کد خبر: ۸۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۶

برنامه 90 آدرس غلط می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- گروه ورزش: شامگاه چهارشنبه گذشته برنامه 90 با انجام پروژه 3 ساعته قصد داشت آنچه که برسرفوتبال کشور و ورزش کشور آمده را به تقصیر یکی از گزینه‌های زیر بیاندازد:
1- بازیکنان فوتبال 2- علی دایی 3- فدارسیون فوتبال 

این روش برنامه 90 کمی متفاوت از روال صادقانه‌ای بود که در سالهای گذشته از این برنامه انتظار داشتیم. 

درست است که شاید برنامه 90 نمی‌توانست به واقع اعلام کند که چه دستهایی در تعیین علی دایی نقش داشته‌اند و همچنین با عجله سعی کردند آبروی از دست رفته خود و غرور ملی کشور را با برکناری علی دایی، التیام بخشند. 

به اعتقاد بسیاری از بینندگان، متاسفانه صداقت برنامه 90 چهارشنبه شب قبل به زیر سوال رفت چراکه باید گزینه چهارم را در این میان مطرح می‌کرد و آنهم دخالت سیاسیون در انتخاب و حذف سرمربیان به خواست خود و درجهت نیات سیاسی و تبلیغاتی بود. 

شاید آن موقع می‌شد اعلام کرد که 90 علی رغم محدودیت‌ها و حتی علی رغم نتیجه نظرسنجی با یک بی طرفی نظرات مردم را سنجش می‌کرد و مجبور نمی‌شد با دادن آدرس غلط مشکل را به گردن علی دایی، فدراسیون ویا بازیکنان بیاندازد. حتی یک بار نیز که کارشناس برنامه خواست با طرح عنوان عبور از خط قرمز به آن بپردازد فردوسی پور صحبت وی را قطع کرده و موضوع را منحرف نمود. 

مصاحبه فردوسی‌پور با رئیس فدراسیون فوتبال نشان داد که وی نیز چندان کاره‌ای نیست و آنچنان‌که باید، حتی اختیار اظهار نظر شخصی خود را ندارد، چه رسد به آنکه بخواهد در خصوص برکناری و یا فرد آینده اظهار نظر کند. 

حجیم شدن دولت، دولتی شدن هر چه بیشتر همه ارگانها از جمله ورزش و دخالت هر چه بیشتر بوروکراتها در ریز امور ورزشی و استفاده از نظر جلب شده مردم و افکارعمومی به ورزش در جهت کسب رای برای خود از جمله مواردی است که اگر قرار شد روزی در یک برنامه عمیق‌تر از 90 ریشه یابی شود می‌توان در آنها کنکاش کرد. 

به هر حال توجه بیش از 3 میلیون پیامک به یک امر ساده تعویض سر مربی چیزی نیست که بتوان به سادگی در دنیای سیاست از آن گذشت و آرای آنها را در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز  انکار نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۵
0
0
به هر حال علی دایی مقصر عمده شکست تیم ملی است. درست است که عده ای می خواستند او سر مربی باشد؛ اما خود او با علاقه تمام این سمت را می خواست. در صورتی که احتمالاً خودش هم می دانست که علم کافی و صلاحیت این کار را ندارد. این جاه طلبی بیش از حد خود او (و امثال او) بوده وهست که تیم ملی فوتبال وسایر مسائل ملی را به چنین روزی می کشاند.همیشه ریشه مشکلات را در پس پرده غیب جستجو نکنیم. ریشه بسیاری از مشکلات, خود ما هستبم که با "تمامیت خواهی" و غرور وجاه طلبی, مشکلات بزرگی را برای جامعه می آفرینیم. و امروز کم کردن از بار گناه دایی ودایی ها-با چنین نوشته هایی- کاریست بس خطرناک. چرا که هر بار متهم اصلی(یعنی دقیقاًخود ما) می تواند انگشت اتهام را به سوی افراد مجهول الهویه نشانه رفته وخود را برهاند. به نظر من باخت اخیر تیم ملی فقط یک مقصر دارد و آنهم علی دایی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۶
0
0
من نمی دانم آیا کسی پیدا می شود که علاقه ای به مربیگری تیم وطن خویش نداشته باشد . چرا آن زمان که گلهای دایی یکی بعد از دیگری وارد دروازه حریفان می شد از اعتماد به نفس والای ایشان تقدیرها می شد.کاش قدری هم عشق به فوتبال که در ملت است در کسانی که افسار فوتبال را به دست گرفته اند وجود می داشت و نه ابزاری برای نیل به اهداف غیر فوتبالی خود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۶
0
0
اي كاش هر يك از اين 3 گزينه آنقدر عشق به وطن داشتند كه هر يك خود در پي مشكلات و رفع آنها بودند نه ما و برنامه نود و...
اي كاش روزي در ايران اين امر تبديل به فرهنگ شود چون به قول قديمي ها هر كسي رو تو قبر خودش ميزارن...واي به هال اون كسي كه با غيرت و ارق ملي اين همه ايراني بازي ميكنه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
از آقای علی آبادی که توقعی نمی شود داشته باشیم چون به کل ورزش ایران گند زدند و تمام افراد سیاسی را وارد ورزش کردند . آقای کفاشیان هم که مهره او هست پس هیچ اما اعضاء هیات ریسه فدراسیون باید جوابگوی خدا باشند که در انتخابات رئیس فدراسیون مصلحت ملت و کشور را فدای پست و مقام خود کرده و نفری را انتخاب کردند که سفارش شده دیگران بود و اصلا" ورزشی نبود . به نظر من کل هیات ریسه و روئسای هیاتهای استانی جهت این انتخاب سفارش باید برکنار شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
شما اگه جای فردوسی پور بودید میتونستید اسم احمدی نژادو بیارین که حالا میگین اون صادق نبود؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
دنيا بي رحمي داريم. متاسفانه هر چه سرمايه داريم در راه مديران نالايق قرباني مي شوند. داستان دايي مرا به ياد شاه انداخت. [...] را انگليس آورد و برد. دايي را احمدي ن‍ژاد آورد و برد. بدا به حال شخصيت هايي كه فريب دنياي قدرت را مي خورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
سعی نکنید برنامه 90 رو متهم کنید. اگه یکنفر ادم صادق و دلسوز واسه فوتبال این کشور باشه همون عادله. خودتون رو جای عادل فردوسی پور بذارین بعد قضاوت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
0
0
به نظر من و نظر بسیاری ها! تراکتور عاملی است برای به وجود امدن مردم به سوی فوتبال که تازگیها خیلی زیاد شده شاید تراکتور باعث استقلال تیم ملی ایران بشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین