کد خبر: ۸۶۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸
هشدار دوباره رئیس مجلس به دولت

لاریجانی: قانون بودجه پس از تصویب نیازمند اجراست نه بیانیه

خباز خطاب به لاریجانی: از تصمیم مجلس دفاع کنید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی بار دیگر به دولت هشدار داد که قانون بودجه سالیانه پس از تصویب در مجلس نیازمند اجراست، نه بیانیه.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، علی لاریجانی، این سخن را در پاسخ به اظهارات محمدرضا خباز، نماینده کاشمر، بیان کرد که نسبت به انتشار بیانیه‌ای از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری در انتقاد به نحوه بررسی بودجه تذکر داد.

خباز در جلسه امروز مجلس، در تذکری آیین نامه‌ای گفت: «نمایندگان در یک تلاش شبانه روزی 39 ردیف بودجه را به 265 ردیف رساندند. به نظر می‌رسد رئیس و هیات رئیسه مجلس باید قدردان زحمات نمایندگان باشند و پاسخ انتقادات غیرمنطقی که به مجلس وارد می‌شود را بدهند».

عضو فراکسیون اقلیت مجلس ادامه داد: « انصاف این بود که دولت بعد از اقدامات مجلس سپاسگزاری می کرد اما اخیرا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بیانیه ای داده و مجموعه زحمات نمایندگان را زیر سئوال برده است».

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «گویا آقایان دوست دارند 3 - 4 نفری بودجه‌ای را توزیع کنند و کسی هم از آن سر در نیاورد اما مجلس اعلام کرد که من ناظرم و بودجه باید باز شود تا بتوان بر آن نظارت کرد».

وی خطاب به لاریجانی افزود: «از جنابعالی و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق انتظار می‌رود با پاسخگویی به این بیانیه از تصمیم مجلس دفاع کنید».

لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: «ما از نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق و هیات رئیسه به خاطر تلاش بسیاری که در بررسی و تصویب بودجه کشیدند تشکر می‌کنیم. بعد از تصویب قانون بودجه نیاز به بیانیه نیست نیاز به اجراست».

وی خاطرنشان کرد: «با این حال آقای عبداللهی در کمیسیون بودجه هم این موضوع را بررسی می‌کنند تا اگر نیاز به توضیح یا پاسخ باشد به آنها پاسخ دهند». 

گفتنی است 25 اسفندماه 87 و پس از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه سال 1388 کل کشور و تصویب آن در مجلس، محمود احمدی‌نژاد طی نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی به بهانه عدم رعایت اصول مختلف قانون اساسی در فرایند رسیدگی به بودجه سال 1388، اخطار قانون اساسی داد.

احمدی‌نژاد: بودجه 88 غیرقابل اجراست [+]

البته یک روز بعد، علی لاریجانی به مفاد آن نامه پاسخ داد. رئیس مجلس در بخشی از آن نامه که به لحاظ لحن و محتوا، یکی از تندترین نامه‌های رد و بدل شده میان سران قوا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شد، خطاب به احمدی‌نژاد گفته بود که "آخرین اعتراض جنابعالی، بیشتر به طنز شباهت دارد"!

لاریجانی خطاب به احمدی‌نژاد: آخرین اعتراض جنابعالی، بیشتر به طنز شباهت دارد! [+]

رئیس مجلس همچنین اخطار احمدی‌نژاد را فاقد وجاهت قانونی دانسته و در بخش دیگری از آن نامه افزوده بود: «براساس اصل 57 قانون اساسی، قوای سه گانه استقلال دارند و طبق اصل 91 قانون اساسی تشخیص موارد خلاف قانون اساسی در حوزه تقنین، یعنی وظیفه اصلی مجلس، ‌منحصرا بر عهده شورای محترم نگهبان است، و ورود رییس قوه مجریه در این عرصه اعتبار قانونی ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
احسنت بر آقای خباز و لاریجانی عزیز. تا نوکر دولت نباشید عزیزید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین