کد خبر: ۸۶۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۴
در حاشیه کنفرانس بازسازی افغانستان در لاهه اعلام شد

کلینتون: دیدار هالبروک و آخوندزاده صمیمانه بود

سفارت ایران: دیداری در کار نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار متناقضی درباره گفتگوی نمایندگان ایران و ایالات متحده، در جریان کنفرانس بازسازی افغانستان در شهر لاهه هلند به گوش می‌رسد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در حالیکه هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه خبر از آن داد که در جریان کنفرانس بازسازی افغانستان در شهر لاهه هلند، ریچارد هالبروک، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با محمدمهدی آخوندزاده معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگوی کوتاهی داشته‌ است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه اعلام کرد که هیچ گونه دستورالعملی برای مذاکره با هیات آمریکایی در حاشیه نشستی درباره افغانستان در لاهه نبوده و هیچ مذاکره‌ای با هیأت آمریکایی هم صورت نگرفته است.

هیلاری کلینتون روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در حاشیه کنفرانس بازسازی افغانستان، در شهر لاهه هلند گفت: «در جریان کنفرانس امروز، ریچارد هالبروک، نماینده ویژه ما در امور افغانستان، گفتگوی کوتاه و صمیمی با مسؤول هیأت ایرانی در این کنفرانس داشت».

کلینتون گفت که این دیدار از پیش برنامه‌ریزی نشده بوده و دو طرف توافق کردند به تماس‌هایشان ادامه دهند. وزیر امور خارجه آمریکا این ملاقات را مثبت و مفید ارزیابی کرده است. او گفت: «حضور ایران در کنفرانس روز سه‌شنبه نوید دهنده ادامه همکاری‌ها در آینده است».

در همین حال برخی منابع خبری دیگر به نقل از خانم کلینتون اعلام کردند که آمریکایی‌ها در نشست لاهه، مستقیماً نامه‌ای به طرف ایرانی داده‌اند که در آن از ایران خواسته شده‌است تا به موضوع بازداشت و یا ناپدید شدن سه آمریکایی کمک کند. این منابع خبری مدعی‌اند که این نخستین بار است که آمریکایی‌ها بدون واسطه به ایران نامه می‌دهند.

تکذیب دیدار سفرای ایران و آمریکا در لاهه، از سوی سفارت ایران در لاهه در حالی صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز دوشنبه، خبر یک نشریه انگلیسی درباره مذاکرات میان ایران و آمریکا در مسکو را تکذیب کرده بود.

یک مقام آگاه وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت: «خبر روز یکشنبه هفته نامه "ساندی تایمز" در خصوص دیدار نمایندگان تهران و واشنگتن در روسیه بی پایه و اساس است و صحت آن تکذیب می‌شود».

وی افزود: «هیات ایرانی شرکت کننده در اجلاس افغانستان در مسکو هیچ گونه دستور کاری در این خصوص نداشته و چنین دیداری صورت نگرفته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۲
0
0
انشالله مبارک است .قبلا معنی مرگ بر صدام و عراق را فهمیده بودیم جدیدا معنی مرگ بر امریکا را هم فهمیدیم انشالله بزودی معنی مرگ بر اسراییل را هم خواهیم فهمید . فهمیدیم همه چیز نسبی است حتی اعتقادات مذهبی .تا قبل از حمله امریکا ارتش عراق بعثی و کافر بود درست از لحظه حمله امریکا ارتش بعثی تبدیل به برادران رزمنده و مردمی عراق تبدیل شد .بنا بر این بعید نخواهد بود اگر در صدا و سیما بشنویم برادران رزمنده و مردمی ارتش اسراییل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۲
0
0
شما فقط خبر دروغ یا ساخته وپرداخته خودتان رامینویسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۲
0
0
بهر حال عرصه بين المللي در حال تغيير و دگرگوني است. بهتر است تا هر بحراني را به يک فرصت براي خودمان تبديل کنيم. بايد دانست که اساس فرهنگ ايراني بر دوستي و صلح است. چيزي که در منشور بين الملي کورش کبير نيز بيان شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین