کد خبر: ۸۶۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱

ادامه جستجوها برای یافتن قربانیان سیل در اندونزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو روز پس از به راه افتادن سیل در اندونزی، جستجو برای یافتن اجساد قربانیان ادامه دارد. تا کنون دست کم 93 جسد پیدا شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، مسئولین مقابله با بحران در اندونزی اعلام کردند که حدود 700 امدادرسان و نیروی داوطلب در حال جستجو برای یافتن سایر قربانیان احتمالی هستند که تا کنون از زیر آوار خارج نشده‌اند.

یکی از مسئولین امداد و نجات در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که از امروز (یکشنبه) منطقه وسیع‌تری را جستجو خواهند کرد.

همچنین «ساسیلو بامبانگ یودهویونو»، رئیس جمهور اندونونزی در بازدید از مناطق سیل‌زده وعده داد که دولت به خانواده‌های آسیب‌دیده در بازسازی منازلشان کمک می‌کند.

سیل ناشی از شکسته شدن سدی در منطقه‌ی تانگرانگ که بر اثر بارش شدید باران رخ داد موجب ویرانی حدود 400 خانه شد. ساکنان محلی این طغیان آب را به امواج سونامی تشبیه کرده‌اند.

این سد 16 متری که دو ملیون متر مکعب آب در پشت خود ذخیره کرده بود، در سال 1933 توسط استعمارگران هلندی ساخته شده بود.

به نوشته روزنامه «جاکارتا گلاب»، ساکنان منطقه از یک سال پیش ترک‌هایی در بدنه سد مشاهده کرده بودند. ترش ناشی از شکسته شدن این سد باعث شده بود که تمرین‌هایی نیز جهت تخلیه ساکنان از منطقه انجام شود اما شکسته شدن سد در ساعت 2 صبح به وقت محلی رخ داد که در این زمان بیشتر اهالی در خواب بودند.

بی‌بی‌سی از قول کارشناسان اعلام کرد که بسیاری از سدهای اندونزی شرایط مشابه‌ای دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین