کد خبر: ۸۶۳۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای نخستین بار در خوزستان

یک متخصص قلب و عروق از انجام عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای نخستین بار در خوزستان خبر داد.
تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای نخستین بار در خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب حی‌بر اظهار کرد: برای نخستین بار در خوزستان تعویض دریچه آئورت با روش (TAVI) از راه پوست و با استفاده از تکنیک آنژیوگرافی بدون انجام عمل باز قلب توسط اینجانب و تیم همراه شامل اساتید بیهوشی قلب، اساتید جراحی قلب، اساتید آنژیوپلاستی و اساتید اکوکاردیوگرافی در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد. این عمل برای یک بیمار ۷۲ ساله خوزستانی انجام شد و اکنون حال عمومی خوبی دارد و ظهر امروز (۴ مهرماه) ترخیص می‌شود.

وی افزود: این روش برای درمان برخی از بیماری‌های دریچه‌های آئورت، دریچه میترال، دریچه سه لتی و دریچه پولمونر هم استفاده می‌شود.

حی‌بر بیان کرد: در روش کلاسیک و سنتی تعویض دریچه آئورت بیمار بیهوش می‌شود، قفسه سینه برای دسترسی به دریچه آئورت برش داده می‌شود و سپس دریچه معیوب و تنگ برداشته شده و دریچه مصنوعی فلزی یا حیوانی به جای آن داخل آئورت دوخته می‌شود. بیمار بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت به هوش می‌آید و بعد از آن بیمار برای چند روز در بیمارستان می‌ماند و بعد از بهبودی ترخیص می‌شود.

وی با بیان این که در روش TAVI طول دوره بستری بسیار کوتاه است، ادامه داد: طول زمان بیهوشی نیز بسیار کوتاه و دوره برگشت به زندگی بسیار کوتاه است. همچنین تمام مراحل به روش آنژیوگرافی و بدون نیاز به جراحی قلب باز انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین