کد خبر: ۸۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۱
فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

شهادت دو مامور پلیس‌راه توسط اشرار در نوروز

مرگ 729 تن درصحنه تصادفات نوروزی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 16 درصدی تصادفات در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کشته شدن 729 تن در صحنه تصادفات در این ایام خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در اولین نشست خبری خود در سال جدید با اشاره به وقوع 22 هزار و 958 فقره تصادف در ایام نوروز، گفت: «در نوروز امسال، 729 تن در صحنه تصادفات جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است».

تعداد مجروحان تصادفات نوروزی، 17 هزار و 700 تن
توقیف 101 هزار خودرو در ایام نوروز توسط ماموران پلیس

وی تعداد مجروحان تصادفات نوروزی امسال را 17 هزار و 700 تن عنوان کرد و از کاهش 5/15 درصدی مجروحان نسبت به نوروز 87 خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: «101 هزار خودرو در ایام نوروز توسط ماموران پلیس متوقف شد و 24 هزار و 800 گواهینامه ضبط و یا پانچ شد».

مثبت بودن تست اعتیاد 39 درصد رانندگان
کاهش 30 درصدی وقوع قتل در نوروز 88
وی با بیان این که رانندگان مشکوک به اعتیاد در ایام نوروز از سوی ماموران مورد تست اعتیاد قرار گرفتند، گفت: «ماموران پلیس 10 هزار و 800 راننده را که مظنون به اعتیاد بودند مورد تست اعتیاد قرار دادند که 39 درصد این تست‌ها مثبت بوده و از این میزان دو درصد مربوط به خودروهای سواری و 37 درصد مربوط به رانندگان خودروهای عمومی بوده است».

سردار احمدی مقدم، با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی کشور در ایام نوروز، گفت: «میزان وقوع قتل در نوروز امسال نسبت به ایام دیگر 30 درصد و شرارت نیز 20 درصد کاهش داشته است».

وی افزود: «در تعطیلات در منطقه شرق کشور آرامش برقرار بود و تنها در نزدیکی خاش به یک خودروی پلیس‌راه تیراندازی شد که دو تن از پرسنل نیروی انتظامی شهید شدند».

انجام 457 هزار سفر خارجی در ایام نوروز
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه افزود: «در نوروز امسال 153 هزار و 700 سفر به کشورهای عراق و عربستان انجام شد که از این میزان 38 هزار و 300 تن به کشور امارات سفر کردند و بر این اساس 457 هزار سفر خارجی در ایام نوروز انجام شد».

میزان کنترل مرزها در پایان سال 88 به 60 درصد می‌رسد
وی در ادامه تقویت کنترل مرزها را از جمله اولویت‌های پلیس در سال جدید عنوان کرد و در این باره گفت: «در گذشته میزان کنترل مرزهای کشور نسبت به وضعیت مطلوب 15 درصد بود که امروز میزان کنترل مرزها به 45 درصد رسیده است. نیروی انتظامی با اجرای طرح‌های انسداد و تقویت مرزها و افزایش 5/2 برابری نیروی مرزبانی بنا دارد کنترل مرزها را در پایان سال 88 به 60 درصد برسانند».

سردار احمدی‌مقدم درباره میزان همکاری کشورهای همسایه با ایران نیز اظهار کرد: «پاکستان با تحویل اشرار به ایران اقدامات مثبتی را انجام داده که امیدواریم این اقدامات در آینده توسعه پیدا کند، اما این نکته را باید نیز در نظر داشت که میزان همکاری کشورهای همسایه به ثبات امنیتی داخلی کشورشان بستگی دارد». 

وی افزود: «کنترل مرزهای کشور در برابر قاچاق مواد و سوخت 80 درصد است».

فرمانده نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان پرخطر را از دیگر اولویت‌های پلیس در سال جدید عنوان کرد و گفت: «در مرحله دوم جمع‌آوری معتادان پرخطر ماموران پلیس با هر گونه دریافت گزارش مردمی اقدام به جمع‌آوری معتادان خواهند کرد».

سردار احمدی‌مقدم، افزایش قدرت واکنشی و انعطاف‌پذیری ماموران پلیس، اشراف اطلاعاتی و قدرت پیشگیری، افزایش امنیت اجتماعی و اخلاقی و همچنین جمع‌آوری موادفروشان را از دیگر برنامه‌های پلیس در سال 88 عنوان کرد.

سردار احمدی‌مقدم، سال 88 را سال پیشگیری و پیش‌بینی در پلیس نام برد.

مبارزه با اشرار در شرق کشور به سپاه واگذار می‌شود
وی از واگذاری قرارگاه رسول اکرم (ص) به سپاه با رویکرد توسعه بسیج و اقدامات اطلاعاتی و اجتماعی خبر داد و در این باره گفت: «با انجام ماموریت سه ساله نیروی انتظامی قرارگاه رسول اکرم (ص) به سپاه تحویل داده خواهد شد و مبارزه با اشرار در شرق کشور به سپاه واگذار می‌شود، در نتیجه نیروی انتظامی به ماموریت‌های ذاتی خود خواهد پرداخت».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین