کد خبر: ۸۶۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۵۷
در رأس یک هیئت نمایندگی از سوی آمریکا:

جان کری به سودان می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جان کری»، رئیس کمیه روابط خارجی سنا آمریکا در رأس یک هیئت نمایندگی به منطقه بحران‌زده دارفور در سودان سفر می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، منابع دیپلماتیک ایالات متحده با تأیید این خبر، اضافه کردند که این سناتور دموکرات در اواسط هفته آینده با مقامات بلندپایه سودان در خارطوم ملاقات خواهد کرد.

این خبر به تایید رسانه‌های دولتی سودان نیز رسیده است.

پیش از این، «اسکات گراتیون»، فرستاده ویژه دولت آمریکا به سودان که اخیراً به این سمت منصوب شده، در زمان ورودش به این کشور در هفته گذشته در سخنان آشتی‌جویانه‌ای به خبرنگاران گفته بود که آمریکا در انتظار دوستی و همراهی دولت سودان است. وی همچنین گفته بود که با آغوش باز به سودان آمده است.

مقامات آمریکا عنوان کرده‌اند که انتصاب گراتیون به این سمت به منظور افزایش تلاش‌ها در یافتن راهی برای تعامل با دولت سودان انجام شده است.

سودان روابط تیره‌ای با آمریکا دارد. دولت بیل کلینتون این کشور را متهم به حمایت از تروریسم کرد و تحریم‌های شدیدی علیه سودان وضع نمود. روابط این دو کشور به دنبال مسأله دارفور تیره‌تر از پیش شد. دولت فعلی و پیشین آمریکا دولت سودان را متهم به قتل عام در این منطقه کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین