کد خبر: ۸۶۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲

جشن ملی خودكفایی سیمان هم برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با ظرفیت‌سازی و توسعه كارخانجات تولید سیمان در نقاط مختلف كشور، در حال حاضر كشور از نظر تولید این محصول به مرحله خودكفایی رسیده است و به زودی جشن ملی خودكفایی در بخش سیمان برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی آفتاب، مراسم جشن خودكفایی تولید سیمان در هفته آخر فروردین ماه جاری و همزمان با بهره‌برداری از طرح 5/1 میلیون تنی سیمان ساروج بوشهر برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور شخصیت‌ها و مسئولان بلندپایه كشور و میهمانانی از كشورهای همسایه برگزار می‌شود و در آن از دست‌اندركاران و افرادی كه در دستیابی ایران به خودكفایی در بخش سیمان نقش اساسی داشته‌اند، قدردانی خواهد شد.

قابل ذكر است كه با بهره‌برداری از چند طرح جدید در ماههای پایانی سال گذشته، ظرفیت تولید سیمان در كشور در پایان سال به 64 میلیون تن رسید كه این موفقیت مرهون تلاش دست‌اندركاران این صنعت و سیاستگذاری درست مسئولان است.

25 درصد از ظرفیت تولید كنونی 64 میلیون تنی سیمان توسط بخش خصوصی صورت گرفته است و این رقم تا سال 1390 به 40 درصد ارتقا می‌یابد.

گفتنی است ظرفیت تولید سیمان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 8 میلیون تن بود كه با سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی و دولتی این رقم در پایان سال گذشته به 64 میلیون تن رسید كه 800 درصد رشد ظرفیت‌سازی تولید سیمان را نسبت به ابتدای انقلاب نشان می‌دهد.

همچنین حدود 30 میلیون تن از 64 میلیون تن ظرفیت محقق شده تا پایان سال گذشته، در طول فعالیت دولت نهم و با انجام 32 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری محقق شده است.

با رسیدن ایران به خودكفایی در صنعت سیمان، زمینه برای حضور واحدهای تولیدكننده سیمان در بازارهای جهانی فراهم شده و بسیاری از این واحدها اكنون در مرحله صادرات قرار دارند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین