کد خبر: ۸۶۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۴

کاهش تحریم‌ها آمریکا علیه کوبا با تصمیم اوباما

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه اعلام کرد باراک اوباما رییس جمهور امریکا قصد دارد تحریم‌های اقتصادی را بر ضد کوبا کاهش دهد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، براساس گزارش این روزنامه آمریکایی، با کاهش تحریم‌های اقتصادی واشنگتن بر ضد هاوانا، آمریکایی‌های کوبایی تبار می‌توانند با خانواده‌های خود در کوبا به هر میزانی که بخواهند، دیدار کنند و برای آنها کمک‌های مالی نامحدود ارسال کنند. 

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ناشناس دولت امریکا اعلام کرد این قوانین جدید که اوباما می‌تواند بدون موافقت کنگره این کشور تصویب کند، تقریبا یک میلیون و پانصد هزار امریکایی که در کوبا خویشاوند دارند، تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
این گزارش در شرایطی منتشر شده است که هشت تن از اعضای دموکرات کنگره امریکا برای بحث در خصوص روابط این کشور با کوبا وارد هاوانا شده‌اند. 

این روزنامه در ادامه می‌افزاید اوباما قصد ندارد خواستار لغو تحریم‌های تجاری برضد کوبا که به موافقت کنگره نیاز دارد، شود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، زمان اعلام این تصمیم مشخص نیست ولی چندین کارشناس کوبایی اعلام کرده‌اند این اقدام در استانه نشست در ترینیداد و توباگو، اتخاذ خواهد شد. 

در همین حال، یک مقام بلندپایه دولت امریکا که اوباما را در سفر به اروپا همراهی می‌کند، از اظهار نظر در خصوص این گزارش خودداری و اعلام کرد هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین