کد خبر: ۸۶۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰

دفاع هاشمی شاهرودی از لایحه حمایت از خانواده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس قوه قضائیه لایحه حمایت از خانواده را، عاملى براى کاهش طلاق در کشور دانست و گفت: «با این لایحه، برخى از آسیب‌هایى که در قوانین و ساختارهاى کنونى منشا بیشتر شدن طلاق مى‌شود، اصلاح خواهد شد».


به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، آیت الله هاشمى شاهرودى پس از بازدید سرزده از بخش‌هاى مختلف مجتمع قضایى خانواده 2 تهران در جمع خبرنگاران افزود: «این لایحه طورى تنظیم شده است که در صورت تصویب، علاوه بر کاهش مساله طلاق، حقوق زنان و فرزندان بیشتر تامین و حفظ مى‌شود».

رئیس قوه قضائیه با ابراز امیدوارى براى تصویب هرچه سریعتر لایحه حمایت از خانواده در مجلس شوراى اسلامى گفت: «در این لایحه ساختارها و ساز و کارهاى جدید، براى رسیدگى سریعتر به مشکلات خانواده، به ویژه در زمینه طلاق، حق زن، حضانت و حقوق اولاد و مهریه دیده شده است».

آیت الله هاشمى شاهرودى با اشاره به این که هم اکنون پس از طلاق والدین، در برخى موارد دیدار با کودکان در کلانترى‌ها صورت مى‌گیرد گفت: «این موضوع شایسته نیست و در نشست امروز با قضات مجتمع قضایى خانواده پیشنهاد شد که ساز و کار مناسبى براى این کار با هماهنگى با سازمان بهزیستی، یا تصویب قانون در مجلس شوراى اسلامى ایجاد شود».

رئیس قوه قضائیه هدف از بازدید از این مجتمع را بررسى عملکرد قضات و کارکنان آن، رسیدگى به امور مراجعان و مشکلات آنان دانست و با بسیار خوب ارزیابى کردن مجموع عملکرد این مجتمع قضایى گفت: «این مجتمع از نظر ارباب رجوع دچار ازدحام نیست و روزانه 10 تا 15 پرونده در شعبات رسیدگى مى‌شود که آمار قابل قبولى است».

آیت الله هاشمى شاهرودى با اشاره به دستور رسیدگى و مختومه کردن پرونده‌هاى قبل از سال 1386 گفت: «نزدیک به 10 هزار پرونده از سال‌هاى گذشته در این مجتمع وجود داشت که با جدیت قضات و کارکنان آن، بیشتر این پرونده‌ها رسیدگى و مختومه شد».

وى افزود: «هم اکنون در هر شعبه از این مجتمع 200 تا 250 پرونده از سال‌هاى گذشته باقى مانده است».

رئیس قوه قضائیه گفت: «قضات دادگاه‌هاى خانواده فشار عصبى فراوانى را در مواجهه با پرونده‌هاى طلاق و مسائل مربوط با خانواده به ویژه کودکان تحمل مى‌کنند، اما قضات و کارکنان مجتمع قضایى خانواده دو، فعال و پرتلاش مشغول رسیدگى به امور ارباب رجوع هستند».  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین