کد خبر: ۸۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۲
استقبال عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز از کاندیداتوری روحانی

اکرمی: کاندیداتوری روحانی بسیار پسندیده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو جامعه روحانیت مبارز با استقبال از کاندیداتوری چهره‌هایی همانند حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که به اقتصاد آزاد اعتقاد دارند در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: «آقای روحانی چهره‌ای شناخته شده است که 16 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است و در زمان دفاع مقدس نیز مسوولیت داشته و در مجلس نیز نایب رییس بوده است و سابقه‌ 5 دوره نمایندگی را در کارنامه‌ی خود دارد. لذا کاندیداتوری چنین فردی برای ریاست جمهوری بسیار پسندیده است».

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب حضور شخصیت‌هایی در عرصه‌ی انتخابات که به حضور پرشور مردم کمک کند را بسیار موثر دانست و گفت: «اگر می‌خواهیم انتخاباتی پرشور با حضور گسترده‌ مردم در 22 خرداد 88 برگزار شود، افرادی که خود را واجد شرایط می‌دانند باید به طور جد به عنوان کاندیدا وارد این صحنه شوند».

وی این انتخابات پرشور را با وجود رقبای جدی و واجد شرایط، تحقق یافتنی دانست و گفت: «اگر افراد واجد شرایط وارد صحنه‌ی انتخابات نشوند و رقابت گسترده نباشد، حضور مردم هم قطعا پرشور و قوی نخواهد بود».

نماینده‌ی تهران در مجلس با پیش‌بینی این‌که در انتخابات ریاست جمهوری دهم همانند 9 انتخابات ریاست جمهوری گذشته، رقبای جدی وارد صحنه خواهند شد هرچند که ممکن است این افراد هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده باشند، در عین حال به برنامه‌محوری در این انتخابات تاکید کرد و گفت: «انتخاب اصلح قطعا بر اساس برنامه‌هایی است که از سوی کاندیداها ارایه می‌شود».

اکرمی با بیان این‌که مردم ایران مردمی غیر قابل پیش‌بینی هستند حتی در بحث ثبت نام برای انتخاباتی همچون ریاست جمهوری، یادآور شد: «رییس‌جمهور فعلی آقای احمدی‌نژاد نیز هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور قطعی نکرده است و لذا فعلا تنها از میرحسین موسوی و مهدی کروبی می‌توان به عنوان دو کاندیدای قطعی این عرصه نام برد و نمی‌توان به طور جد گفت که احمدی‌نژاد نیز قطعا کاندیدای این عرصه خواهد شد».

این نماینده‌ی مجلس با تاکید بر این‌که هر فردی که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود باید به سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله‌ پنجم توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: «اصل 44 قانون اساسی که به دولت اعلام شده، باید مورد توجه رییس‌جمهور آینده نیز به طور جدی قرار گیرد».

وی در عین حال در ارزیابی از کاندیداتوری مهندس میرحسین موسوی در عرصه‌ انتخابات گفت: «مهندس موسوی برای مردم کشور و انقلاب یک چهره‌ شناخته شده‌ای است که تجربه‌ حدود 7 سال مدیریت دوران بحران کشور را دارد. لذا حضور او می‌تواند به رقابت انتخاباتی نتیجه‌ مثبت بدهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
0
روحانی بیاد من بهش رای میدم
من طرفدار خاتمی اما اگه روحانی بیاد روحانی رو به میر حسین و کروبی ترجیح میدهیم
yektarafdarkhatami.blogfa.com
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین