کد خبر: ۸۶۳۴۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

امروز در زاهدان چه خبر بود؟

در حالی که امروز برخی رسانه ها و کانال های خبری مدعی تجمع اعتراضی اهل سنت زاهدان در سالگرد حادثه خونین سال گذشته بوده اند، معاون وزیر کشور و رسانه های رسمی از آرامش کامل در زاهدان خبر داده اند.
امروز در زاهدان چه خبر بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید‌مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: بعد از شکست پروژه معاندین و ضد انقلاب در ۲۵ شهریور امسال که ضدانقلاب تلاش زیادی به خرج دادند تا مجدداً آشوب و اغتشاشات را در کشور شعله‌ور کند، ولی با بی اعتنایی محض مواجه شدند. یاس و ناامیدی بر معاندین و ضدانقلاب چیره شده است، آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری و با استفاده از همه ظرفیت‌هایشان برای شرکت در نماز جمعه این هفته زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه و تکرار سناریوی حوادث سال گذشته و کشته‌سازی، مجدداً ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهر‌های کشور نیز توسعه دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند.

میراحمدی تصریح کرد:، اما مردم زاهدان در قبال این فراخوان‌ها هوشیار بودند و بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۳۰ ــ ۴۰ نفر اراذل و اوباش که شعار‌هایی سر دادند با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیرو‌های امنیتی و انتظامی در امان باشند.

به نوشته خبرگزاری تسنیم، وی افزود: بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و بی اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضد انقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. بنگاه‌های دروغ پرکنی اینترنشنال و بی بی سی درحال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض است شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.

این در حالی است که تصاویر و ویدئوهایی از تجمع، درگیری و تیراندازی در برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است. همچنین برخی مدعی زخمی شدن برخی نمازگزاران و شلیک گاز اشک آور به مسجد مکی شده اند. اما دادستان زاهدان این ادعاها را رد کرده است.

مهدی شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان درباره تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی در اطراف مسجد مکی، گفت: از صبح امروز جمعه حادثه تیراندازی در استان رخ نداده و تردد در شهر عادی است. بر خلاف فراخوان‌هایی که از روز‌های قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم به خوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداده است. نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز مسجد را ترک کردند.

به گزارش مهر، دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان، بیان کرد: از صبح امروز جمعه تردد در شهر شرایط عادی را دارد و تیراندازی رخ نداده است. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای اطراف مسجد مکی جدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن انتقاد از روند پرونده حادثه خونین هفتم مهر در جریان اعتراضات سال گذشته، گفته که خانواده قربانیان آن حادثه تنها در پی اجرای قانون اسلام درباره عاملان آن حادثه هستند.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران نیز درباره وضعیت امروز زاهدان نوشته است: نیرو‌های امنیتی از صبح امروز به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و اغتشاش در سطح شهر، در آماده‌باش کامل بوده و با حضور در برخی معابر و خیابان‌های شهر به ویژه خیابان‌های منتهی به مسجد مکی می‌شود، تحرکات افراد نفوذی و معاند را تحت نظر گرفته تا مانع هرگونه خرابکاری از سوی این افراد شوند. ‌پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیرو‌های امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند.

این رسانه افزوده است: اکنون فضای شهر زاهدان در آرامش کامل بوده و طبق گزارش میدانی هیچ‌گونه مشکل خاصی در سطح شهر نیست و فقط تعدادی از نیرو‌های امنیتی در خیابان خیام مستقر‌ند تا مانع از هرگونه اقدام خرابکارانه از سوی برخی افراد شوند. گزارش خبرنگار از دیگر شهر‌های استان سیستان و بلوچستان حکایت از آرامش کامل دارد و امروز هیچگونه تحرکی بعد از نماز جمعه صورت نگرفته است و فضا آرام بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
8
41
عکسا و فیلما چی میگن پس؟ ...انتظاری بیش از این نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
10
37
ما هم کاملا روایات شما را پذیرفتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
تو رو خدا بپذیر یه فراخوان بدید بخندیم :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
7
31
شما راست میگین
نادر سالارزهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
8
28
خونین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین