کد خبر: ۸۶۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۴
سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس خبر داد:

تاکید هاشمی بر وظیفه مسئولان در ایجاد شور انتخاباتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سخنگوی فراكسیون خط امام درباره دیدار اعضای این فراکسیون با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از نمایندگان مجلس خواست تا شور و نشاط انتخاباتی را در فضای عمومی جامعه ایجاد كند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس، داریوش قنبری در رابطه با جلسه روز گذشته فراكسیون خط امام با آیت الله هاشمی رفسنجانی، تاکید کرد: «در این دیدار نحوه پیگیری دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مورد تبادل‌نظر قرار گرفت».

وی افزود: «آقای هاشمی رفسنجانی در این دیدار اعلام كردند باید از اقدامات به سرانجام نرسیده تمامی دولت‌ها برای اصلاح الگوی مصرف، جهت اجرای صحیح فرمان رهبری بهره‌برداری شود تا درخواست ایشان اجرایی شود».

قنبری به نقل از هاشمی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در صورت حضور حداكثری مردم رای و نظر آن‌ها در اداره كشور و حاكمیت اثرگذار خواهد بود و و ظیفه همه مسئولان و دلسوزان ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی برای حضور گسترده مردم است».

نماینده ایلام همچنین اظهار داشت: «در جلسه روز گذشته فراكسیون اقلیت مجلس ساز و كارهای وحدت در میان اصلاح‌طلبان و رسیدن به كاندیدای واحد مورد بررسی قرار گرفت».

وی تاکید کرد: «در این جلسه درباره این كه به چه شكلی می‌توان به كاندیدای واحد رسید و تمام نیروها برای رسیدن به این كاندیدای واحد بسیج شوند، بحث و تبادل نظر شد».

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: «در مجموع نظر اكثر شركت‌كنندگان در جلسه این بود كه حتما بایستی از گزینه‌های موجود در عرصه به یک گزینه برسیم و ساز و كارهای رسیدن به این گزینه واحد را در جلسه دیروز مورد بررسی قرار دادیم».

قنبری تصریح کرد: «یكی از ساز و كارها این بود كه كاندیداهای مطرح از میان نیروهای اصلاح‌طلب با هم مذاكره و گفت‌وگو كنند تا از این طریق ساز و كار وحدت فراهم شود، اما در غیر این صورت بایستی راهكارهای دیگری را در پیش گرفت تا وحدت حاصل شود».

سخنگوی فراکسیون خط امام گفت: «در مجموع نظر اعضای فراكسیون خط امام(ره) مجلس این بود كه در شرایط فعلی ارزیابی‌ها حكایت از موفقیت جریان اصلاح‌طلب دارد و پذیرش این جریان در میان مردم قابل مقایسه با جریان رقیب نیست».

قنبری تنها دغدغه و نگرانی اعضای فراكسیون را نحوه مدیریت اقبال ایجاد شده به سمت اصلاح‌طلبان در جامعه ارزیابی كرد و گفت: «اقبالی كه اكنون در جامعه به سمت اصلاح‌‌طلبان وجود دارد بایستی مدیریت شود و تنها راهكار مدیریت آن، رسیدن به كاندیدای واحد و وحدت نیروهای اصلاح‌طلب است».

وی اضافه كرد: «در حال حاضر مشخص نیست كه كدام یک از دو كاندیدای اصلاح‌طلب از اقبال عمومی بیشتری برخوردار است، بنابراین بایستی قبل از این كار خود كاندیداها برای رسیدن به وحدت با همدیگر گفت‌وگو كنند».

قنبری در ادامه با تاكید بر این كه معتقدیم نمی‌توان به یكی از كاندیداها گفت كه به نفع دیگری كنار بكشد، افزود: «بایستی از راهكارهای دیگری چون مذاكره و گفت‌وگوی خود این كاندیداها و در نهایت از نظرسنجی استفاده كرد».

وی در عین حال خاطرنشان كرد: «از آنجا كه در شرایط فعلی هنوز مشخص نشده كه احتمالا افراد دیگری نیز وارد عرصه انتخابات شوند بهتر است بحث وحدت به بعد از ثبت نام كاندیداها موكول شود».  

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین