کد خبر: ۸۶۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

به صدا درآوردن آژیر خطر آتش‌سوزی توسط نماینده کنگره آمریکا جنجال به پا کرد

اقدام یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در به صدا درآوردن آژیر خطر آتش‌سوزی در قدیمی‌ترین ساختمان کنگره پیش از تصویب یک بودجه موقت توسط این مجلس برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت جنجال آفرین شد.
به صدا درآوردن آژیر خطر آتش‌سوزی توسط نماینده کنگره آمریکا جنجال به پا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 جمال بوومن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش از آنکه این مجلس روز شنبه لایحه بودجه موقت برای تامین مالی ۴۵ روزه دولت و جلوگیری از تعطیلی آن را تصویب کند، آژیر خطر آتش سوزی را در قدیمی‌ترین ساختمان کنگره مشهور به دفتر «کنون هاوس» به صدا درآورده و موجب تخلیه این ساختمان شد.

به گزارش پایگاه هیل، جمهوریخواهان که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند بوومن را متهم به دست زدن به یک تلاش عمدی به منظور خرابکاری علیه رای‌گیری بر سر لایحه بودجه موقت کرده و تحقیقاتی را درباره این اتفاق به جریان انداخته‌اند. آنها همچنین قوانینی را برای اخراج او از مجلس نمایندگان در دست آماده سازی دارند.

اما بوومن می‌گوید که این اتفاق یک تصادف بوده است.

او در بیانیه‌ای گفت: «امروز من برای رای دادن عجله به خرج دادم. من به دری برخوردم که معمولا برای آرا باز است؛ اما امروز این در باز نبود. من با شرمساری می‌پذیرم که آژیر خطر آتش سوزی را به اشتباه فعال کردم چون فکر می‌کردم باعث باز شدن درخواهد شد. من از این بابت متاسف بوده و صادقانه به خاطر سردرگمی که ایجاد کردم عذرخواهی می‌کنم.»

او در ادامه این بیانیه نوشت: «من می‌خواهم خیلی صریح بگویم که به هیچ وجه من تلاشی برای اینکه تاخیر در رای گیری ایجاد کنم، نداشتم. در واقع عکس آن را می‌خواستم و تلاش داشتم فورا رای بدهم و نهایتا هم این کار را کردم و به تلاش دو حزبی همکارانم برای باز نگه داشتن دولت پیوستم.»

برایان استیل، رئیس کمیته اداره مجلس نمایندگان آمریکا که یک جمهوریخواه است اعلام کرد، تحقیقاتی را درباره این حادثه به جریان خواهد انداخت و گفت که این کمیته ویدیویی از این اتفاق در اختیار دارد.

پلیس کنگره آمریکا هم اعلام کرد که درباره این اتفاق تحقیقات می‌کند و در بیانیه‌ای اعلام کرد، این آژیر خطر آتش سوزی در ساعت ۱۲:۰۵ ظهر به وقت محلی در طبقه دوم ساختمان کنون هاوس به صدا در آمد.

الیز استفانیک، مسؤول کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره این اتفاق گفت: «لایحه بودجه موقت به رغم تلاش دموکرات‌ها برای ایجاد تاخیر و مانع تراشی و حتی کشیدن یک آژیر خطر با هدف متوقف کردن این رای گیری مهم تصویب شد.»

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در یک کنفرانس مطبوعاتی این حادثه را «جدی» دانسته و گفت که با حکیم جفریز، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره آن صحبت خواهد کرد.

او تاکید کرد: نباید این اقدام را بدون مجازات گذاشت.

جفریز هم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، تا زمانی که ویدیوی حادثه را ببیند درباره آن اظهار نظر نمی‌کند.

مک کارتی، بوومن را با کسانی که در رابطه با شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیان ترامپ در کنگره متهم شدند مقایسه کرد.

او گفت: ما دیدیم چطور با کسانی که کار غلطی را در این کنگره انجام داده‌اند، رفتار شد. حالا مشاهده اینکه با او (بوومن)‌ چطور به خاطر تلاش برای مانع تراشی در رابطه یک امر عمومی آمریکا رفتار می‌شود، جالب خواهد بود.

مارجوری تایلر گرین، نماینده جمهوریخواه دیگر کنگره هم اقدام بوومن را با شورش ششم ژانویه در کنگره مقایسه کرده و گفت: «من درخواست دارم وزارت دادگستری آمریکا همانطور که متهمان شورش ششم ژانویه را تحت پیگرد قرار داد، او (بوومن) را نیز تحت پیگرد قرار دهد. این اتفاق با یک قانون یکسان مرتبط است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین