کد خبر: ۸۶۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰

رایزنی ژاپنی‌ها در آمریکا درباره روابط تهران-واشنگتن؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو مقام بلندپایه ژاپنی مرتبط با ایران که به آمریکا سفر کرده‌اند از پیدایش دوره‌ای جدید از مناسبات بین ایران و آمریکا خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این دو مقام، «توشیرو سوزوکی» معاون بخش خاورمیانه‌ و آفریقای وزارت خارجه ژاپن و «آکیو شیراتو»‌ سفیر ژاپن درایران،‌ هستند که گفت و گوهای چند‌روزه‌ای را در واشنگتن برگزار کرده‌اند.

هدف از این گفتگوها هنوز اعلام نشده است اما این دو مقام ژاپنی روز جمعه اعلام کردند، آمریکا تلاش می‌کند نموداری جدید از روابط بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران ترسیم کند.

با این حال، به گفته یک مقام کاخ سفید،‌ مقام های ژاپنی یادشده روز پنجشنبه با دست‌اندرکاران سیاست خارجی آمریکا در شورای امنیت ملی کاخ سفید ملاقات کردند.

«تاتسو آریما» فرستاده ویژه ژاپن در امور خاورمیانه نیز قرار است روز شنبه در یک دیدار چهار روزه از واشنگتن با سناتور سابق "‌جورج میشل"‌ همتای آمریکایی اش ملاقات و گفت و گو کند.

وزارت امور خارجه ژاپن با انتشار بیانیه‌ای هدف از این دیدار را گفتگو در باره وقایع و اوضاع خاورمیانه و چگونگی سیاست جامعه بین‌الملل که در آینده باید درباره این منطقه اتخاد شود، اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین