کد خبر: ۸۶۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۰
یک روزنامه ترک مدعی شد:

احتمال دیدار اوباما و خاتمی در استانبول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه ترکیه اعلام کرد که احتمال دارد رئیس جمهور سابق ایران با رئیس جمهور آمریکا در نشست «اتحاد تمدن‌ها» در استانبول دیدار کند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب به نقل از روزنامه حریت چاپ ترکیه، سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران همزمان با دیدار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از آنکارا به منظور شرکت در نشست «اتحاد تمدن‌ها» در این کشور خواهد بود.

حریت ادامه داد: «با حضور خاتمی در ترکیه در زمان دیدار اوباما از این کشور، رئیس جمهور آمریکا ممکن است اولین دیدار غیررسمی خود با یک مقام [سابق] ایرانی را انجام دهد».

این روزنامه ترک اضافه کرد: «اوباما و خاتمی هر دو قرار است در اجلاس اتحاد تمدنها در استانبول که شش و هفت آوریل برگزار خواهد شد، شرکت کنند».

حریت در عین حال احتمال دیدار بین اوباما و خاتمی را ضعیف دانست و آورد: «اوباما در روز دوم این نشست حضور می یابد چرا که وی باید روز شش آوریل از آنکارا دیدار کند».

این روزنامه ترک دیدار احتمالی اوباما و خاتمی را در ادامه دیدارهای تایید نشده مقامات ایرانی-آمریکایی در نشست افغانستان در لاهه عنوان کرد.

حریت به ابراز علاقه مندی ترکیه برای میانجیگری بین ایران و آمریکا نیز اشاره کرد و آورد: «به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی خواستار گفتگوی مستقیم با ایران هستند و تمایلی برای میانجیگری آنکارا ندارند».

شایان ذکر است که نشست «اتحاد تمدن‌ها» ششم و هفتم آوریل (هفدهم و هجدهم فروردین) در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

جمهوری اسلامی هرگونه دیدار مقامات ایرانی و آمریکایی در نشست افغانستان در لاهه هلند را رد کرده است اما مقامات آمریکایی از انجام دیداری کوتاه بین دو مقام آمریکایی و ایرانی در حاشیه این نشست خبر داده بودند.

اوباما اواخر فردا برای دیدار از ترکیه وارد آنکارا خواهد شد تا روز دوشنبه رسما دیدار با مقامات این کشور را آغاز کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۶
0
0
از تيترها خوب بهره گرفتن خوب است ولي ازجملات تيتري استفاده كردن ضعيف است لطفا" خوب دقت كنيد با تشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۵
0
0
عشق است خاتمي ، خاتمي دردانه اي بود كه قدرش را ندانستيم و اگر انسان ناشكري كند خداوند جور ديگري با او رفتار مي‌كند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین