کد خبر: ۸۶۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۰
زلزله در ایتالیا سفر برلوسکونی به روسیه را لغو کرد

150 کشته، 1500 زخمی و دهها ناپدید، تلفات زلزله امروز ایتالیا

در ایتالیا حالت فوق العاده اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه‌های ایتالیا به نقل از امدادرسانان از افزایش تعداد کشته‌های زمین لرزه شدید این کشور به 150 نفر خبر دادند. سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز در گفتگو با مطبوعات این کشور گفت بیش از یکهزار و پانصد نفر در این زمین لرزه زخمی شدند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، منابع سیاسی و همچنین تلویزیون ایتالیا اعلام کردند سیلویو برلوسکنی پس از زمین لرزه امروز، سفر برنامه ریزی شده را به روسیه لغو کرد. این منابع همچنین افزودند برلوسکنی در ایتالیا حالت فوق العاده اعلام کرده است.

سیلویوبرلوسکونی ساعتی پیش درمنطقه زلزله زده آکوییلا در استان آبروتزو حاضر شد.

بر اساس برنامه، برلوسکونی روز دوشنبه می‌بایست در راس هیاتی هزار نفری برای شرکت در اجلاسی دو روزه عازم مسکو می‌شد. این هیات که از ۵۰۰ شرکت ایتالیایی، ۱۲ گروه بانکی و بیش از ۱۰۰۰ مقاطعه کار تشکیل شده است امروز به منظور شرکت درنشست اقتصادی مشترک ایتالیا و روسیه عازم مسکو پایتخت روسیه می‌شود. 

150 کشته، 1500 زخمی و دهها ناپدید، آماری است که از تلفات زمین لرزه 5.8 ریشتری شهر آکوییلا واقع در استان مرکزی ابروتزو در ساعت سه و سی دقیقه بامداد امروز به وقت محلی اعلام شده است. همچنین براثر این زمین لرزه بیش از ۱۵ هزار ساختمان تخریب شده وغیرقابل سکونت است.

پایگاه‌های لرزه‌نگاری در ابتدا شدت این زمین لرزه را 6.3 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) اعلام کرده بودند. مرکز این زلزله ۱۰ کیلومتری شهر آکوییلا اعلام شده است.

«گوئیدو برتولازو»، رییس سازمان مقابله با بلایای طبیعی ایتالیا که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود از اعزام هزاران تن از نیروهای امدادی از سراسر ایتالیا به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت که این افراد سرگرم کمک‌رسانی و نیز جستجو برای یافتن زخمی‌ها و افرادی که در زیر آوارها مانده‌اند، هستند.

وی حجم ویرانی‌ها را گسترده خواند و پیش بینی کرد که شمار قربانیان بیشتر از آمارهای اعلام شده باشد.

به گفته وی با توجه به وقوع زلزله درشب یعنی هنگام که تقریبا تمامی شهروندان جمعیت ۷۳ هزار نفری شهر آکوییلا خواب بودند این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی ازساکنان این شهر و نیز روستاها و شهرک‌های اطراف هنوز زیر آوار باشند.

به علت خسارات وارده به اغلب مراکز درمانی به ویژه تنها بیمارستان این شهر مداوا و درمان زخمی‌های انتقال یافته به این مراکز نیز با مشکل مواجه شده است. همچنین به علت تعداد زیاد زخمی‌ها و نبود امکانات، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و به علت آسیب‌های وارده به بخشی ازساختمان این بیمارستان هرج و مرج زیادی در این مرکز درمانی حاکم است.

این منابع اوضاع بیمارستان آکوییلا را که براثر زمین لرزه سیستم برق و آب آشامیدنی آن قطع شده و بخش عمده‌ای از مراکز درمانی از جمله اورژانس، بخش‌های آی سی یو ، سی سی یو و نیز اتاق‌های عمل آن نیز آسیب دیده بسیار وخیم گزارش کردند.

هم اکنون نیروهای امدادی با برپایی بیمارستان‌های سیار و چادرهای امدادی پزشکی سرگرم درمان و مداوای مجروحان زلزله بامداد امروز این شهر هستند.

گفته می‌شود که روستای «تمپرا» نزدیک شهر زلزله زده «آکوییلا» تا 90 درصد ویران شده و تقریبا تمامی منازل مسکونی این روستا که به تعداد خانوارهای آن اشاره‌ای نشده براثر زمین لرزه ویران شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین