کد خبر: ۸۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۴۰

کیهان:‌ جلسه موسوی با مجاهدین آرام بود و زود به نتیجه رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کیهان خبر از آن داده است که میرحسین موسوی به "طیف‌های تندرو"‌ جریان اصلاحات نزدیک شده‌ است. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ روزنامه کیهان در شماره روز شنبه خود گزارش داده است:‌ «برخی اخبار و اطلاعات تأیید شده حکایت از آن دارد که میرحسین موسوی علی‌رغم تظاهر به مرزبندی با طیف‌های تندرو جبهه اصلاحات، در حال نزدیک شدن به برخی از آن‌ها از جمله سازمان مجاهدین است».
 
کیهان با اشاره به دیدار اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با میرحسین موسوی نوشته است:‌ «در این دیدار مسائل مهمی که نشان‌دهنده فاصله عمیق میان شعارهای موسوی و تعاملات سیاسی پس پرده اوست مطرح شده و نهایتا اعضای سازمان درباره حمایت از موسوی به عنوان "مطلوب‌ترین کاندیدای حاضر در صحنه" به توافق رسیده‌اند».
 
گزارش کیهان می‌افزاید:‌ «اعضای سازمان مجاهدین که پیش از این نقشی اساسی در تخریب موسوی و طراحی توطئه‌های گوناگون علیه وی داشتند، قبل از دیدار موسوی با یکی از کادرهای اصلی حزب مشارکت دیدار کرده‌اند و در آن جلسه پس از بحث و گفت و گوهای بسیار و بیان انتقادات تند و تیز از موسوی نهایتا به این نتیجه رسیده‌اند که "اکنون وقت انتقام گرفتن از موسوی نیست" و به ناچار باید از او حمایت کرد. هم اکنون استدلال اصلی درباره لزوم حمایت از موسوی در سازمان مجاهدین بر دو پایه استوار است 1-ترجیح داشتن استراتژی "حضور" به استراتژی "تحریم" و 2-خط قرمز بودن حمایت از مهدی کروبی برای سازمان چرا که او را "بازی خراب کن بزرگ" می‌دانند. بر این مبنا سازمان مجاهدین که به عنوان افراطی‌ترین گروه درگیر با آرمان‌های امام و مبانی انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، تصمیم گرفته است به رغم آنکه خروج خاتمی از صحنه را "خدمت بزرگ موسوی به اصولگرایان" می‌دانند و ضمنا - بر مبنای آنچه در محافل خصوصی خود می‌گویند- هیچ اعتقادی به اینکه موسوی شانس قابل توجهی برای رقابت با احمدی نژاد ندارد پشت سر موسوی تجمع کرده و امکانات خود را صرف تلاش برای پیروزی او بکنند». 

کیهان بدون ذکر منبع خبر خود ادامه داده است: «برخی گزارش‌ها نشان دهنده آن است که دیدار موسوی با سازمانی‌ها در فضایی آرام برگزار شده و حاضران خیلی زود به تفاهم رسیده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که موسوی در این دیدار تأکید داشته که خود را دارای نزدیکی فکری با اعضای سازمان می‌داند و از حمایت آنها استقبال می‌کند. وی در عین حال از اعضای سازمان مجاهدین خواسته است حمایت خود را از او علنی نکنند. برخی تحلیلگران عقیده دارند نگرانی اصلی موسوی این است که حمایت صریح گروه‌هایی مانند سازمان مجاهدین و حزب مشارکت از او با توجه به سابقه‌ای که در تندروی و افراطی‌گری دارند آسیبی بزرگ برای او به بار خواهد آورد و از جمله مانع از یارگیری از درون اصولگرایان و نیروهای ارزشی می‌شود».

کیهان با اعلام این خبر که "اطلاعات کیهان نشان دهنده آن است که سازمان مجاهدین موضع خود درباره حمایت از موسوی را نهایی و به رده‌های استانی ابلاغ کرده است" نتیجه گرفته است: «مجموعه این تحولات و گزارش‌ها که نسبت به صحت آنها اطمینان کامل وجود دارد این سؤال را پیش روی موسوی قرار می‌دهد که چگونه مواضع خود را با دیدگاه‌های اپوزیسیونی و به شدت افراطی گروه‌هایی مانند سازمان مجاهدین هماهنگ کرده و آیا نزدیکی با چنین جماعتی با شعار پیروی کامل از گفتمان امام و انقلاب سازگار است»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۵
0
0
کم کم داشتم از کیهان نا امید میشدم، ولی اصلا یادم نبود که تو تعطیلات کمتر میشه [...]سرایی کرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۵
0
0
كيهان چند سالي استكه از بي طرفي و اطلاع رساني بي غرض خارج شده است . در شرايط سخت اقتصادي و زندگي طاقت فرساي طبقه محروم جامعه كه اسباب رشد بي حد فساد اخلاقي اجتماعي و اقتصادي را فراهم كرده است اخلاق خبر نگاري حكم ميكند كيهان بر مبناي رسالت خود در مورد جند ميليارد پول گمشده شهرداري كه اقاي قليباف سـؤال داشته و يك ميليارد دلار گمشده پول نفت و چند ميليارد دلار پول ذخيره ارزي و...قلم بزند و حق مردم مظلوم را از دست اندر كاران مطالبه كند و ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۵
0
0
امیدوارم خبر درست باشد..در اینصورت میتوان به اصلاح طلب بودن موسوی امیدوار بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین