کد خبر: ۸۶۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۸

توضیحات طلایی درباره دلایل انصراف قالیباف از نامزدی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی طلایی با تاکید بر اینکه "در دیدگاه تکلیف‌گرایانه سهم‌خواهی و حرکت بر مدار قدرت مفهومی ندارد" گفت: «اعلام عدم داوطلبی در حالیکه آقای قالیباف برنامه‌های مدونی برای اداره کشور داشت، نوعی پاسخ به رفتار تشنگان قدرت بود و رویکرد انتخاباتی وی له یا علیه هیچ شخصی نبوده و بر تحقق مشارکت گسترده مردم استوار خواهد بود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی مهر افزود: «گفتمان اصولگرایی اصلاح طلبانه، راه تحقق شعارها و آرمان های اصیل انقلاب و راهبردی است که رهبر معظم انقلاب نیز آن را «راه صحیح» می‌خوانند. لذا باید توجه داشت هیچ یک از جریان های موجود سیاسی به تنهایی قادر به تحقق آرمان ها و شعارهای انقلاب نیستند».

مرتضی طلایی با اشاره به اظهارات اخیر شهردار تهران در مورد انتخابات گفت: «اقدام شهردار تهران را باید پاسخی به تشنگان قدرت دانست. آقای قالیباف علی رغم داشتن برنامه مدون و روشن اعلام کرد که داوطلب حضور در انتخابات نیست و حال باید دید جریان هایی که هر اقدام مثبت و خدمت شهرداری به شهروندان تهرانی را با برچسب انتخاباتی بودن خدشه دار می‌کردند برای اقدام های خودشان چه پاسخی دارند»؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: «مدیریت شهری همواره تلاش کرده عرصه خدمتگذاری به مردم را از دعواهای سیاسی پاک نگه دارد و قطعا این خدمت صادقانه و کارآمدی خردمندانه باعث به وجود آمدن منزلت ویژه‌ای نزد افکار عمومی شده است».

طلایی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که برخی ناظران معتقدند اینکه آقای قالیباف اعلام کرده فعلا داوطلب انتخابات ریاست جمهوری نیست یک تاکتیک انتخاباتی است، گفت: «در رویکرد تکلیف گرایانه تکلیف و وظیفه بر اساس منافع نظام مشخص می‌شود و نه تخیلات سیاسیون قدرت‌طلب».

وی افزود: «آقای قالیباف بیان داشته‌اند که فعلاً احساس تکلیف نمی‌کنند و قطعاً هر زمان که تکلیفی برای ایشان ایجاد شود، حضوری فعال در عرصه انتخابات خواهند داشت».

طلایی با بیان اینکه چهره‌ای که دکتر قالیباف از سیاست‌ورزی به طور عام واصولگرایی به طور خاص ارائه می‌دهد چهره‌ای به روز، کارآمد و اخلاقی است، اظهار داشت: «این چهره می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور باعث ارتقای اعتبار اصولگرایی و حتی سیاست‌ورزی در سپهر سیاسی کشور شود».


به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، اظهارات قالیباف را می‌توان الگویی جدید برای سیاست‌ورزی برشمرد و سیاسیونی که در پیدا کردن مسیر ارتباط با مردم، راه را گم کرده‌اند باید در نگرش‌های خود تجدید نظر کنند».


وی با بیان اینکه قالیباف همانطور که در مصاحبه اخیر خود نیز بیان داشته، هیچگاه داوطلب مقام و مسئولیت نبوده و همواره بر اساس وظیفه و تکلیف عمل کرده، اظهار داشت: «در دیدگاه تکلیف‌گرایانه حرکت بر مدار قدرت مفهومی ندارد».

طلایی تاکید کرد: «فردی که معتقد به رویکرد تکلیف گرایانه است نگاه خود را بر اساس امنیت ملی، منویات مقام معظم رهبری، منافع کشور، ملت و نظام و در سایه حفظ ارزش‌ها تنظیم می‌کند».

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با انتقاد از اینکه برخی بنا دارند این اقدام شهردار تهران را به نفع جریان‌های منتسب به خود مصادره کنند اظهار داشت: «اگر آقای قالیباف بنای سهم‌دهی و سهم خواهی داشت به طور حتم این گونه رفتار نمی‌کرد. فراموش نکنیم که در تفکر تکلیف‌گرایانه سهم خواهی از قدرت معنایی ندارد».

طلایی با اشاره به اینکه شهردار تهران و همفکرانش تمام تلاش خود را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به کار خواهند بست گفت: «بدون شک آقای قالیباف له یا علیه هیچ شخص، جریان و گروهی حرکت نخواهد کرد و مهمترین اصل در انتخابات پیش رو مشارکت گسترده مردم خواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین