام جهانی کشتی که کمتر از یک ماه قبل و با حضور احمدی‌نژاد به شکست تیم ایران انجامیده بود، تیم ملی فوتبال ایران هم نتیجه را 2 به یک، به عربستان واگذار کرد».

اونهایی که آفتاب رو متهم می‌کنن که مغرضانه نوشته، مگه غیر از این موضوع اتفاق افتاده که شما این‌طور می‌گید! کجای این مطلب نوشته شده که حضور احمدی‌نژاد باعث باخت تیم ایران شده! یک کم وجدان داشته باشید!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
من معتقدم خداوند همه چیز را جفت و جور کرد تا غرور و تکبر علی دایی شکسته شود: حضور رییس جمهور ، حضور صدهزاز تماشاگر ،حمایت رسانه ها،دیگر حمایت از این بیشتر؟اما دایی نتیجه نگرفت تا بداند که تیم ملی را با تکبر و حرف فقط حرف من است، نمی شود اداره کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
كساني كه حق افشين قطبي را فداي مسايل سياسي كردند، منافع ملي و شادي مردم را به هيچ فروختند. افشين بهترين گزينه بود كه بدستور مستقيم... بر كنار شد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
در جواب اوني كه شمارش زندگي مردم را میكند بگم يه تروريست است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
می بایست خبرنگار در جواب علی دایی که گفت :مگر من با انتخاب شما امده ام که بروم ؟ اینگونه جواب می داد انهایی که جنابعالی را انتخاب کردند هم [...] مثل خودت بودند که اینگونه با احساسات مردم ایران بازی کنی ؟ و حتی به خودت هم اجازه بدهی برای اینکه دیگران رشد نکنند انها را فدای خصومتهای شخصی خودت کنی (علی کریمی ) .و بعد هم اینگونه جواب بده این شکست ،شکست برنامه های جنابعالی بود نه تیم ملی ، چون تیم برنامه های شما را اجرا می کرد نه کس دیگری رو.
دیدی که مربی عربستان بعد از دریافت گل چگونه ارام و قرار نداشت هی بازیکنان تیم خودش را راهنمایی می کرد و جنابعالی با زدن گل اول تیم به هوا پریدی و بعد از دریافت گل اول خشکت زد و حتی قدرت تعویض درست بازیکن را هم نداشتی .
جنابعالی با حمایتهای همین مردم به مقام بالایی در ورزش فوتبال رسیدی که حالا اینگونه پشت پا به همه چیز می زنی .
در زمانی که بازیکن تیم ملی هم بودی حتی با این که دیگر توان و قدرت بازی را هم نداشتی با زور از تیم ملی بیرون اومدی ....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
با سلام
بهتر است فدراسیون کمی خجالت بکشدوافشین قطبی را بر گزیند او مربی کره بوده است و کره ای ها را خوب می شناسد .او می تواند ایران را موفق کند .مایلی کهن نمیتواند و فقط چالش ها را بیشتر می کند تیم ملی شوخی نیست اقا یان مثل اینکه نمی دانند فوتبال یعنی همه چیز این ملت در ورزش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
به نظر من حضور احمدي نژاد در ورزشگاه تاثير منفي داره كه هم كشتي شكست خورد هم فوتبال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
انتخاب مایلی کهن از چاله به چاه افتادن است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
همه بدبختی ورزش ایران از علی آبادیه . اون از المبیک این هم از فوتبال جام جهانی. فردا هم یه مصیبت ذیگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
vaghean ke khejalat dare be jaye baresi masaleye tim meli va moshkelatesh be rayis jomho_or irad migirid hala mage d_oreye aghay hojatol eslam khatami tim meli ghahremane jame jahani shod ye zare ba ensaf bashid
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
Eshkal aghaye Daei nist, eshkal Shomai aghaye Kafashian, ke ba rant khari wa adame salahiat mesle besyari az modirane bikefayate dolat bar masnade fedrasione mohemi tekye zadei.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
afshine ghotbi ham age kheili baresh bood ta hala bikar nemimoond age be yad dashte bashid kheili sakht toonest perspoliso ghahreman kone d_oroste daei adame maghro_orie vali az ghotbi kheili ba tajrobetare dar fotball va sarshenas tar
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
اولین خبر خوش سال88
فقط یکی به آقای احمدی نژاد بگه در بازی های اینچنینی به ورزشگاه نرود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
moteasefim hame va hame,man shoma va ooni ke oomad varzeshgahe azadi,aghaye daei 120000 hezar mardom,resane meli,dr ahmadi nezhad, dige kio mikhasti ke az shoma hemayat kone?han? base dige t_oro khoda aghaye kafashian chera? afshine ghotbi ba gas hiding kar karde ali daei ba ki kar karde? han?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
تيم ملي ايران در روز شنبه به حضور بد يمن و [...] محمود احمدي نژاد در استاديوم باخت چون قبل از حضور این [...] كه ميخواست از آبروي تيم ملي براي تبليغات انتخاباتي استفاده كند ، خيلي خوب و منطقي بازي ميكرد. يكي نيست به اين [...]بگويد مگر آبروي تيم ملي ذخيره ارزي كشور است كه در سفرهاي استاني هزينه تبليغات انتخاباتي ميكني. تيم ملي ايران و شخص محبوب و پر افتخار علي دايي به عربستان نباخت بلكه به احمدي نژاد و [...] بي لياقتش در دستگاه ورزش كشور باخت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
0
0
این باخت سه عامل داشت که همگی علی بودند.1- حضرت علی [ع] که همیشه در مسابقات از او سوء استفاده میشود و او ناراضی است از اینکار .2- علی دایی که ناحق به این مقام رسید 3- علی آبادی که از بیخ وبن مشکل دارد.!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
علی دائی از زمانی که بازیکن بود این جایگاه را از
آن خود می دانست تا با دادن باجهای مختلف به سازمانهای مختلف [...] آمد و خدا را شکر که با نکبت اخراج شد ((( فکر می کنم خیلی از فوتبالدوستها از این شکست خوشحال شدند )))
البته ماکه هنوز باورمان نشده که اوبرود


رافع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
يكي گفته بود قطبي بي تجربه تر از دايي است فقط واست مناسفم با اين اطلاعاتت اين وضع پرسپوليس بدون قطبي اينم تيم ملي وقتي رابطه حاكم است از اين بهتر نمي شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
میثاقیان گزینه ی مناسبی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
اين تنها يك نمونه از نتايج مديريت ديمي در ايران است .
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
;کفاشیان هم باید بعنوان مقصر شماره یک برکنار شود و سپس ..... ضمناً دایی چوب لجبازی خودش را خورد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
به نظر من علی دایی از همه لحاظ خوب بود به غیر از مربیگری. و علی دایی مقصر نیست اون کسی مقصره که علی دایی رو آورد. فکر میکنم اگه دایی رو سرپرست میکردن و یه سر مربی خوب داخلی یا خارجی رو برای تیم ملی می آوردن وضعیت تیم الان این نبود
بهترین کار دایی این بود که به بازیکن های امثال کریمی و نیکبخت و .... رو نداد و نظم و انضباط رو به تیم آورد
هر کس دیگه ای رو بیارن شاید به صورت مقطعی نتیجه بگیره ولی باز همین آشه و همین کاسه، کسی حریف این بازیکن ها نمیشه.
به نظر من بهترین گزینه هدایت تیم ملی در شرایط حاضر یا قطبیه یا دنیزلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
احمدی نژاد را سر مربی کنید تا مثل همه چیز یک طرح برای صعود تیم ملی بدهد و بهتر است بجای رحمتی در دروازه ایران احمدی نژاد بایستد تا مهاجمان را چشم بزند تا تیم ایران گل نخورد پیشنهاد من این است که تیم ایران با 9 نفر بازی کند و از ایشان علاوه بر مربیگری در نقش دروازه بان و کاپیتان تیم ملی هم استفاده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
خدا رو شکر که این باخت اتفاق افتاد و این [...] خوش شانس از فوتبال اخراج شده ( شک دارم بره ) .
یکی نیست بگه اون کفاشیان ... رو برداره یا اون تاج ... ... ... اینا نه به فوتبال بلکه به ایران خیانت می کنن
[...] باید فوتیال به جایگاه خودش برگرده یعنی شمال و جنوب کشور
گیلان - خوزستان ... [...]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
adame[...] mesle daei ke ba zadob_and va labi kardano parti bazi m_orabi time meli shode va omide 70 melyono be bade fana dade hagheshe ke be in khefato hegharat biofte . in [...] boyi az sharafo gheyrat nab_orde . in [...] na adab dare na sh_oro tarbiat , edea ham dare havar taa . haghe ghotbio kh_ord inam kare khoda ke be in oza oftad , in daei liaghate [...]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
ایا میدونید دستور سرمربیگری علی دایی رو رییس جمهور محبوبمون داد تو رو خدا بیدار شید.
همین نوری زاده که میگن خائنه همون روز اول گفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
فقط امیدوارم مربی جدید تیم ملی هر [...] بغیر از قلعه نویی و مایلی [...] باشه اگر قرار باشد این 2 تا [...] مربی تیم ملی بشن امیدوارم تیم ایران با مفتضح ترین نتایج شکست بخوره نتیجه مدیریت علی آبادی و حضور منحوس [...] احمدی نژاد تو ورزشگاه همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
بايد به غير از دائي كادر فدراسيون فوتبال هم تغيير كند چون مقصر اصلي آنها هستند . البته در دنياي سياست بهترين را براي خراب كردن آدم متكبري چون دائي كه قصد داشت با استفاده از افتخارات و نفوذ خود درفيفا بر فوتبال حكومت كند بردن آن روي سكوي پرتاب بود كه سياسيون حاكم برورزش در اين طرح خود موفق شدند و اين آقايان سياسي حتما براي موفقيت خود در صحنه سياست بخصوص انتخابات حتمابه سمت گزينه هايي خواهند رفت كه آنهارا دراين طرح هم موفق كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
بهترین خبر سال 88 بود.دایی چوب مغرور بودن خودش را خورد.اون یادش رفته تا چند وقت پیش با اتوبوس از اردبیل به تهران می یومد.جاه طلبی هم حدی داره.من خودم ترکم اما این آقا با این کاراش آبرو برای ترکها نزاشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
علی دائی مرد بزرگی بود و نباید برکنارش می کردن ایشون زحمات زیادی رو برای تیک کشی ده بودن جوانگرایی خوبی تو تیم داشتن . البته از باتجربه های خوبی هم استفاده می کردن ولی اونایی که ایران رو دوست ندارن و درواقع چنین موقعیتی رو منتظر ش بودن و به خواسته هاشون رسْیدن.

دائی در قلب ایرانیان جای دارد
نباید دائی را اخراج می کردند
تیم ما به دائی در این موقعیت بسیار احتیاج داشت اما فرصت طلبان اجازه ندادند و دائی رو برکنار کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
ملت ایران ک مثلا دارای فرهنگ کهن است در نابود کردن نخبه گان خود توانایی فراوانی دارند.مرگ بر مشارکتیها ک اورانابود کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
بجاي اخراج دايي بايد مشاوريني كه به رييس جمهور محتر م مشاوره ميدهند وايشان را به استاديوم ميبرند و100 هزار تماشا چي ايشان را هو ميكنند اخراج از مناسب دولتي داد تا سبب بي حيثيتي رييس جمهور يك كشور در نزد عربها نشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
از اينكه ايران باخت متاسفم چه با دايي و چه بي دايي .به جاي اينكه دنبال مقصر بگرديم بريم به اين تيم فكر كنيم بازيكنان ليگ آلمان كه تو ليگ خودشون بازي نميكنند،اماراتي ها كه كلاً از فوتبال اوت شدند تو ليگ هم كه هيچ بازيكن سازي اي صورت نميگيره تمام بازيكنان جديد به دست دلالان وارد فوتبال ميشن .ما بازيكن نداريم و قول ميدم نميتونيم به جام جهاني بريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
گروه ورزشي - مصمم است مثل هميشه. مي گويد مي خواهد و تاريخ نشان داده هر وقت بخواهد، انجامش مي دهد. مي گويد عربستان را مي برد...مصمم است مثل هميشه. مي گويد مي خواهد و تاريخ نشان داده هر وقت بخواهد، انجامش مي دهد. مي گويد عربستان را مي برد و توجهي به حاشيه هايي که عليه اش مي سازند ندارد و تجربه نشان داده هميشه در اوج سختي ها، اوست که با اراده اش پيروز مي شود. او علي دايي است، مردي که بسياري براي به زير کشيدنش از تيم ملي لحظه شماري مي کنند ولي بي آنکه حتي استرسي به دل راه دهد اين گروه را روياپردازاني لقب مي دهد که خيالات واهي دارند. دايي مي خواهد تيمش را به جمع 16 تيم دور دوم جام جهاني برساند، يعني نه تنها از مرحله مقدماتي صعود کند که از مرحله گروهي بازي ها در آفريقاي جنوبي هم گذر کند و تاريخ ساز باشد. او در گفت و گوي اختصاصي با خبرآنلاين، اصرار دارد که به اين گفته اش اطمينان داشته باشيم.
وضعيت تيم ملي چطور است. خيلي ها معتقدند تيم بازي هاي دوستانه، تيم اصلي ايران نيست و تفاوت زيادي بين دو تيم وجود دارد؟
من اين حرف را قبول دارم اما زياد نه. ممکن است از نظر فني با حضور لژيونرها کيفيت بازي ما بهتر شود; اما با همين بچه ها بازي خيلي خوبي را برابر کنيا پشت سر گذاشتيم و از آنها راضي هستم. اين بچه ها در يک سال گذشته پيشرفت بسيار چشمگيري داشته اند و اين براي من مربي اميدوار کننده است. اصلا اين حرف را قبول ندارم که لژيونرها چون از ليگ هاي خارجي مي آيند حتما بايد فيکس بازي کنند. لژيونرها که به تمرينات اضافه شدند بايد بيايند پا به پاي ديگر بازيکنان تمرين کنند و در صورتي به ترکيب اصلي مي رسند که شرايط شان بهتر از بازيکنان ليگ برتري باشد وگرنه روي نيمکت مي نشينند.
مهمترين ويژگي تيم دايي، جوانگرايي و تغيير نسلي است که اتفاق افتاد. البته معمولا تيم ها اين کار را سال بعد از جام جهاني انجام مي دهند; اما تقريبا اين اتفاق براي تيم ملي ايران خيلي دير افتاد. حرکتي که به دليل کمبود تجربه بازيکنان جديد مي تواند حساسيت زا باشد. شما از تصميمي که گرفتيد راضي هستيد؟
من کاملا راضي ام و به کاري که انجام دادم ايمان دارم. البته اگر اين اتفاق زودتر مي افتاد حالا ما هم مثل بسياري از کشورها نسلي باتجربه تر داشتيم ولي سئوال من اين است که تيم گذشته ما در 3 سال گذشته چه نتايجي گرفته بود که مي خواستيم با همان بازيکنان مسير را ادامه بدهيم؟ تازه از ياد نبريم که آن بازيکنان در اين مدت، 3 سال هم مسن تر شده بودند و توان شان هم گرفته و طراوت آن تيم هم کمتر شده بود. اصلا کاري ندارم که بازيکنان پير شده بودند يا نه، بحث اصلي من روند نتايج تيم است.
نتايج ناکام در جام جهاني و حذف از جام ملت هاي آسيا...
فکر مي کنم جواب سئوال مرا به درستي داديد. با آن روند ديگر امکان نداشت که بخواهيم با همان بازيکنان مسير را ادامه بدهيم. به همين دليل هم بود که وقتي آمدم سعي کردم بدون توجه به نام بازيکنان، فقط آماده ها را انتخاب کنم. نگاه کردم ديدم چه کساني مي توانند به تيم کمک کنند و بر اين اساس تقريبا هر کس که آماده بوده را دعوت کردم و خدا را شکر، فکر مي کنم خيلي از آن انتخاب ها حالا به درد تيم ما خورده اند.
اوج اين جوانگرايي، بازي با کره بود که شما براي اولين بار از چند بازيکن جديد در ترکيب ثابت استفاده کرديد. آن هم در يک بازي حياتي که البته نتيجه اش پيروزي براي تيم ملي نبود.
کل تيم ما برابر کره خيلي خوب بازي کرد. شما نگاه کنيد که در کره 6 بازيکن بودند که در ليگ هاي برتر دنيا، فيکس بازي مي کردند.
اين قدر حرفه اي بودند که با يک غفلت ما نتيجه بازي را عوض کنند؟
بله اما بچه هاي ما خيلي خوب بودند و عالي بازي کردند. مهم نيست که چه نتيجه اي رقم خورد اما من از بازي بچه ها راضي هستم. قول مي دهم که اين بازيکنان روز به روز بهتر از قبل شوند. علي دايي اگر تيم ملي را جوان کرده به بازي هاي مقدماتي فکر نمي کرده. من مي خواستم تيمي بسازم که در جام جهاني و در مرحله اصلي بازي ها افتخار آفرين باشد.
اين حرف يعني ما قطعا به جام جهاني صعود مي کنيم؟
ببينيد هيچ حرفي را قطعي نمي شود گفت اما اين را مي توانم بگويم که ما بالاي 90 درصد شانس صعود از گروه مان را داريم آن هم به عنوان تيم اول و نه تيم دوم گروه. حالا مي بينيد که تيم ملي با بالا رفتن تجربه بازيکنان در مرحله برگشت نتايج بسيار موفق تري را نسبت به دور رفت مي گيرد. تازه تيم ما شکل گرفته و بچه ها خودشان را باور کرده اند و اين مرا به آينده دلگرم مي کند.
يکي از ايرادهايي که از تيم ملي مي گيرند بازي هاي بي نشاط است. مي گويند تيم ملي جذاب بازي نمي کند و براي تماشاگر جذابيت ندارد؟
شما يکشنبه شب بازي بارسلونا و آلمريا را ديديد؟ حتما قبول داريد که بازيکني تکنيکي تر از ليونل مسي در دنيا نداريم، اما اين بازيکن، چه وقت در تمام 90 دقيقه حتي يک دريبل زد؟ او فقط دو تا پاس داد تا تيمش با پاس هاي اين بازيکن به گل برسد. فوتبال در دنيا عوض شده است. مثلا در تمام تيم ليورپول بازيکني داريم که 10 بازيکن را دريبل بزند؟ من سئوال از شما مي پرسم؟ ولي همين تيم 4 گل به رئال مادريد مي زند مثل آب خوردن. در حالي که بازيکنان رئال تک به تک بهتر از ليورپول بودند و تکنيکي تر; اما اين ليورپول بود که بازي را برد هم در مادريد و هم در ورزشگاه خانگي. يا همين بازي ليورپول و منچستر. مگربازيکني بهتر از کريس رونالدو داريم؟ او مي تواند همه بازيکنان را دريبل کند; اما چرا اين کار را نمي کند؟ فوتبال يک بازي تيمي است. منکر نقش تک ستاره ها در بعضي از بازي ها نمي شوم اما الان ديگر رکن فوتبال، کار گروهي است. مثال بارزش هم همين ليورپول است که گفتم.
برخي افراد يکي از دلايل خالي بودن آزادي در روز بازي هاي ملي را با همين بازي هاي نه چندان دلچسب تيم ملي مرتبط مي دانند؟
ما بايد به جام جهاني برويم و اين چيزي است که براي مان اهميت دارد. ما هدفگذاري کرده ايم و بايد به جام جهاني برسيم پس نمي توانم براي اينکه در يک بازي دوستانه 5 هزار نفر بيشتر بيايند چشمم را روي تلاش هاي بازيکنان تيمم ببندم و توانايي فني آنها را ناديده بگيرم و بازيکناني را جاي آنها به ميدان بفرستم که چند تا دريبل مي زنند و باعث مي شوند عده اندکي از اين حرکات لذت ببرند. نه من اين کار را نمي کنم چون مي خواهم که تيمم به جام جهاني برسد نه اينکه نمايشي بازي کند. مثال هم آوردم تا بدانيد با چه منطقي از تصميمم دفاع مي کنم. تيمي برنده مي شود که کار گروهي اش بهتر است نه تيمي که بازيکنانش تک به تک بهتر دريبل مي زنند.
مصداق حرف شما، علي کريمي است؟
نه! من از کسي اسم نمي آورم و منظورم شخص خاصي نيست. گفتم که آماده ها را دعوت مي کنم کساني که خوب باشند. به کارم هم اعتقاد دارم. هيچ وقت منکر توانايي فني کريمي نبودم. او يکي از بزرگترين فوتباليستهاي تاريخ ايران بوده; اما علي بايد تلاش کند تا دوباره يک بازيکن 90 دقيقه اي باشد که همان اثرگذاري گذشته اش را در يک مسابقه فوتبال داشته باشد.
هياهوي دوري کريمي از تيم ملي تاثيري روي کار تيمي شما نداشت؟
اصلا تاثيري نداشت. بچه هاي تيم، مرا مي شناسند. خدا را شکر اگر هيچ کاري براي تيمم نکرده باشم تنها چيزي که به بچه ها اضافه کردم اين است که بدانند اگر آماده باشند فيکس بازي مي کنند و اين جنجال هاي بيروني روي بازيکنانم اثري نمي گذارد.
در چند روز گذشته شما با علي کريمي ديدار داشتيد و انگار آشتي کرده بوديد؟
من اين چيزهاي خنده دار در روزنامه ها مي خوانم اين ها خيلي خنده دار است. اين مطالب را بايد در مجلات کودک و نوجوان بنويسند. تيم ملي و نام ايران که وسط مي آيد اصلا قهر يا آشتي مفهومي ندارد. مگر بچه بازي است؟ من نمي دانم اين حرف هاي خنده دار چرا اين قدر مطرح مي شود. اگر شما يکي از دردسرهاي مرا در تيم ملي داشتيد، يک روز هم در اين مسئوليت نمي مانديد و فرار مي کرديد. اصلا اين حرفها نيست. مهدي مهدوي کيا دعوت نمي شود مي گويند دايي با او قهر است. مگر من هر کسي را دعوت نکنم با او قهرم؟ مگر روي پيشاني بازيکني نوشته شده که حتما بايد به تيم ملي دعوت شود؟ شرايط فرق مي کند، هر بازي با بازي ديگر زمين تا آسمان فرق مي کند. بايد ببيني که چطور مي شود بهتر نتيجه گرفت.
علي دايي براي انتخاب بازيکن مثلا مي گويد سيستم تيم من 4-2-3-1 است و بازيکنانش را بر اساس سيستم انتخاب مي کند يا اول بازيکنان را دعوت مي کند و بعد تيمش را ارنج مي کند؟
من فقط در بازي با کره جنوبي 4-2-3-1 بازي کردم و سيستم هاي مختلفي را در بازي هاي ديگر داشتم. من بازيکنان را اول بر اساس آمادگي دعوت مي کنم و آن وقت بر اساس پست ها مي چينم. مثلا ما در بعضي از پست ها بازيکنان خوب زيادي را داريم. مثلا در هافبک دفاعي ما جواد نکونام، مازيار زارع، حسين کاظمي، کيانوش رحمتي و حتي آندو تيموريان را داريم. يا در دفاع راست حسين کعبي، خسرو حيدري، علي حمودي و مهدي مهدوي کيا. البته مثلا ممکن است که در اين جمع يکي دو بازيکن باشند که در جمع خوبها، بهتر از سايرين باشند پس آنها را دعوت مي کنيم.
در اين شيوه گزينش بازيکنان، چقدر ديگر اعضاي کادرفني نقش دارند؟
ما يک گروه هستيم البته اريش چون خيلي از فوتبال ايران شناخت ندارد، من و هومن افاضلي و بهزاد غلامپور بيشتر بازي هاي ليگ را زير نظر مي گيريم اما در نهايت اين هستم که تصميم نهايي را مي گيرم.
با دعوت از شيث رضايي تقريبا تمام بازيکناني که گفته مي شد با آنها مشکل داريد به تيم ملي دعوت شده اند و اين نشان مي دهد که شما هيچ خط قرمزي در تيم تان نداريد.
اصلا خط قرمزي در تيم ملي وجود ندارد. در زمان بازي من مشکلات زيادي بوده. مثلا الان که نمي توانم چون آن سال ها با شيث يک برخورد کوچک در زمان بازي داشتم حالا چشمم را به تمام توانايي هاي اين بازيکن ببندم و دعوتش نکنم. قبلا هم گفتم وقتي اسم ايران وسط باشد اين اختلافات اصلا معنايي ندارد. شما هر کسي را بگوييد من دعوت کردم. مثلا مهدوي کيا در بازي با امارات، روز بدي را داشت و براي همين نتوانستم ريسک کنم و در بازي با کره دعوتش کنم ولي حالا که دوباره آماده شده دعوتش کردم تا مهدي دعوت نمي شود هزار جور بحث راه مي افتد. درحالي که اينگونه نيست.
انگار مدام از وضعيت لژيونرها مطلع هستيد؟
بله دقيقا همين طور است. شايد بتوانم بگويم دقيقه به دقيقه کار بچه ها را زير نظر دارم البته متاسفانه فقط از فريدون زندي بي خبرم که حتما بعد از بازي با عربستان به قبرس مي روم و وضعيتش را بررسي مي کنم. نمي خواهم حتي در حق يک نفر ظلم شود. فريدون زحمات زيادي را در فوتبال ما کشيده است.
اين شايعه روز به روز قوت مي گيرد که تيم ملي اگر در بازي حساس با عربستان نتيجه نگيرد، پايان کار دايي فرا مي رسد و...
اصلا من به اين حرف ها فکر نمي کنم و برايم اهميتي ندارد.
يعني مي خواهيد بگوييد قبول نداريد که عده اي عليه شما جوسازي مي کنند و قصد لطمه زدن به تيم ملي را دارند؟
جريان درست بکنند ولي من ناراحت نمي شوم چون اينجا که آمده ام، کيسه اي ندوخته ام. همه يک روز مي آيند و يک روز هم مي روند. من مطمئنم که عربستان را مي بريم و اين يک خيال واهي است که عده اي براي خودشان رويا پردازي کنند. شما مطمئن باش که اگر من يک روز از تيم ملي بروم، به ميل و خواسته خودم مي روم نه اينکه نتايجم طوري باشد که اخراجم کنند. اين را مطمئن باش. اصلا هم اهميتي نمي دهم که ديگران براي خالي کردن پشتم چه کار مي کنند و چه حرفي مي زنند.
ولي برخوردها نشان مي دهد که عده اي نمي خواهند شما سرمربي تيم ملي باشيد؟
اين حرف ها را مي دانم و خودم بهتر از هرکسي مي دانم که عده اي براي اينکه سرمربي تيم ملي شوند چه کساني را پيش انداخته بودند تا براي شان لابي کنند. خدا را شکر من تنها کسي بودم که بعد از پيشنهاد گفتم بايد فکر کنم و همان لحظه جواب ندادم. من تنها گزينه اي بودم که خودشان زنگ زدند و گفتند همين الان مي خواهند اعلام کنم اما گفتم بايد کمي فکر کنم. يک روز روي اين ماجرا فکر کردم و وقتي مطمئن شدم تيم را مي توانم به جام جهاني ببرم، اين مسئوليت را پذيرفتم.
از همان ابتدا يکسري شرط هم گذاشتيد؟
بله تنها گزينه اي بودم که تمام شرايطم را گفتم نه اينکه برايم شرط بگذارند و خدا را شکر که تا الان هم هيچ کس کوچکترين دخالتي در کار من نکرده. به همين دليل بايد تشکر کنم چون نه آقاي کفاشيان و تاج و نه سازمان ورزش کوچکترين دخالتي را در مسائل فني تيم من نداشته اند. باز هم مي گويم همه يک روز مي آيند و يک روز مي روند اما اگر بخواهم بروم مطمئن باش که خودم مي روم و نتايج تيمم نقشي در اين جدايي ندارد. ببين کي اين حرف را مي زنم.
سقف آرزوي علي دايي با تيم ملي کجاست. کسي که افتخارات زيادي را قبل از اين آورده...
الان دوست دارم که يکي از 16 تيم مرحله نهايي جام جهاني باشيم براي اين کار بايد خيلي خوب تمرين کنيم انشا»الله بعد از خرداد که صعودمان قطعي شد برنامه ويژه اي دارم که تيم ملي با تدارک ويژه اي به جام جهاني برود.
و براي سئوال آخر... کريم باقري...
من بايد از کريم تشکر کنم. او خودش با من تماس گرفت و گفت بدنش خالي کرده. او خواست که تا بعد از بازي با عربستان همراه تيم ملي نباشد. اين يعني او خيلي مسئوليت پذير است و به موفقيت تيم ملي بيش از هرچيز اهميت مي دهد. کريم اگرچه با تيم تمرين نمي کند اما هميشه در کنار ماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
علی دایی عین بختک برسرتیم ملی افتاده. تیم ملی دست افراد نادرستی افتاده که سیاست و ورزش روباهم قاطی کردند. کدام بازیکنا از کریمی و برهانی و نیکبخت و حیدری ... آماده تر بودند. تاحالا هرکسی با دایی دراوفتاده نابود شده مثل خدادادو مایلی کهن و پروین... این نشون میده فوتبال ما انحصاری شده و کسی تو فدراسیون زورش به دایی نمی رسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
اي كاش كه اين بركناري در زماني اتفاق افتاده بود كه شرايط تيم ملي اين قدر حساس نبود. تا ما آرزوي صعود به جام جهاني رو به گور نمي برديم
ولي جلوي ضرر رو از هرجا بگيري منفعته
خوب شد اين بچه پرو ... كه فوتبال ايران رو ارث پدرش ميدونه سايه نحسشو از سر تيم ملي كم كرد
فقط ما مي مونيم و ننگ باختن به سوسمار خورها در ورزشگاه آزادي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
انتخاب محمد مایلی کهن یک اشتباه بزرگ دیگر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
كفاشيان فوتبال ايران رو به قهقرا برد
مسلما كفاشيان لياقت فدراسون فوتبال رو نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
- معلومه که دايي با لابي هاي قدرتمند به اين پست رسيد .
- ولي اين پست براي دايي هنوز خيلي زود بود . ضمن آن که بايد کسي سرمربي تيم باشه که از هر لحاظ _تخصص .تجربه . اخلاق و ادب مداري يک سر وگردن از سايرين بالاتر باشه .
- بايد بدانيم که کفاشيان و تاج شايستگي اين مسوليت را ندارند و در اين ناکامي ها مسئولند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
علي دايي ميبايست بعد از بازي با كره جنوبي بر كنار مي گرديد.ايشان خودخواهي خود را در زمان بازي نشان داده بود
و همه ديدند كه در زمان افت بازي او باز هم آنقدر منش و گذشت نداشت كه محترمانه از فوتبال خدا حافظي كند و جاي
خود را به جوانترها بدهد واسطوره باقي بماند.
پايان دوره بازي او با فضاحت و خوشحالي فوتبال دوستان بود
و مربگري اوهم همان وضعيت را پيدا نمود.اي كاش ايشان
هم مثل پالو مالديني كه پس از اشتباهش در جام جهاني
كره-‍‍ژاپن براي هميشه با وجود توانايهايش فوتبال ملي را كنار
گذاشت دايي و امثال او نيز فوتبال ملي را به خاطر خود به فضاحت نمي كشاندند.فكر ميكنم در اين شرايط برانكو ايوانكويچ و قطبي بهترين گزينه باشند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۰
0
0
کجای این مملکت ذرسته که بخواد فوتبالش درست باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۱
0
0
سلام
در اين زمان حساس و سرنوشت ساز بايد يك ايرانيه با تجربه انتخاب شود و مايلي كهن بهترين گزينه است . در زمان مربيگري تيم ملي توسط مايلي كهن بهترين نتايج تيم ملي رقم خورده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۱
0
0
انتخاب مایلی کهن را تبریک میگم . از همون اول باید میزاشتنش.اقای کفاشیان همانطوری که از دایی حمایت کرد باید از ایشان هم حمایت کند.البته همه باید حمایت کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۲
0
0
1- علی دایی بازیکن بزرگی هست اما مربی بزرگ و حرفه ای نبوده و نیست . این بی احترامی به شخص دایی نیست
2-. تیم عربستان با تفکر و هوش مربی خودش ایران را بصورت کاملا حرفه ای شکست داد
3- یادمان باشد که عربستان حتی در نیمه اول جلوی چشمان صد هزار تماشاگر گل زد و برنده شد . اما کمک داور به تیم
ملی لطف کرد و گل سالم عربستان را مردود کرد
4- آیا تیم ایران تاکتیک و سیستم و کار گروهی مناسب و استراتژی خوبی در مسابقات گذشته و مقابل عربستان داشت ؟ همه می دانیم که نداشته و بازیهای قبلی با شانس و غیرت و .... به سر شد ( و این مسائل در فوتبال روز دنیا هیچ جایی ندارد )
5- این بار هم که تمام امکانات بود . لیگ برتر هم چند بار به خاطر تیم ملی تعطیل شد . باشگاهها هم فدا شدند
طرفداران هم با حضور استثنایی ورزشگاه را پر کردند . احمدی نژاد هم آمد . داور و کمک داور هم به تیم ملی لطف داشت
من احساس می کنم تیم ملی ایران به غرور علی دایی باخت نه به تیم عربستان
6- این اتفاق یعنی برکناری علی دایی باید زودتر می افتاد اما آیا شخص بعدی که در راه است توانایی لازم را دارد
یا این برکناری فقط خاموش کردن آتش هواداران و طرفداران تیم ملی است که با حضور گسترده در ورزشگاه آزادی
شاهد شکست تیم محبوب خود در کشور خودمان ایران بودند
7- نیاز به حرفه ای شدن داریم . نیاز به بازیکن حرفه ای داریم نیاز به آموزش فوتبال با تاکتیکهای روز دنیا داریم
8- چندین سال است که از قافله جا مانده ایم و با این دیدگاه سنتی و غریب که به فوتبال داریم شاید چند سال دیگر
حتی به همان مالدیو که 17 تا می زدیم و علی دایی بخاطر همان گلها علی دایی شد شاید به همان تیم هم بباز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۴
0
0
خوبه اگه همین طوری ادامه بدیم ما هم عضو اتحادیه عرب میشیم...چیزی که باید صورت می گرفت حمایت و زمان بود که
طبق روال سابق فدراسیون عجله کرد شعاز مردم تو استادیوم در عرض 1 ساعت برعکس شد و منو یاد شعار های علیه مصدق میندازه...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین