کد خبر: ۸۶۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۱
با تصمیم دولت از سوی بانک مرکزی

‌مابه‌التفاوت یارانه تولید برق پرداخت می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت بانک مرکزی را موظف کرد از موجودی حساب ذخیره ارزی و از محل اعتبارات یارانه‌ شفاف‌سازی قیمت حامل‌های انرژی برداشت و به عنوان مابه‌التفاوت یارانه تولید برق به شرکت توانیر به صورت علی‌الحساب پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب این تصمیم در پی آن اتخاذ شده که وزیر نیرو در حاشیه یکی از جلسات هیئت دولت با اشاره به یارانه‌های مربوط به مصرف برق از وضعت منابع مالی و درآمد اندک وزارتخانه متبوعش با توجه به هزینه‌های بالای تولید سخن گفت.

در این خصوص پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده است، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت نیرو، آیین‌نامه اجرایی ماده ماده 7 قانون بودجه سال 1387 کل کشور را اصلاح کرد.

بر اساس این گزارش با تصویب دولت، و در جهت اجرای بند 7 ماده واحده بودجه سال 1387 کل کشور، بانک مرکزی به طور هفتگی مبلغ 1304میلیارد ریال به عنوان مابه‌التفاوت یارانه تولید برق به شرکت توانیر پرداخت می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: «در جهت حرکت به سمت هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش انرژی کشور، محاسبه قیمت آزاد تولید برق و تسهیل گردش وجوه میان شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و خزانه‌داری کل کشور مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی متناسب به رقم مندرج در جزء ه‌ـ بند 7 قانون بودجه سال 1387 کل کشور، سهم نقدی شرکت توانیر را بر اساس ارقام بودجه مصوب معادل 1304میلیارد ریال به صورت هفتگی به بانک مرکزی جهت پرداخت اعلام کند».

بر این اساس بانک مرکزی نیز موظف شده از موجودی حساب ذخیره ارزی موضوع ردیف شماره 520000 جدول شماره 9 قانون بودجه 1387کل کشور (اعتبارات یارانه‌ شفاف‌سازی قیمت حامل‌های انرژی) برداشت و به شرکت توانیر به صورت علی‌الحساب پرداخت کند. پرداخت‌های مربوط به هر 3 ماه با توجه به تصمیمات کارگروه متشکل از وزرای نفت، نیرو و اقتصاد و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، تسویه موقت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین