کد خبر: ۸۶۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۷

رسایی: دیدار نوروزی لاریجانی و احمدی‌نژاد جای دیگری انجام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم گفت که نباید از عدم حضور رئیس مجلس و برخی نمایندگان در دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور، برداشت خاص و یا برداشت سیاسی کرد و این مسئله امری طبیعی بوده است. 

غیبت تامل‌برانگیز لاریجانی، حدادعادل و باهنر در جلسه نمایندگان با رییس جمهور [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حمید رسایی نماینده تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم در گفتگو با فارس اظهار داشت: «این دیدارها رسمی نیست و طبیعی است که برخی افراد به دلایل مختلف مانند مشکلات کاری و شهری نتوانند در این محافل دوستانه شرکت کنند و عدم حضور آنها معنای خاصی ندارد».

وی افزود: «پس از دیدار نوروزی جمعی از نمایندگان با رئیس‌جمهور که به دنبال شیطنت بودند عنوان کردند رئیس ‌مجلس یا رئیس کمیسیون فرهنگی و برخی چهره‌های دیگر در این دیدار حضور نیافتند اما به نظر ما این مسئله کاملا طبیعی است و جلسه رسمی نبوده که برای افراد الزام‌آور باشد».

رسایی ادامه داد: «آقای لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد دیدار نوروزی خود را در جای دیگری انجام دادند و آقای حداد عادل نیز با رئیس‌جمهور در اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند و به همین دلیل در این دیدار حضور نداشتند و برخی نیز از جمله خود بنده به دلیل مشکلات شخصی نتوانستیم به دیدار رئیس‌جمهور برویم».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «برگزاری دیدارها باعث تعامل بیشتر قوا بخصوص قوای مقننه و مجریه می‌شود که این مسئله علاوه بر آنکه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، وظیفه اداری و سازمانی ما به حساب می‌آید».

رسایی در پایان تصریح کرد: «مجلس و دولت همانگونه که در گذشته در عین وجود برخی اختلاف‌نظرات کارشناسی و اختلاف سلایق با یکدیگر تعامل داشته‌اند در آینده نیز این تعامل را خواهند داشت و حاشیه‌سازی برخی کوچکترین اثری در این تعامل ندارد». 

گفتنی است، یکشنبه‌شب، دیدار نوروزی نمایندگان با رئیس جمهور در حالی برگزار شد که چهره‌های شاخص مجلس از جمله علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حدادعادل رییس سابق مجلس و محمدرضا باهنر عضو برجسته اصولگرایان مجلس ترجیح دادند در این دیدار حضور پیدا نکنند.

علت عدم حضور این چهره‌های شاخص اصولگرا در دیدار نوروزی رییس جمهور، نحوه تعاملات دولت با مجلس در جریان تصویب بودجه 88 بوده است. 

در روزهای پایانی سال و پس از تایید نهایی بودجه، رئیس جمهور به علی لاریجانی اخطار قانون اساسی داد و مصوبه مجلس را غیرقابل اجرا دانست،‌ از سوی دیگر رئیس مجلس نیز در پاسخ به این نامه‏ از عملكرد مجلس در بررسی لایحه بودجه دفاع كرده و بخشی از نامه رئیس جمهور را شبیه به طنز خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین